ست مبل با پرده
کافه دکوراسیون

ست مبل با پرده در اتاق نشیمن

3.82Kبازدید

ست مبل با پرده و نکاتی برای ست کردن مبلمان و پرده در اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یکی از اتاق‌های مهم خانه است. اعضای خانواده در اتاق نشیمن دور هم جمع می‌شوند و گفتگو می‌کنند و مهمان‌ها را نیز در اتاق نشیمن پذیرایی می‌کنیم. برای اینکه اتاق نشیمن خانه شما احساسی دلنشین و دکوراسیونی متوازن داشته باشد، باید از نحوه انتخاب ست مبل با پرده آگاهی کامل داشته باشید. هم پرده و هم مبل، دو مورد از اقلام بزرگ در اتاق نشیمن و دیگر اتاق‌های خانه هستند و رنگ و طرح آن‌ها تاثیر بسیار مهم و تعیین کننده‌ای بر کلیت فضای خانه شما دارد. حتی اگر رنگ این پرده و مبل خنثی را انتخاب کنید، باز هم تاثیر آن را بر کلیت دکوراسیون نمی‌توان نادیده گرفت.

پرده و مبل را چگونه با هم ست کنیم؟

وقتی که مبل و پرده باهم ست شوند، دکوراسیون کلی خانه متوازن و متعادل به نظر می‌رسد. ما در این پست می‌خواهیم با توجه به رنگ‌های احتمالی و پرطرفدار مبل، به شما بگوییم که چطور پرده را با آن ست کنید و مثال‌هایی را در این رابطه تقدیم حضور شما کنیم. با ما همراه باشید.

ست مبل با پرده

ست کردن پرده با مبل قرمز

هر رنگ غالبی، زیرطیف‌های رنگی خودش را دارد. قرمز هم همین‌طور است. اگر مبل قرمز دارید، بهتر است که دیوارهای اتاق شما سفید نباشند. در عوض دیوارها را به رنگ عاجی یا یک رنگ خنثی خیلی روشن رنگ آمیزی کنید تا با رنگ قرمز مبل به توازن برسند.

رنگ پرده‌ها را نیز دقیقا با توناژ و طیف رنگی مبل هماهنگ کنید و سعی کنید از قرمزی دقیقا مشابه قرمز مبلتان برای پرده‌ها استفاده کنید. اگر قرمز پرده‌ها کمی نارنجی‌تر یا زرد‌تر از قرمز مبلتان بشود، ست مبل با پرده اتاق شما متوازن نخواهد شد. همین‌طور اگر قرمز پرده کمی صورتی‌تر یا قرمز‌تر از قرمز مبلتان بشود، باز هم به مشکل برخواهید خورد.

ست مبل با پرده

اگر دلتان نمی‌خواهد که اتاق بیش از حد قرمز بشود، می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای پرده‌ها استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های خنثی برای تمام ست‌ها، در تمام زمینه‌ها جواب می‌دهد!

ست مبل با پرده

الگوی رنگ بژ و طوسی برای ست کردن مبل با پرده

حتما لازم نیست که در اتاق نشیمن رنگ مبل و پرده برای ست بودن با هم یکی باشند. می‌توانید از یک الگوی رنگ خنثی برای ست کردن مبل با پرده اتاق نشیمن و هر اتاق دیگری استفاده کنید.

ست مبل با پرده

همان‌طور که گفتیم، رنگ‌های خنثی در هر شرایطی با هم ست می‌شوند و فضا را به توازن می‌رسانند. وقتی از رنگ‌های خنثی برای ست مبل با پرده استفاده کنید، می‌توانید دیگر وسیله‌ها و اقلام اتاق را با رنگ‌ها و بافت‌های دلخواهتان با این رنگ‌های خنثی ست کنید. برای این کار ابتدا بایستی بدانید که چه رنگ هایی با هم ست میشوند.

ست پرده با مبل بژ

اگر از مبل بژ رنگ استفاده می‌کنید، بهترین ترکیب می‌تواند استفاده از پرده‌های بلندی باشد که دنباله‌های آن ها بر روی زمین افتاده باشد. بهتر است از کوسن‌های طرح دار با رنگ‌های خنثی و پرده‌های حریر روشن استفاده کنید. این ترکیب با کف قهوه‌ای تیره یا کرم رنگ ترکیبی فوق‌العاده و زیبا را ایجاد خواهد کرد.

ست مبل با پرده

مبل طوسی و پرده مناسب برای آن

رنگ طوسی هم یکی از پرطرفدار‌ترین رنگ‌ها برای مبلمان است. می‌توانید مبل طوسی را با پرده‌های نوک مدادی یا مشکی ست کنید.

ست مبل با پرده

مبل طوسی همچنین با پرده‌های آبی و طوسی بسیار روشن هم ست می‌شود و فضا را به تعادل و زیبایی می‌رساند. استفاده از کفپوش‌های طرح چوب، سردی رنگ طوسی را می‌گیرد و فضا را صمیمی و گرم جلوه می‌دهد. یادتان باشد در استفاده از مبل و پرده طوسی دیوارهای را خیلی سفید نکنید تا توازن فضا به هم نریزد. در عوض می‌توانید از رنگ‌های طوسی روشن یا اناع کرم‌ها استفاده کنید.

ست مبل با پرده

در استفاده از رنگ طوسی برای ست مبل با پرده، اگر می‌خواهید کمی رنگ به فضا اضافه کنید، می‌توانید کمی هم رنگ یاسی به فضا اضافه کنید. کوسن‌ها، شال مبل، پرده، و دیگر لوازم تزیینی می‌توانند مقدار بسیار کمی از رنگ یاسی داشته باشند تا فضا رنگین‌تر شود.

ست مبل با پرده

رنگ‌های دیگری هم هستند که می‌توانند به فضای طوسی رنگ و روح دهند، مثل زرد و قرمز؛ ولی هیچ کدام آرامش رنگ یاسی را ندارند و با رنگ طوسی به این خوبی ست نمی‌شوند.

مبل قهوه ای و سیاه

مبل قهوه‌ای تیره و سیاه، از آن اتخاب‌های خاص هستند که هر اتاق نشیمنی را بسیار شیک و منحصر به فرد می‌کنند. ولی اگر اتاق نشیمن کوچک باشد، انتخاب این رنگ‌ها با مشکل مواجه خواهد شد. ولی با انتخاب پرده‌هایی با رنگ مناسب می‌توانید این احساس خفگی فضای کوچک را از بین ببرید.

ست مبل با پرده

استفاده از پرده‌های حریر و روشن، تیرگی مبل سیاه یا قهوه‌ای تیره را خنثی می‌کند و احساس دلباز بودن را به فضا می‌دهد. همچنین تریکب سیاه و قهوه‌ای تیره با آبی، حسی دلنشین و صمیم را القا می‌کند و فضا را بسیار زیبا و متوازن می‌کند.

ست مبل با پرده

مبل مشکی همچنین به خوبی با پرده قرمز و سفید به توازن می‌رسد و فضایی بسیار زیبا و دلپسند بوجود می‌‌آورد.

ست مبل با پرده

همچنین پرده‌هایی با نقش عمودی، در ست مبل با پرده بسیار عالی می‌شود. به خصوص اگر مبل مشکی یا قهوه‌ای تیره باشد. پرده‌‌‌هایی با نقش عمودی فضا را بزرگ‌تر و بلند‌تر نشان می‌دهد. گاهی برخی صاحبان خانه ترجیح می‌دهند که با مبل مشکی و قهوه‌ای تیره، اصلا پرده استفاده نکنند تا اتاق و خانه‌شان بزرگ‌تر نشان دهد. که البته این خودش یک ترفند برای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق نشیمن است.

ست مبل با پرده

ست کردن کوسن‌ها با پرده

یکی دیگر از مواردی که می‌توانید در انتخاب ست مبل با پرده از آن استفاده کنید، طرح و رنگ کوسن‌هاست. می‌توانید پارچه کوسن و پرده را یکی انتخاب کنید تا با هم ست شوند.

ست مبل با پرده

برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری در مورد ست مبل با پرده خانه‌تان داشته باشید، بهتر است قانون ترکیب رنگ‌ها را بدانید و آگاهی پیدا کنید که چه رنگ‌هایی با هم ست می‌شوند. بهتر است ابتدا رنگ مناسب خانه‌تان را انتخاب کرده باشید و بعد به انتخاب رنگ‌ها و طرح‌های ست مبلمان و فرش و پرده بپردازید.

منبع : توکامگ

نظر بدهید