رولت زردآلو و پرتقال
آموزش آشپزی

رولت زردآلو و پرتقال

559بازدید

کیک رولت یا رولت سوئیسی ، نوعی کیک اسفنجی است. کیک بصورت نازک پخته شده و سپس بر روی آن مربا یاخامه زده شده به همراه میوه‌های تازه، کرم کره و یا مواد دیگر مالیده شده و سپس پیچانده می‌شود. رولت اگر با خامه پر شود، رولت خامه ای نامیده می شود.

خامهٔ زده شده یا خامه فرم گرفته خامه‌ای است که توسط همزدن با همزن، همزن دستی یا چنگال هوا به آن داخل شده و به صورت سبک و پَر مانند در آمده‌است. اغلب طعم آن شیرین است و گاهی اوقات با وانیل به آن مزه داده می‌شود. خامهٔ زده شده به دو صورت تهیه می‌شود: در صورتیکه با شکر زده شود کرم شانتیلی به فرانسوی Crème chantilly نام دارد و در صورتیکه خامه به تنهایی و بدون داشتن شکر زده شود، به فرانسوی Crème fouettèe نامیده می‌شود. وزن شکر بر حسب میل بین ۱۰–۵ درصد وزن خامه در نظر گرفته می‌شود.

ممکن است سطح رولت با شکلات پوشانده شود. در هنگام خوردن رولت به عرض بریده می‌شود. رولت خامه ای از انواع شیرینی تر محسوب می شود.

نوعی که در رولت کرم کره (باترکریم) بکار می‌رود، دوام بیشتری نسبت به رولت خامه‌ای دارد.

مواد لازم

1/2 فنجان پودر شکر
4 عدد متوسط سفیده تخم مرغ
1/2 فنجان آرد
1 ق غذاخوری پوست پرتقال (رنده)
3/4 فنجان آب پرتقال
7 عدد متوسط زردآلو

رولت زردآلو و پرتقال

طرز تهیه

فر را با حرارت 200 درجه سانتیگراد روشن کنید. سینی فر به ابعاد 23 در 33 سانتیمتری را کاغذ روغنی انداخته و کاغذ را کمی چرب کنید.
ابتدا سفیده های تخم مرغ را در کاسه بزرگی ریخته، با همزن بزنید و پودر شکر را طی دو بار به آن اضافه کنید تا سفیده ها سفت شوند.
آرد را الک کرده و همراه با رنده ی پوست پرتقال و 3 ق غذاخوری از مقدار آب پرتقال به سفیده ها اضافه کرده، به آرامی بزنید.
حالا مواد آماده شده را در سینی ریخته و به مدت 12 تا 15 دقیقه در فر قرار دهید. (رولت را زیاد نپزید چون خشک می شود و هنگام رول کردن ترک خواهد خورد.) بعد از پخت آن را رول کرده و اجازه دهید تا سرد شود.
برای آماده کردن مایه ی وسط رولت، زردآلو ها را در شیرجوشی ریخته و باقیمانده آب پرتقال را اضافه کرده، با حرارت ملایم بگذارید تا آب پرتقال جذب شود، سپس مایه را در غذاساز ریخته تا پوره ی نرمی به دست آید.نان رولت را باز کرده و پوره آماده شده را روی آن پخش کرده، سپس نان را رول کرده و روی آن را با پودر شکر یا خلال هایی از پرتقال تزئین و سپس سرو نمائید.

namnak

نظر بدهید