زیبایی پوست با سیب
کافه سلامت

زیبایی پوست با سیب

1.38Kبازدید

سیب یکی از میوه های بهشتی و خدادادی است که علاوه بر فوایدی که برای اندام های داخلی بدن دارد در زیبایی پوست و بهداشت مو هم تاثیر بسیار مثبت و روشنی دارد.

 

مرطوب کننده و روشن کننده طبیعی

سیب می تواند پوست شما را هیدراته کند و تا حد زیادی به پوستتان آبرسانی کند. برای این کار سیب را به صورت ورقه ای برش بزنید و روی پوستتان قرار بدهید. زمانی تکه سیب را از روی پوستتان بردارید که خشک شده باشد.  این میوه یک مرطوب کننده و روشن کننده بسیار عالی برای پوست شماست.

 

سیب به عنوان یک پاک کننده‎ عالی عمل می‎کند و باعث درخشش پوست شما می‎شود

آب سیب می‎تواند به عنوان یک پاک کننده‎ عالی برای پوست شما عمل کند. فقط کافی است یک قاشق غذاخوری آب سیب و عسل را به همراه یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست خود به مدت چند دقیقه قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشورید. این ترکیب یکی از بهترین پاک کننده های طبیعی است که باعث درخشش پوست شما می‎شود.

 

سیب یک ماسک ضد پیری قوی

این میوه یک ماسک قوی ضد پیری هم هست. علاوه بر اینکه پوستتان را مرطوب میکند، از چروک و کدر شدن پوستتان جلوگیری میکند و یک ماسک ضد پیری بسیار عالی است. مصرف منظم این میوه علاوه بر مزایای بسیار زیادی که دارد یک جادو هم میکند و آن این است  که در صورت مصرف مداوم و منظم این میوه چین چروک های ریز و خطوط نازک صورتتان را محو می کند و پوستتان جوان می شود. برای دیدن این تاثیر، هر روز یک سیب را رنده کنید و 10 تا 20 دقیقه پوستتان و مخصوصا قسمتهای در خطر چین و چروک مثل دور لب ها و خط اخم و انتهای پلکتان را با آن ماساژ بدهید. این کار به جوان و با طراوت ماندن پوستتان بسیار کمک میکند.

 

زیبایی پوست با سیب

یکی از خواص سیب این است که در حفظ طراوت و شادابی پوست موثر است‎

 

یکی از خواص سیب این است که در حفظ طراوت و شادابی پوست موثر است.

با استفاده از سیب می توان ناراحتی های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری های پوستی طولانی و مزمن را از بین برد.

 

سیب به عنوان یک اسکراب پاکسازی پوست عمل می‎کند

اسید مالیک حاضر در سیب باعث می‎شود یک عامل اکسفولیاسیون (حذف سلول‎های مرده‎ی پوست) قدرتمند باشد. راهی ساده برای ایجاد یک اسکراب پاکسازی پوست با سیب‎ها در خانه وجود دارد. دو قاشق غذاخوری از آب سیب و لیمو‎ی تازه را با هم ترکیب کنید و یک قاشق غذاخوری از جوی دوسر و عسل. این مخلوط را روی صورت و گردن خود به کار بگیرید و آن را به مدت 10 دقیقه به همین حال رها کنید. آن را بشورید و با پوست تیره و همچنین جوش‎های سر سیاه خداحافظی کنید.

 

ضد آفتاب موثر

سیب شامل ذرات UVB هست که می تواند در برابر اشعه های خورشید از پوست محافظت کند. این میوه می تواند آفتاب سوختگی را درمان کند و جلوی لایه برداری پوست به دلیل سوختگی در برابر آفتاب را میگیرد. برای درمان آفتاب سوختگی یک قاشق چای خوری گلیسیرین را با یک سیب رنده شده مخلوط کنید و به مدت یک ربع روی پوست قرار بدهید و بعد با آب سرد به آرامی شستشو بدهید.

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

نظر بدهید