زندگی نامه سوپر مدل جذاب،سیندی کرافورد
کافه خواندنی

زندگی نامه سوپر مدل جذاب،سیندی کرافورد

2.11Kبازدید

سیندی کرافورد، با 175 سانتی‌متر قد، چشمان و موهای قهوه‌ای و خال گوشه‌ی لبش، یکی از معروف‌ترین سوپر مدل‌های دنیاست. موفقیت و شهرت چشمگیر او در زمینه‌ی مدلینگ باعث شد سیندی در دنیای سینما و تلویزیون نیز راه پیدا کند.

زندگی نامه سوپر مدل جذاب،سیندی کرافورد

زندگینامه

سیندی کرافورد در 20 فوریه سال 1966 به دنیا آمد. او دو خواهر به نام‌های کریس و دنییِل دارد و یک برادر به نام جِفری داشت که در سه سالگی به علت سرطان خون جانش را از دست داد.در سال دوم دبیرستان، سیندی از یک فروشگاه لباس محلی در مورد کار مدلینگ تماسی دریافت کرد و بعد متوجه شد که این یک شوخی توسط دو همکلاسی‌اش بوده است. با این‌حال فروشگاه دیگری، در سال بعد تعدادی از دختران دبیرستانی، از جمله کرافورد را به عنوان مدل استخدام کرد.

زندگی نامه سوپر مدل جذاب،سیندی کرافورد

در سال اول کالج، یک عکاس محلی به نام راجر لژل (Roger Legel) که یکی از به دنبال عکاسی از دختر خاص و متفاوت در کالج بود، از کرافورد عکاسی کرد و این عکس بر روی جلد مجله‌ی هفتگی “Dekalb Nite Weekly” منتشر شد. این اولین بار بود که عکس سیندی روی جلد مجله رفت.عکس و بازخوردهایی که از آن گرفت، او را متقاعد کرد که مدلینگ را به صورت حرفه‌ای آغاز کند.

sindi-kraford1

سیندی در 17 سالگی وارد مسابقات سالانه‌ی “Elite Model Managements Look” شد و رتبه‌ی دوم را کسب نمود. بعد از آن اِلیته‌ی شیکاگو همکاری‌اش را با سیندی شروع کرد.کرافورد از دبیرستان “Dekalb” در سال 1984، فارغ‌التحصیل شد. او بورسیه‌ی دانشگاه “Northwestern” را در رشته‌ی مهندسی شیمی به‌دست آورد اما فقط یک ترم در آنجا به تحصیل پرداخت و برای ادامه‌ی کار حرفه‌ای و تمام وقت مدلینگ از دانشگاه انصراف داد. او در سال 1986 به نیویورک نقل مکان کرد و با اِلیته‌ی نیویورک قرارداد بست.

زندگی نامه سوپر مدل جذاب،سیندی کرافورد

سیندی در سال 1991 با Richard Gere، بازیگر معروف، ازدواج کرد اما در سال 1995 از یکدیگر جدا شدند. پس از آن در می 1998 ، سیندی با یک تاجر به نام رند گربر ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند بود.کایا گربر مدل معروف و استعداد جوان این حوزه فرزند اوست.

زندگی نامه سوپر مدل جذاب،سیندی کرافورد

اجداد سلطنتی

کرافورد اظهار داشته که خانواده‌اش فقط چند نسل است که در آمریکا زندگی می‌کنند و اجداد او اکثراً آلمانی، انگلیسی و فرانسوی بودند. سیندی زمانی که در برنامه‌ی “فکر می‌کنی کی هستی؟” در سال 2013 شرکت می‌کند، متوجه می‌شود که اجدادش از اشراف انگلستان و خانواده‌ی سلطنتی قرون وسطی بوده‌اند و او از شارلمانی به دنیا آمده است.

شروع کار مدلینگ

بین دهه‌ی 80 و 90 میلادی، سیندی کافورد یکی از محبوب‌ترین سوپر مدل‌ها شد و حضور گسترده‌ای در مجلات، کمپین‌های مد و فشن شوها داشت. عکس او، بارها و بارها بر روی جلد مجلات مختلفی مانند Vogue، Elle، W، People، Bazaar، Allure، Cosmopolitan و… منتشر شده است.

زندگی نامه سوپر مدل جذاب،سیندی کرافورد

او همچنین در فشن‌شوهای و کمپین‌های برندهای معروفی چون شنل (Chanel)، دیور (Dior)، دولچه اند گبانا (Dolce and Gabbana)، ولنتینو (Valentino)، بلما (Balmain)، ارمه (هرمس-Hermes)، کلوین کلاین (Calvin Klein)، اسکادا (Escada)، ان کلاین (Anne Klein)، اینک (Ink)، گپ (Gap)، بالی (Bally)، مایکل کرس (Michael Kors) و…شرکت داشته است.

شروع بازیگری

در سال 1987، کرافورد در فیلم مایکل جی فاکس(Michael J. Fox) به نام “راز موفقیت من” (The Secret Of My Success)، ظاهر شد. سه سال بعد، سیندی به همراه چهار مدل دیگر (Lina Evangelista، Christy Turlington، Tatjana Patitz و Naomi Campbell) بر روی جلد مجله‌ی ووگ نسخه‌ی انگلیسی، در ژانویه 1990 قرار گرفتند. کمی بعد همین افراد در موزیک ویدئویی از جورج مایکل به نام آزادیِ 90 (Freedom 90) شرکت کردند.سیندی در فیلم‌ها، شو ها و سریال‌های زیادی ایفای نقش کرده است که می‌توان به Fair Game، Beautopia، 54، We Married Margo، House Of Style و… اشاره کرد.

زندگی نامه سوپر مدل جذاب،سیندی کرافورد

کرافورد، دوستدار ورزش

در سال 1992، کرافورد از طریق “Good Times Home Videos” و کمپانی خودش “Crawdaddy Production”، ویدئوی تمرین ورزشی را با کمک رادو تئودورسکو (Radu Teodorescu) منتشر کرد و نام آن را “بدنت را فرم بده” (Cindy Crawford:Shape Your Body) گذاشت. گرچه این ویدئو به‌خاطر ناسالم بودن تمریناتش با انتقاداتی از طرف بعضی افراد مواجه شد، اما به شدت مورد توجه و استقبال عوام قرار گرفت و کالا موفقیت‌آمیز بود. این موفقیت، سیندی را به سمت ساخت دو ویدئوی دیگر سوق داد که عبارت‌اند از:اول، ویدئوی “چالش بعدی” (Cindy Crawford:The Next Challenge) در سال 1993 و به همکاری رادو.

دوم، ویدئوی “سایز جدید” (Cindy Crawford:A New Dimension) در سال 2000 که با همکاری متخصص تناسب اندامی به نام Kathy Kaehler و در مدت کوتاهی پس از تولد اولین فرزندِ سیندی، تولید شد. این برنامه به مادرانی که به تازگی فارغ شده‌اند کمک می‌کند تا به سایز قبلی خود برگردند.در سال 2001، سیندی یک ویدئوی کوتاه تناسب اندام مخصوص کودکان به نام “عضلات کوچک با سیندی کرافورد” (Mini-Muscles With Cindy Crawford) تهیه کرد. همچنین یک انییشن به نام “Fit-wits” منتشر کرد که سیندی، رادو و کوب (Kobe Bryant) صداگذاری آن را انجام دادند.

مجله‌ی جورج

مجله‌ی جرج (George) که یک مجله‌ی سیاسی در دهه‌ی 90 بود که مدت زیادی دوام نیاورد. کرافورد، مانند جورج واشنگتون لباس پوشیده بود و این عکس بر جلد مجله چاپ شد.در سال 2005، انجمن ویراستاران مجله‌ی آمریکا، لیستی از بهترین جلدهای مجله‌های 40 سال اخیر تهیه کردند و این جلد رتبه‌ی بیست‌ودوم را به خود اختصاص داد.

ویژگی خاص کرافورد

نشانه‌ی جذابیت سیندی کرافورد، خال بالای لب اوست. او به‌اندازه‌ای با این ویژگی خود آشنایی داشت که در یک تبلیغ تلویزیونی استرالیایی برای شیر طعم‌دار، خال بالای لب خود را لیسید. این در حالی است که در ابتدای کارش، خالش را به وسیله‌ی گریم یا ویرایش عکس، حذف می‌کردند. حتی اولین‌باری که عکس او روی مجله‌ی ووگ رفت نیز خال او حذف شده بود.

زندگی نامه سوپر مدل جذاب،سیندی کرافورد

کرافورد همیشه جزء جذاب‌ترین افراد در لیست‌های مختلف بوده است. او در لیستی از جذاب‌ترین ستاره‌های قرن 20ام، رتبه‌ی پنجم از صد نفر را به‌دست آورد. در سال 1997، مجله‌ی Shape، کرافورد را از 4000 نفر به عنوان دومین زن زیبای جهان (بعد از Demi Moore) معرفی کرد. در سال 2002 نیز سیندی جزء 50 نفر برتر در زمینه‌ی زیبایی توسط مجله‌ی People شناخته شد.

کناره‌گیری از مدلینگ

کرافورد در سال 2000 از کار تمام‌وقت مدلینگ دست کشید و بعد از آن فقط برای مناسبت‌های خاص در مجله‌های مد ظاهر می‌شود. او در سال 2005 لاین لوازم آرایش و بهداشت پوست خود را به همراه Jean-Louis Sebagh، به نام Meaningful Beauty افتتاح کرد.

زندگی نامه سوپر مدل جذاب،سیندی کرافورد

کرافورد اعلام کرده است که به‌طور منظم از محصولات زیبایی مانند بوتاکس و انواع ویتامین‌ها استفاده می‌کند. او همچنین در سن 28 سالگی یک عمل جراحی پلاستیک داشته است.کرافورد در سال 2011 به شغل مدلینگ برگشت و عکسش بر جلد مجله‌ی ووگ مکزیک جا گرفت.

منبع:مدوپیا

نظر بدهید