ساخت کرم شب طبیعی
کافه زیبایی

ساخت کرم شب طبیعی برای شادابی و زیبایی پوست

807بازدید

کرم شب کرمی می‌باشد که در آن موادی برای مرطوب نگه داشتن و بازسازی سلول‌های پوستی به کار رفته است. اما اغلب کرم‌های شب قیمت‌های گزافی دارند که برای برخی افراد خرید مداوم آن‌ها امکان پذیر نمی‌باشد در این گونه موارد شما می‌توانید به وسیله موادطبیعی کرم شب بسازید.

ساخت کرم شب طبیعی

این روزها، انواع کرم‌ها شب و کرم‌های روز با برند ها‌ی متعدد در فروشگاه‌ها موجود هستند که هر کدام با توجه به نوع پوست افراد، کاربرد‌های متفاوتی هم دارند. این کرم ها، بسته به نوع ترکیبات خود، در برابر عوامل محیطی از پوست محافظت کرده و موجب حفظ شادابی و زیبایی پوست می‌شوند.

ساخت این کرم ها، مستلزم مطالعه و دانش کافی متخصصان این رشته است. اما در اینجا ساخت یک کرم شب طبیعی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید به سادگی آن را در منزل تهیه کنید.

ساخت کرم شب طبیعی

برای تهیه این کرم عالی، یک عدد سیب را به دو نیم کرده و هسته آن را بگیرید. حالا آن را خرد کرده و آن را به همراه یک فنجان روغن زیتون و نصف فنجان گلاب در مخلوط کن بریزید. این مواد را کاملا میکس کنید.

در مرحله دوم، ظرفی را تا نیمه پر از آب کرده و آن را روی حرارت بگذارید تا آب به جوش بیاید. حالا مواد میکس شده را در شیشه دربسته‌ای ریخته و بعد از به جوش آمدن آب، مثل زمانی که می‌خواهید کمپوت تهیه کنید، یک ساعت و نیم درون ظرف آب قرار دهید.

بعد از گذشت این زمان، ظرف را بیرون بیاورید و مجددا نصف فنجان گلاب به آن اضافه کنید و اجازه دهید کمی خنک شود. حالا این مخلوط را در شیشه‌ای کاملا تمیز ریخته و به عنوان یک کرم شب فوق العاده از آن بهره ببرید. در ضمن، شما می‌توانید این کرم طبیعی را به مدت ۶ روز در یخچال نگهداری کنید. این کرم گزینه بسیار مناسبی برای پوست‌های حساس خواهد بود.

مواد تشکیل دهنده:

نصف فنجان روغن زیتون عالی

۲ قاشق روغن نارگیل

۱ قاشق زنبور عسل

۲ کپسول ویتامین E

روغن زیتون ماده اصلی این کرم شب خانگی است که رطوبت پوست را نگه میدارد.

عنصر فعال دیگر آن روغن نارگیل است که به سلامت و زیبایی پوست شما می‌افزاید.

ویتامین E استفاده شده در این کرم شب، تعمیر و محافظت کننده پوست است.

مراحل آماده سازی:

مخلوط روغن زیتون، روغن نارگیل و موم زنبور عسل را در یک کاسه بر روی حرارت کم تا زمانی که ذوب شود. کپسول‌های ویتامین E را باز کرده و به مخلوط حاصل اضافه کنید و اجازه دهید خنک شود. کرم را در یک ظرف در دمای اتاق می‌توانید نگهداری کرده و به مدت ۲ الی ۳ ماه از آن استفاده کنید.

ساخت کرم شب طبیعی

کرم شب با گلیسیرین

این کرم به عنوان یک کرم شب عالی برای زمستان محسوب می‌شود. گلیسیرین به حفظ رطوبت کمک می‌کند و روغن نارگیل سلامت پوست شما را با خواص ضد قارچی خود بهبود می‌بخشد. گلاب و روغن بادام، جذابیت تازه‌ای برای پوست مرده ایجاد می‌کند.

عناصر تشکیل دهنده کرم:

۲ قاشق غذاخوری عرق گلاب

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

۱ قاشق غذاخوری روغن بادام

۱ قاشق غذاخوری گلیسیرین

روند آماده سازی:

یک ظرف بردارید و روغن بادام و نارگیل را مخلوط کنید. مخلوط را حرارت داده تا تمام مواد به طور کامل ترکیب شوند. ظرف را از روی اجاق بردارید. سپس گلاب و گلیسیرین را به مخلوط اضافه کنید. کرم را در یک ظرفی با درب محکم نگهداری کنید و هر شب قبل از رفتن به رختخواب آن را استفاده کنید.

مه شو

نظر بدهید