زمان دور ریختن لوازم آرایشی و بهداشتی 2
کافه زیبایی

زمان دور ریختن لوازم آرایشی و بهداشتی

1.49Kبازدید

تا به امروز ، با معدود افرادی رو به رو شده ایم که گفته اند آرایش را برای همیشه کنار گذاشته اند . جرم همه ما استفاده ازمحصولات تا آخرین مقدار موجود در بسته بندی های آنهاست ، به خصوص اینکه قیمت بالای این محصولات دربازار باعث می شود که تا تمام نشدن همه محتویات مواد آرایشی آنها را دور نیندازیم ؟

حقیقت این است که مواد آرایشی در تماس مدوام با میکروب های موجود در دست ها وتمام چیزهایی هستند که برای استفاده از آنها به کار می بریم . در ادامه به برخی از مشکلاتی که در اثر استفاده از مواد آرایشی ایجاد می شود وچند نکته مفید جهت جلوگیری از مشکل را اشاره می کنیم .

زمان دور ریختن لوازم آرایشی و بهداشتی

دردسرهایی که آرایش کردن ایجاد می کند:

جدی ترین آسیب به قرنیه وارد میشود .در هنگام آرایش چشم اغلب شانه های ریمل با قرینه تماس پیدا می کند و آن را خراش می دهد .این آسیب ممکن است به عفونت منجر شود .
باکتری های موجود در پوست ممکن است در داخل لوازم آرایشی مورد استفاده مان رشد کنند .این امر ممکن است به ورم ملتحمه با کتریایی منجر شود .
رنگ ورایحه موجود در لوازم آرایشی ممکن است آلرژی زا باشد وباعث ،خارش و قرمزی چشم یا پلک شوند .

مداد خط چشم را تیز نگاه دراید تا پوشش چوبی آنها چشم یا پلک را خراش ندهند .هر سه ماه یک بار لوازم آرایشی را تجدید کنید .لوازم آرایشی مشترک استفاده نکنید .باکتری های پوستی در افراد مختلف یکسان نیست . اگر لوازم آرایشی تان به باکتری های فرد دیگری آلوده شود .ممکن است عفونت وی را دریافت کنید .

در صورت بروز آسیب پوستی استفاده از لوازم آرایشی را تا بهبود کامل قطع کنید وبعد از آن محصولات آرایشی که قبلا استفاده می کردید را دور بیندازید .

-احتمالا در ازای هر محصول آرایشی و بهداشتی که هر روز صبح مصرف می کنید ، پنج یا شش مورد دیگر با تاریخ مصرف های منقضی شده وبلاستفاده باقی می مانند .
دلایل بسیاری برای دور ریختن محصولات تاریخ مصرف گذشته وجود دارد اما مهم ترین دلیل این است که مواد آرایشی قدیمی زمینه ساز خطرات بالقوه ای هستند .ما در اینجا به روش های تضمین سلامتی وزیباییتان در هرزمان از سال اشاره می کنیم.

چه زمان باید ریمل را دور انداخت?
چشم نسبت به عفونت های باکتریایی بسیار آسیب پذیر است بنابراین توجه به تاریخ انقضا بسیار مهم است .

خطرات بهداشتی :
شما ریمل را در نزدیکی چشم استفاده می کنید .همچنین مایع بودن ریمل باعث می شود که در صد رشد باکترها در آن افزایش یابد .هربار که ریمل را به درون تیوپ آن وارد می کنید ، خطر ابتلا به فونت های چشمی را افزایش می دهید .

زمان جایگزینی :
در مقایسه با سایر محصولات آرایشی ،عمر ریمل تنها دو تاسه ماه پس از باز شدن است .مداد چشم طولانی ترین عمر مصرف را دارد حدود یک سال – اما دور انداختن مدادهای قدیمی بسیار مهم است .

نحوه افزایش دوام :
یکی از بهترین راه ها برای افزایش عمر مفید مداد چشم آن است که هر بار قبل از استفاده آن را تیز کنید .چه زمانی باید از دست لوسیون ها واسکراپ ها خلاص شد.ممکن است به ندرت به فکر استفاده از اسکراپ بدن که درکنج قفسه مواد آرایشی فراموش شده است ، بیفتید اما این یادآوری بسیار ضروری است .

خطرات بهداشتی:
بیماران زیادی هستند که در اثر استفاده از اسکراپ ها بر روی سینه یا پشتشان اکنه دارد .خطرات بهداشتی ناشی از استفاده محصولات زیبایی در حمام ریشه در رطوبت دائمی آنها وفراهم بودن زمینه پرورش باکتری در آنها دارد .

زمان جایگزینی:
اگر متوجه هر گونه سفتی یا تغییر رنگ در محصولات زیبایی مورد استفاده در حمام شدید ،باید آن را به سرعت دوربیندازید .

نحوه افزایش دوام
اگر از ابزار ویژه ای برای مالیدن اسکراپ ها برروی بدن استفاده می کنید ،حتما پس از هر بار شستشو آن را به دقت بشویید وآویزان کنید تا خشک شود .

چه زمانی باید رژلب را دور انداخت?
رژلب در معرض تماس زیاد با دست است به خصوص اگر از دست برای بیرون آوردن آن از داخل تیوپ استفاده شود .

خطرات سلامتی:
تب خال یکی از برجسته ترین عوارض مرتبط با استفاده از رژلب های قدیمی یا آلوده است .در صورت ابتلا به این مشکل ،تمامی محصولات مرتبط را دور بیندازید.

زمان جایگزینی:
مانند ریمل رژلب هم از جمله محصولات زیبایی وآرایشی است که مصرف بسیار زیاد دارد ،بنابراین فقط باید آن را حدود شش ماه نگاه دارید .همچنین تغییر رنگ غیر طبیعی یا متساعد شدن بوهای غیر عادی نشانه منقضی شدن زمان رژلب است.

نحوه افزایش دوام:
هر چه کمتر از یک رژلب استفاده کنیم دوام آن طولانی تر خواهد شد .همچنین به اشتراک نگذاشتن یکی دیگر از راه های طولانی تر شدن دوام رژلب است.

زمان دور انداختن تیغ های یکبار مصرف:
چه از تیغ های ریش تراشی یک بار مصرف وچه از کارتریج یکبار مصرف که قابل اتصال به دسته هستند ، استفاده می کنید ممکن است تیغ ها به ندرت کند شوند اما محیط مناسبی برای پرورش باکتری ها خواهند بود.

خطرات بهداشتی:
تیغ های کند وآلوده زمینه بروز برجستگی های قرمز رنگ وسایر بیماری های پوستی هستند .همچنین احتمال خراشیدن شدن پوست با تیغ های قدیمی تر زیاد است.

زمان جایگزینی:
تیغ های ریش تراش را باید هر هفته یکبار دور انداخت . زمان این کار به کثرت استفاده ونگهداری آنها بستگی دارد . اگر این محصولات زنگ زده یا خورده شده باشند ، قطعا برای سلامتی مضر خواهند بود.

نحوه افزایش دوام:
با دور نگاه داشتن تیغ ریش تراش از دوش وخشک کردن آن بعد از هر بار استفاده ،عمر ابزار اصلاح را افزایش دهید.

دکتر گیتی ملکی متخصص پوست و مو

 

منبع : سایت زیباشو

نظر بدهید