شیک‌ترین طراحی دکوراسیون پذیرایی
کافه دکوراسیون

شیک‌ترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

1.88Kبازدید

تزیین اتاق پذیرایی و جدیدترین و شیک‌ترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

اتاق پذیرایی رویاهای شما به چه شکلی است؟ آیا از سبک‌های بسیار ساده، اما شیک لذت می‌برید؟ یا راحتی و دنج بودن اتاق پذیرایی مد نظر شما است؟ یا شاید شما ترکیبی از رنگ‌ها و الگوها را ترجیح می‌دهید؟ علاقه و سلیقه شما هر چه باشد، بدون شک سبک منحصر به فردی برای تزیین اتاق پذیرایی شما وجود دارد.

اتاق پذیرایی فضایی است که اعضای خانواده پس از یک روز طولانی دور هم جمع می‌شوند، دوستان پس از ماه‌ها یکدیگر را ملاقات می‌کنند، افراد کتابی از کتابخانه خود انتخاب کرده و به اتاق پذیرایی می‌روند تا در آنجا هم به استراحت بپردازند و هم کتاب خود را مطالعه کنند، بنابراین اتاق پذیرایی باید مناسب هر موقعیتی باشد. شما می‌توانید با استفاده از سبک‌های متنوع دکوراسیون و عناصر کلیدی تزیین اتاق پذیرایی، فضایی ایجاد کنید که مناسب سلیقه و سبک زندگی منحصر به فرد شما باشد.

ما در این مطلب 11 سبک منحصر به فرد برای تزیین دکوراسیون اتاق پذیرایی از ایجاد فضایی شیک و شخصی گرفته تا فضایی کلاسیک و پر از رنگ‌های مختلف و پر انرژی را ارائه داده‌ایم. امیدواریم بتوانیم با این مطلب به شما در انتخاب سبک مناسب تزیین اتاق پذیرایی خود کمک کنیم، پس تا انتهای این پست با ما همراه باشید.

در نظر گرفتن دنج و راحت بودن فضا در تزیین اتاق پذیرایی

شیک‌ترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

“دنج بودن” همیشه و همیشه “کلمه‌ای کلیدی” برای فضایی “آرامش بخش” بوده است! آیا شما نیز می‌خواهید در تزیین اتاق پذیرایی خانه خود به فضایی دنج و راحت دست یابید؟ آیا سبک مورد نظر شما در بین انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی با دنج و راحت بودن اتاق پذیرایی مرتبط است؟ شما می‌توانید از یک ترفند کاربردی و در عین حال شیک و منحصر به فرد استفاده کنید!

این ترفند در واقع بسیار ساده، اما بسیار کاربردی و شیک است، شما تنها باید مبلمان خود را، درست همانند تصویر بالا، بسیار نزدیک به هم و به گونه‌ای صمیمی و خودمانی بچینید، و از یک فرش بسیار نرم و در عین حال بسیار زیبا و متناسب دکوراسیون خود استفاده کنید. با نزدیک به هم بودن مبلمان، هنگامی که اعضای خانواده، دوستان، و آشنایان دور هم جمع می‌شوند، با فضایی بسیار دنج و خودمانی رو به رو می‌شوند، که تمام خستگی یک روز طولانی را از بین می‌برد، و خاطراتی به یاد ماندنی برای افراد می‌سازد! آیا شما به دنبال فضایی آرامش بخش و زیبا هستید؟ پس حتما از این ترفند استفاده کنید!

استفاده از صندلی تابی، هیجان و لذت نادیده گرفته شده اتاق پذیرایی شما!

شیک‌ترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

امروزه، صندلی‌های تابی همانند صندلی های راک یا همان گهواره‌ای بین مردم بسیار مرسوم شده‌اند! صندلی‌های تابی یا صندلی‌های ریلکسی انواع و اقسام مختلف و متنوعی دارند و می‌توان از آنها برای هر فضایی مناسب با اندازه و سایز فضای مورد نظر و نیز سلیقه و علاقه شخصی فرد استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع صندلی این است که می‌توان آن را به صورت دو نفره طراحی کرد، و بدین ترتیب شما می‌توانید بعد از یک روز کاری دشوار و طولانی در کنار عزیزترین شخص زندگی‌تان به استراحت بپردازید و از لحظات دو نفره خود نهایت لذت را ببرید.

شما می‌توانید رنگ تشک، پشتی و حتی رنگ خود صندلی تابی را مطابق سلیقه خود و نیز هماهنگ با دکوراسیون خود انتخاب کنید، و در تزیین اتاق پذیرایی خود از این صندلی‌های تابی بسیار شیک و زیبا و نیز آرامش بخش استفاده کنید. پس اگر شما نیز می‌خواهید فضایی دو نفره در اتاق پذیرایی خود داشته باشید و در عین حال اتاق پذیرایی شما بسیار شیک و منحصر به فرد باشد و نیز هیجان و لذت نادیده گرفته شده اتاق پذیرایی خود را بازیابید، حتما از این صندلی‌های تابی یا صندلی‌های ریلکسی در تزیین اتاق پذیرایی خود استفاده کنید.

رنگ سفید در تزیین اتاق پذیرایی، لمس روشنایی و زیبایی!

شیک‌ترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

آیا می‌خواهید از شر تاریکی و تیرگی فضای اتاق پذیرایی خود خلاص شوید؟ همانطور که همه ما می‌دانیم رنگ سفید رنگ متضاد تاریکی و سیاهی است. رنگ سفید رنگی نورانی، مهیج و مفرح در نظر گرفته می‌شود، و نماد پاکی، بی گناهی، و صلح است. رنگ سفید نور را منعکس می‌سازد و باعث روشنایی هر چه بیشتر فضا می‌شود.

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون بسیار زیاد است، چون رنگ ملایم و خنثی بوده و با رنگ‌های مختلف ست می‌شود. پس همانند این تصویر از رنگ سفید برای دیوارها و کف اتاق پذیرایی استفاده کنید، تا فضای روشنی را برای خود و اطرافیان خود به ارمغان بیاورید. یکی از دیوارها را با تابلوهای نقاشی با زمینه و قاب‌هایی به رنگ سفید، تزیین کنید، نتیجه این کار بسیار شیک و چشم نواز خواهد بود. و همچنین از مبلمان رنگی، البته با رنگ‌های روشن استفاده کنید. با این ترفند نه تنها اتاق پذیرایی خود را روشن و آرامش بخش ساخته‌اید، بلکه تزیین اتاق پذیرایی خود را به گونه‌ای چشم نواز و بسیار زیبا انجام داده‌اید.

در تصویر اتاق پذیرایی شیک بالا، به زیبایی هر چه تمام‌تر از گالری دیواری برای تزیین اتاق پذیرایی استفاده شده است.

شیک‌ترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

علاوه بر دیوارها و کف اتاق پذیرایی، از پرده‌هایی با رنگ روشن نیز استفاده کنید. پرده‌های رنگ روشن باعث می‌شوند اتاق پذیرایی شما بسیار نورگیر باشد. همچنین اگر رنگ پرده‌های خود را با رنگ دیوارها ست کنید، این نورگیر بودن را دو چندان می‌سازد. بنابراین، اگر می‌خواهید اتاق پذیرایی شما در عین شیک و زیبا بودن، نورگیر نیز باشد از پرده‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید.

رنگ بنفش، القای حس سلطنت، شجاعت!

شیک‌ترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

نقش رنگ در دکوراسیون خانه را هیچ وقت دست کم نگیرید. یکی از بهترین روش‌هایی که شما می‌توانید شخصیت خود را در اتاق پذیرایی خود به نمایش بگذارید، انتخاب رنگ مورد علاقه خود و استفاده از آن در فرش‌ها، مبلمان و سایر وسایل استفاده شده در اتاق پذیرایی شما است. ایده‌ای منحصر به فرد در تزیین اتاق پذیرایی، استفاده از رنگ بنفش است، که اهمیت رنگ فرش‌ها، دیوارها، الگوها و مبلمان را دو چندان می‌سازد.

ترفند کلیدی برای استفاده از رنگ بنفش، بهینه سازی نور، تناژهای مختلف، رنگ‌های خلاقانه در سراسر اتاق پذیرایی است. در استفاده از این رنگ باید دقت کرد که این رنگ با چه رنگی به خوبی ست می‌شود، و رنگ مکمل آن چه رنگی است. سال‌ها است که رنگ زرد و طلایی به عنوان مکمل رنگ بنفش شناخته شده‌اند. باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که رنگ بنفش به عنوان نماد ثروت، سلطنت، شجاعت در نظر گرفته می‌شود. و همچنین این نکته بسیار مهم است که رنگ بنفش روشن نماد عشق، فردیت و تخیل و رنگ بنفش تیره نماد غم و اندوه و بی اعتنایی است.

بنابراین در انتخاب تناژ مناسب رنگ بنفش نیز باید محتاط بود و با دقت از این رنگ استفاده کرد. اما در کل رنگ بنفش یکی از بهترین رنگ‌هایی است که می‌توان از آن در تزیین اتاق پذیرایی خود استفاده کرد، و از طریق آن حس ثروت، اشرافیت، عشق و شجاعت را به هر فردی القا کرد.

استفاده از ترکیب رنگ آبی و سفید در تزیین اتاق پذیرایی مدرن

شیک‌ترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

همانطور که همه ما می‌دانیم، هر رنگی نماد و نشانه خود را دارد. بدین ترتیب، رنگ آبی نیز دارای نماد خاص خود است و به همین دلیل یکی از رنگ‌هایی است که از جانب طراحان دکوراسیون بسیار پیشنهاد می‌شود. رنگ آبی رنگ آسمان و دریا و خواب است. این رنگ منحصر به فرد نماد اعتماد، هوش، ایمان، اعتماد به نفس، حقیقت و بهشت است. رنگ آبی برای ذهن و بدن انسان مفید است، این رنگ متابولیسم بدن انسان را کاهش می‌دهد و تاثیر آرام بخشی ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که در رنگ درمانی، از رنگ آبی برای انگیزش سلامتی، تسکین درد و کاهش فشار خون استفاده می‌شود.

رنگ آبی جزء رنگ‌های سرد است، و بنابراین با رنگ‌های گرم مانند قرمز، زرد، نارنجی به خوبی ست می‌شود و این رنگ‌ها می‌توانند مکمل خوبی برای یکدیگر باشند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، از ترکیب رنگ آبی و زرد برای تزیین اتاق پذیرایی استفاده شده است، یعنی یک رنگ سرد و یک رنگ گرم در کنار یکدیگر، که این کار می‌تواند باعث تعدیل تاثیر هر دو رنگ بر روی انسان شود.

همانطور که می‌دانیم، رنگ سفید یک رنگ خنثی است. نماد این رنگ پاکی، صلح و آرامش است. یکی از ویژگی‌های این رنگ این است که به دلیل خنثی بودن، به راحتی با هر رنگی ست می‌شود و می‌تواند مکمل بسیار خوبی برای انواع رنگ‌ها باشد. استفاده از رنگ سفید یعنی یک رنگ خنثی، باعث می‌شود توجه افراد بیشتر به سایر رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون منزل شما جلب شود، درست همانند تصویر بالا که ترکیب رنگ آبی با سفید باعث شده است که با نگاه به این اتاق پذیرایی چشمان هر فردی به رنگ آبی دیوارها و کوسن‌های زیبای روی مبلمان جذب شود.

این ترکیب رنگ در تزیین اتاق پذیرایی یکی از ترکیب رنگ‌هایی است که از جانب طراحان دکوراسیون و نیز در رنگ درمانی بسیار توصیه می‌شود. استفاده از این ترکیب رنگ نه تنها باعث القای حس آرامش می‌شود و سلامت جسم و روح انسان را بهبود می‌بخشد، بلکه زیبایی خیره کننده‌ای نیز دارد و بسیار شیک و جذاب است که چشمان هر فردی را به خود خیره می‌سازد. باید به این نکته نیز توجه داشت که رنگ آبی روشن با سلامتی، شفا و التیام، آسایش خاطر، هوش و ملایمت همراه بوده، و رنگ آبی تیره نشان دهنده دانش، قدرت، بی عیبی و جدیت است.

بنابراین شما با توجه به سلیقه و شخصیت خود می‌توانید از تناژهای مختلف این رنگ منحصر به فرد نیز استفاده کنید. اگر شما نیز از طرفداران بی‌شمار این رنگ هستید، پس وقت را تلف نکنید و حتما در تزیین اتاق پذیرایی خود از این رنگ خاص و شیک استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون به سبک میامی!

شیک‌ترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

اکنون وقت آن رسیده است که به تعریف زیبایی خاص طراحی دکوراسیون به سبک میامی بپردازیم! استفاده از رنگ‌های سنتی زرد و نارنجی، به همراه سفید، سبز و آبی روشن در دکوراسیون این اتاق پذیرایی نشان دهنده آب و دریا، درختان نخل و ماسه‌های سفیدی است که هر ساله توریست‌های زیادی را به میامی جذب می‌کنند.

استفاده از سبک طراحی دکوراسیون میامی باعث می‌شود اتاق پذیرایی روشنایی منحصر به فردی در طول روز داشته باشد، و حس ساحل دریا را برای افراد به ارمغان می‌آورد که برای استراحت نیم روزی یا شب نشینی‌های شبانه بسیار عالی است. اگر شما نیز به دنبال زیبایی، تداعی حس ساحل دریا و سبکی منحصر به فرد هستید که بتوانید چشمان اطرافیان خود را به دکوراسیون اتاق پذیرایی خود خیره سازید، این سبک تزیین اتاق پذیرایی یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید.

اتاق پذیرایی صنعتی

شیک‌ترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

سلیقه همه افراد در تزیین اتاق پذیرایی یکی نیست و همه ما به سبک‌های متداول القا کننده حس دنج و راحت بودن علاقه نداریم. در واقع، یکی از بهترین ایده‌ها برای چنین افراد خاص پسندی، یک اتاق پذیرایی صنعتی است! در این سبک بیشتر از رنگ خاکستری استفاده می‌شود. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید استفاده از رنگ‌های قرمز روشن، سفید و سبز باعث تعادل رنگ در این اتاق پذیرایی صنعتی شده و از خیره شدن چشم افراد تنها به رنگ خاکستری جلوگیری می‌کند.

این نوع سبک دکوراسیون برای مناطق شهری بخصوص مناطق واقع در قسمت‌های صنعتی شهر بسیار مناسب است. پس اگر شما هم به دنبال سبکی متفاوت اما زیبا و منحصر به فرد هستید و از سبک‌های متداول و روزمره خسته شده‌اید، می‌توانید از این سبک صنعتی ذر دکوراسیون اتاق خود استفاده کنید.

طبیعت در اتاق پذیرایی شما!

شیک‌ترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

اکثر افراد در تزیین اتاق پذیرایی خود از اشیاء طبیعی استفاده نمی‌کنند و آنها را نادیده می‌گیرند. اما استفاده از یک شومینه، پارکت‌های چوبی، گل و گیاه‌های متنوع در اتاق پذیرایی حس سر زندگی و نشاط را در هر فردی القا می‌کند. پس این سبک می‌تواند برای القای حس نشاط و شادابی انتخاب بسیار مناسبی باشد. استفاده از آتش و چوب و گل و گیاه متنوع در یک فضای بسته می‌تواند فضای جنگل و طبیعت را برای افراد تداعی کند. پس اگر شما نیز به طبیعت علاقه دارید از این سبک زیبا استفاده کنید، تا حس زیبایی، ظرافت، شیک بودن، سر زندگی و شادابی را یکجا در اختیار داشته باشید.

رنگین کمان در اتاق پذیرایی شما!

شیک‌ترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

اگر می‌خواهید اتاق پذیرایی خود را زیبا سازید و نمی‌دانید چه تغییری برای اتاق پذیرایی شما نیاز است، به این تصویر نگاه کنید. نیازی نیست که حتما تمامی وسایل اتاق پذیرایی خود را تغییر دهید، شما می‌توانید تنها با استفاده از یک دیوار آجری پوشیده شده از انواع رنگ‌های زیبا و پر انرژی، نه تنها دکوراسیون اتاق پذیرایی خود را تغییر دهید و زیبایی آن را دو چندان سازید، بلکه می‌توانید در خانه خود یک رنگین کمان بسیار زیبا داشته باشید!

زیبایی قرن 21

شیک‌ترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

این نوع دکوراسیون بیشتر شبیه به دکوراسیون یک قصر است، که به همین دلیل برای خانه‌های بزرگ‌تر مناسب‌تر است. استفاده از رنگ‌های ملایم، حس آرامش را به ارمغان می‌آورد. یکی از عناصر نادیده گرفته شده این دکوراسیون، شاید طراحی طبیعی کفپوش آن با انواع رنگ‌های ملایم به کار رفته در این کفپوش منحصر به فرد باشد. امروزه، این سبک در طراحی دکوراسیون منازل بسیار مرسوم نیست، اما اگر شما صاحب خانه‌ای بزرگ هستید و می‌خواهید اتاق پذیرایی خود را به گونه‌ای منحصر به فرد و متفاوت از سایر منازل طراحی کنید، می‌توانید از این سبک قرن 21 استفاده کنید و خانه خود را به قصری با شکوه مبدل سازید.

تزیین اتاق پذیرایی به سبک کلاسیک

شیک‌ترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

اگر شما به دنبال اتاق پذیرایی کلاسیک باشید و از هر طراح دکوراسیونی درباره این سبک بپرسید، بدون شک تمامی طراحان دکوراسیون این چند مورد را نام خواهند برد؛ لوستر، سقف تزیین شده، صندلی‌های تابی. تمام این موارد در سبک کلاسیک یافت می‌شوند، اما آن‌ها همچنین با سبک مدرن نیز ترکیب شده و دکوراسیون منحصر به فردی ایجاد می‌کنند.

ترکیب رنگ سفید با رنگ به کار رفته در لوستر و این فرش بسیار زیبا، بین فضای کلاسیک و مدرن تعادل بر قرار می‌کند. اگر دنبال فضایی کلاسیک هستید، از این وسایل در تزیین اتاق پذیرایی خود استفاده کرده و آن‌ها را با سبک مدرن ترکیب کنید، تا به فضای مورد نظر خود با زیبایی خارق العاده آن دست یابید.

همانطور که در این پست می‌بینید در طراحی دکوراسیون و تزیین اتاق پذیرایی هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید سبک خاص خود را انتخاب کرده و دکوراسیون اتاق پذیرایی خود را طراحی کنید.

ما در این پست سعی کردیم گلچینی از سبک‌های مختلف و زیبا و متناسب با انواع سلیقه‌ها را ارائه دهیم، اما این سبک‌ها تنها 11 سبک از میان هزاران سبک موجود هستند. پس شما می‌توانید با مشورت گرفتن از طراحان دکوراسیون و با توجه به موارد ذکر شده در این پست و همچنین با توجه به سلیقه و علاقه خود، سبک مورد نظر خود را انتخاب کرده و به اتاق پذیرایی منحصر به فرد خود دست یابید.

 

منبع : توکامگ

نظر بدهید