طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری
کافه دکوراسیون

طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری

1.77Kبازدید

وقتی به دنیای بزرگ کاغذ دیواری ها پا می گذاریم با تنوع گسترده و خارق العاده ای رو به رو می شویم که شاید تا قبل از این فکرش را هم نمی کردیم. پیش از این، مدل کاغذ دیواری ها در انواع محدودتری ساخته و تولید می شد و معمولا نمونه های مشابهی را در خانه افراد مختلف مشاهده می کردیم. با وجود تمام این مسائل، زمانی که به سراغ بخش های مختلف و مجزایی از دکوراسیون منزل می روید باید معیارها و ویژگی های خاصی را در کاغذ دیواری ها مشاهده کرده و در نهایت دست به انتخاب هوشمندانه ای بزنید. در این مطلب تصمیم داریم به دکوراسیون سالن پذیرایی برویم و بدانیم که طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری چگونه است؟

طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری

انتخاب کاغذ دیواری مورد علاقه در دکوراسیون پذیرایی

اولین مسئله ای که در ضمن انتخاب کاغذ دیواری شما اهمیت می یابد آن است که آیا شما واقعا طرح آن را دوست دارید یا فقط چون فکر می کنید که با سایر بخش های دکوراسیون منزل شما هماهنگ است دست به انتخاب آن زده اید؟ یادتان باشد که مهم ترین مسئله در رابطه با دکوراسیون منزل و طراحی دکوراسیون، آن است که به هر چیزی که انتخاب می کنید علاقه داشته باشید. بنابراین با خود و اعضای خانواده تان به اتفاق نظر برسید که اساسا چه نوع کاغذ دیواری ها و چه رنگ هایی را می پسندید. بعد از آن نوبت به انتخاب طرح ها خواهد رسید.

طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری

طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری

اساسا طراحی سالن پذیرایی به دلیل آن که با مهمان ها سر و کار دارد اهمیت ویژه ای پیدا می کند. معمولا توصیه می شود که برای این بخش از خانه به سراغ دکوراسیون رسمی تر و شکیل تر بروید. به همین دلیل نیز معمولا برای کاغذ دیواری های این فضا از طرح های رسمی تر استفاده می شود و کمتر پیش می آید که افراد برای این بخش از خانه به سراغ کاغذ دیواری های فانتزی بروند. به همین دلیل هم هست که به خصوص در خانه های ایرانی برای این بخش از خانه به سراغ کاغذ دیواری هایی با رنگ های گرم و رسمی مثل طلایی و قهوه ای می روند.

طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری

در کنار این مسئله باید به این نکته نیز اشاره کرد که کاغذ دیواری و طرحی که برای آن انتخاب می کنید می تواند به نوعی نشان دهنده سلیقه و ذوق افراد خانه باشد، چرا که کاغذ دیواری نیز هم چون وسایل تزئینی و هنری موجود در خانه احتیاج به ذوق و شور بسیاری دارد و شما می توانید با انتخاب طرحی مناسب برای آن، شخصیت خانه و افراد ساکن در آن را مهمانان معرفی نمایید.

طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری

چگونگی انتخاب کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی

در کنار تمامی اینها شکل و مدل کاغذ دیواری می تواند برای سالن پذیرایی هر خانه ای با خانه دیگر متفاوت باشد. برای مثال اگر شما در خانه ای زندگی می کنید که سالن پذیرایی آن ابعاد کمی دارد و کوچک است توصیه ما این است که به سراغ کاغذ دیواری هایی با طرح های عمودی بروید. این کار کمک می کند که با ایجاد نوعی خطای دید، سالن پذیرایی شما بزرگ تر جلوه کند.

طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری

در کنار این مسئله اگر منزل شما نور کمی دارد و آفتاب به اندازه کافی در آن جریان نمی یابد بهتر است که به طور کلی از استفاده از کاغذ دیواری های تیره رنگ ممانعت نمایید و به دنبال کاغذ دیواری های روشن مثل سفید یا شیری باشید.

طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری

سعی کنید فضای سالن پذیرایی خود را از شلوغی های بیش از حد دور نگه دارید، چرا که این کار باعث می شود زیبایی هر کدام از وسایل این بخش خود را نشان نداده و محیطی شلوغ و بی نظم را در چشم مهمان های شما ایجاد کند. قطعا انتخاب کاغذ دیواری در این بخش اهمیت بسیاری پیدا می کند. اگر وسایل تزئینی و یا مبلمانی که در این فضا به کار برده ای شلوغ و پر زرق و برق هستند بهتر است که در مقابل به دنبال کاغذ دیواری هایی باشید که به نسبت ساده تر و خلوت تر هستند. این مسئله می تواند در شرایط مخالف، برعکس عمل کند. اگر فضای سالن پذیرایی شما بسیار ساده و خلوت است نیز شما می توانید با انتخاب کاغذ دیواری ای به نسبت شلوغ، فضا را به تعادل برسانید.

طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری

بنابراین اهمیت انتخاب مدل کاغذ دیواری سالن پذیرایی در اینجا نشان داده می شود. شما می توانید با انتخاب طرحی مناسب اشکالات احتمالی موجود در منزل خود را برطرف نموده و یا از نگاه ها محفوظ نگه دارید.

طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری

منبع : چیدانه

نظر بدهید