طرز تهیه اسکراب قهوه
کافه زیبایی

طرز تهیه اسکراب قهوه برای انواع پوست

868بازدید

تنها یک قاشق قهوه کافیست تا انرژی یک روزمان را تامین کنیم و شاداب بمانیم اما آیا میدانستید که قهوه میتواند همین کار را هم برای پوست انجام دهد؟ قهوه می تواند تورم پوست را کاهش داده و جریان خون پوست را هم تقویت کند. روشن سازی، افزایش لطافت و نرمی و سفت کردن پوست از دیگر معجزات این ماده غذایی است. در ادامه این مطلب نحوه روشن سازی پوست با قهوه را از زبان دکتر آوا شامبان متخصص پوست در کالیفرنیا برایتان بازگو خواهیم کرد.

به گفته خانم دکتر شامبان دانه های قهوه با ماساژ آرام روی پوست میتوانند آلودگی ها و چربی آن را به خود جذب کنند و آکنه های پوستی را هم تمیز کنند. علاوه بر این کافئین موجود در قهوه به طور طبیعی جریان خون را بالا می برد و همین مساله به صورت موقتی باعث سفت شدن پوست و کاهش پف آن می شود.

تمامی این خواص نشان میدهند که چرا قهوه پای ثابت کلیه محصولات مراقبتی پوست است اما نیازی نیست که برای بهره مندی از این مزایا پول خود را صرف خرید کرم های آرایشی گرانقیمت کنید.

در مقابل میتوانید با دستور دکتر شامبان یک اسکراب قهوه خوب و کاربری مطابق با نوع پوست خود بسازید.

طرز تهیه اسکراب قهوه برای انواع پوست از زبان دکتر آوا شامبان

مواد لازم برای تهیه اسکراب قهوه خانگی:

* قهوه دانه درشت یک دوم پیمانه
* روغن نارگیل یک چهارم پیمانه
* روغن ویتامین E یک چهارم پیمانه
* روغن کانابیدیول ۵ قطره (اختیاری)

طرز تهیه اسکراب قهوه

طرز تهیه اسکراب قهوه

در یک کاسه تمامی مواد را با هم مخلوط کنید. سپس مقداری از مواد را روی پوست خود قرار داده و با حرکات دایره ای به آرامی روی پوست خود بکشید. این کار را به مدت سه دقیقه تکرار کنید و سپس پوست خود را با آب بشویید و خشک کنید.

اسکراب قهوه برای از بین بردن پف صورت

برای از بین بردن پف صورت دانه قهوه یا قهوه آسیاب شده را پیش از تهیه اسکراب قهوه درون فریزر قرار دهید چراکه سرما دشمن پف و تورم است.

برای پوست های چرب و مستعد آکنه

به گفته دکتر شامبان عسل یک ماده بسیار خوب برای این پوست هاست. لذا روغن نارگیل در دستور بالا را کنار گذاشته و به مقدار برابر با آن عسل را به مخلوط اضافه کنید و پس از آنکه اسکراب تهیه شده را روی تمام بخش های پوست خود قرار دادید آن را به مدت ده دقیقه به حال خود رها کنید.

اسکراب قهوه برای پوست های خشک

برای پوست های خشک میتوانید از شکر استفاده کنید که مانند یک نگهدارنده عالی برای رطوبت عمل میکند؛ بدان معنا که شکر می تواند رطوبت را به سطح رویی پوست بکشاند. بنابراین به جای یک دوم پیمانه قهوه، یک چهارم پیمانه قهوه را با یک چهارم پیمانه شکر مخلوط کنید و باقی مواد را مانند دستور اول به مخلوط اضافه کنید. این مخلوط مانند یک لایه بردار طبیعی هم عمل می کند و میتوانید با اضافه کردن یک چهار پیمانه ماست یونانی پرچرب یا یک عدد آووکادوی له شده به این مخلوط خاصیت مرطوب سازی آن را بالا ببرید.

اسکراب قهوه برای بدن

اما صرفا پوست صورت نیاز به توجه ندارد و باقی بخش های بدن نیز به همین میزان نیازمند توجه است. دکتر شامبان پیشنهاد می کند که دستور اول را به عنوان یک اسکراب بدن نیز استفاده کنید و به خصوص آن را در نواحی خاصی از بدن که بیشتر دچار سلولیت میشود از جمله پهلو ها و ران به کار ببرید. به یاد داشته باشید که اسکراب قهوه معجره نمی کند اما به صورت موقتی بافت بدن شما را سفت می کند و پوست صاف تری را به شما می دهد.

منبع: روزیاتو

نظر بدهید