ساندویچ مونته کریستو
آموزش آشپزی

ساندویچ مونته کریستو

656بازدید

ساندویچ مونته کریستو یک ساندویچ سرخ‌شده ژامبون و پنیر و یک نوع کروک مویسو فرانسوی می‌باشد. در کتاب‌های آشپزی ۱۹۶۰-۱۹۳۰ از این غذا با نام‌های ساندویچ فرانسوی، ساندویچ ژامبون تست‌شده، ساندویچ پنیر فرانسوی تست‌شده یاد‌شده است. این غذا می‌تواند شیرین باشد که البته طرفداران کمتری دارد.

ساندویچ نوعی غذاست که شکل ساده آن از برشهای گوشت، پنیر و یا سایر مواد غذایی در لابلای دو برش نان، تهیه می‌شود.

این نوع خوراک، در قرن ۱۸ میلادی به خاطر «جان مونتاگو، ارل چهارم ساندویچ»، به این نام درآمد. برای مونتاگو در هنگام قمار برشهای نان و گوشت آورده می‌شد تا او ضمن قمار بازی کردن بتواند غذا هم بخورد.

به طور سنتی، تمام ساندویچ را درون خمیرابه تخم‌مرغ فرو برده و سپس آن را سرخ می‌کنند. البته در بعضی نقاط از آمریکا، فقط نان کره مال شده را گریل کرده و به صورت یک ساندویچ باز سرو می‌کنند. گاهی اوقات از ورقه‌های گوشت بوقلمون نیز استفاده شود. در درست کردن ساندویچ مونته کریستو می‌توان از پنیر امنتال یا پنیر گروئر استفاده نمود.

مونته کریستو گاهی اوقات به همراه مربا سرو می‌شود.

مواد لازم ساندویچ مونته کریستو مناسب برای 4 نفر

نان تست 4 عدد متوسط
پنیر گودا 85 گرم
ورق ژامبون 4 عدد متوسط
تخم مرغ 1 عدد بزرگ
شیر 1/3 فنجان
سس خردل 2 ق چایخوری
کره 2 ق غذاخوری

ساندویچ مونته کریستو

طرز تهیه

تخم‌مرغ را به همراه شیر داخل یک بشقاب مسطح و کم عمق ریخته و کاملاً مخلوط می کنیم. نمک و فلفل آن را تنظیم کنید.
روی هر برش از نان‌ها نصف ق چ سس خردل بمالید. نیمی از پنیر (رنده شده) به همراه 2 ورق ژامبون قرار می‌دهیم و سپس برش دیگر نان را روی آن می‌گذاریم. برای هر ساندویچ 1 ق غ کره را داخل تابه بریزید و گرم کنید.
با کمک دو دست، هر ساندویچ را داخل مخلوط تخم مرغ می‌غلتانیم تا تمامی سطح آنها از تخم‌ مرغ پوشیده شود سپس هر ساندویچ را داخل تابه داغ قرار دهید تا طلایی شود. آن را بر‌گردانده و می‌گذاریم تا هر دو طرف آن کاملاً برشته شود. هر ساندویچ را نصف کرده و داغ سرو می‌کنیم.

نکته: می توانید ساندویچ ها را داخل فر و بر روی سینی فر قرار دهید و هر دو طرف آن ها را برشته کنید.

آشپزخانک

نظر بدهید