روش های رفع موهای زائد صورت زنان
کافه زیبایی

روش های رفع موهای زائد صورت زنان

1.54Kبازدید

اولین قدم برای زیبایی چهره و مرتب به نظر رسیدن آن، رفع موهای زائد صورت است که روش‌های مختلفی برای این عمل، وجود دارد. برخی از خانم‌ها روش موقت را ترجیح می‌دهند و برخی دائمی را. با این تفاوت که انجام روش موقت، آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر است ولی ماندگاری زیادی ندارد و انجام روش دائمی سخت است ولی ماندگاری زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم در مورد رفع موهای زائد صورت زنان بحث کرده و روش‌های از بین بردن آن را برای شما بیان کنیم. همراه ما باشید.

روش های رفع موهای زائد صورت زنان

روش‌های بسیار مختلفی برای از بین بردن موهای زائد صورت وجود دارد. هرکدام از این روش‌ها معایب و مزایایی برای خود دارند که خانم‌ها باید بر اساس همین معیارها، روش مورد پسند خود را انتخاب کنند. در ادامه ما ۸ روش را برای رفع موهای زائد صورت زنان معرفی خواهیم کرد. توضیحات این روش‌ها را خوانده و روش خود پسند خود را انتخاب کنید.

از بین بردن موهای صورت با موچین

روش های رفع موهای زائد صورت زنان

کشیدن موهای زائد صورت، در بین زنان و دختران جوان رایج است و برای این کار از وسیله‌ی معروفی به نام موچین استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان گفت ساده‌ترین روش کشیدن موهای زائد، استفاده از موچین می‌باشد.

دکتر کریشنان، پزشک متخصص پوست در سان‌فرانسیسکو توصیه می‌کند: برای مناطق کوچک مانند پیشانی و چانه، بهتر است از موچین استفاده کنید، او اضافه می‌کند: ” فقط مطمئن شوید که در مورد تمیز کردن آن‌ها سخت کوش هستید. من توصیه می‌کنم که هر روز موچین را با آب و صابون گرم تمیز کرده و سپس آن را در جای خشک نگه دارید. ”

وکس یکی دیگر از روش‌های رفع موهای زائد صورت

روش های رفع موهای زائد صورت زنان

یکی دیگر از روش‌های رایج در بین بانوان، برای از بین بردن موهای زائد صورت، استفاده از روش وکس صورت است که این کار را هم در خانه و هم در آرایشگاه می‌توانند انجام دهند. این کار توسط موم نرم و مناسب برای پوست صورت انجام می‌شود. معمولا موم صورت، به راحتی روی صورت سفت گشته و سپس از روی پوست کنده می‌شود. وکس صورت می‌تواند، به حساسیت پوستی منجر شود، همچنین در صورت درست کنده نشدن، باعث شکستن فولیکول مو گردد.

تراشیدن موهای زائد، روش سریع برای رفع موهای زائد

روش های رفع موهای زائد صورت زنان

معمولا تراشیدن مو در بین زنان، کمتر انجام می‌گیرد و رایج نیست. آیا شنیده‌اید که می‌گویند با تراشیدن، موها زبرتر و بیشتر می‌شوند؟!

دکتر Krishnan توضیح می‌دهد: “این فقط یک افسانه است که موهای شما بعد از اصلاح تراکم بیشتری خواهد داشت. “فولیکول به نصف کاهش می‌یابد، بنابراین احساس می‌کنید، دچار انقباض شده است، در صورتی که ضخیم‌تر از آن نیست.”

اگر استفاده از تیغه را ترجیح می‌دهید و با آن مشکلی ندارید، فقط مطمئن شوید که اقدامات احتیاطی را انجام خواهید داد، تا حداقل تحریک پذیری را تجربه کنید.

“آنتونی سوسنیک، کارشناس اصلاح و بنیانگذار Shaveworks، توصیه می‌کند که تراشیدن مو را در هنگام دوش گرفتن و یا بلافاصله با آن انجام دهید تا پوست را نرم کند.”

اگر موهای ضخیم و یا درشت دارید، حرارت بخار نیز تار موها را نرم می‌کند. سعی کنید از یک روغن قبل از اصلاح استفاده کنید که اغلب توسط مردان استفاده می‌شود. این نکته نیز قابل ذکر است که چندین بار از یک ژیلت و یا تیغه استفاده ننمایید، در غیر این صورت پوست را تحریک خواهید کرد. بعد از اصلاح نیز یک مرطوب کننده آبرسان را فراموش نکنید.

بند انداختن روش قدیمی رفع موهای زائد

روش های رفع موهای زائد صورت زنان

یک روش معمول در کشورهای خاورمیانه و آسیایی برای رفع موهای زائد صورت زنان، بند انداختن بوده که شامل استفاده از یک نخ نازک دو طرفه پنبه‌ای است. جالب است بدانید که بند انداختن، در مناطق کوچکتر مانند ابروها، بالای لب‌ها و گونه‌ها، بهتر عمل می‌کند. بر خلاف روش‌های دیگر، پیچاندن نخ برای اصلاح صورت، بسیار پیچیده‌تر است. اگر شما هرگز یاد نگرفته‌اید که چگونه از نخ استفاده کنید، بهتر است که سعی کنید به یک سالن، با یک حرفه‌ای متخصص سر بزنید. نتیجه آن خیلی خوب خواهد بود.

استفاده از کرم‌های بهداشتی برای از بین بردن موهای صورت

روش های رفع موهای زائد صورت زنان

یکی دیگر از روش‎های رفع موهای زائد صورت استفاده از کرم‌های بهداشتی می‌باشد. همانطور که می‌دانید برای اصلاح بدن، انواع کرم‌های از بین برنده موهای زائد وجود دارد، برای صورت نیز کرم‌های مخصوص دیگری وجود دارد. فقط دقت کنید که کرم‌های بهداشتی صورت با کرم‌های مربوط به بدن به علت حساس بودن پوست صورت، متفاوت می‌باشد.

کریستین چوی کیم، یک متخصص پوست که در سانتا مونیکا، کالیفرنیا مستقر است، توضیح می‌دهد: “کرم‌ها با استفاده از مواد شیمیایی مانند تیوگلیکولات کلسیم یا تیوگلیکولات پتاسیم ساخته شده‌اند که باعث شکستن دیسولفیدها در کراتین می‌شوند، که همین هم علت تضعیف ریشه مو به شمار می‌آید. فقط دقت داشته باشید که به این محصولات آلرژی پیدا نکنید.”

داروهای موضعی روش دیگر رفع موهای زائد

روش های رفع موهای زائد صورت زنان

یکی دیگر از روش‌های رفع موهای زائد صورت زنان استفاده از داروهای موضعی است که این داروها حتما باید توسط پزشک تجویز گردند.

دکتر Krishnan توضیح می‌دهد: “داروهای تجویزی مانند Vaniqa وجود دارند که درمان یک روزه به شمار می‌روند این داروها برای کاهش رشد مو استفاده می شوند.”

این داروها در طول مدت زمان خاصی، روند رشد مو را کاهش می‌دهند فقط امکان دارد که عوارضی را ایجاد کند پس هنگام تصمیم‌گیری به طور اساسی فکر کرده و با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

لیزر روش دائمی برای رفع موهای زائد

روش های رفع موهای زائد صورت زنان

اگر به دنبال یک روش دائمی برای رفع موهای زائد صورت خود هستید، می‌توانید از لیزر صورت کمک بگیرید.

دکتر کریشان می‌گوید: “لیزر یک طول موج مشخصی از نور را می‌گیرد و این نور به طور خاص توسط فولیکول مو جذب می‌شود.”

هنگامی که این نور جذب می‌شود، به حرارت تبدیل شده و فولیکول مو را می‌کشد. این روش هزینه زیادی نسبت به روش‌های دیگر دارد ولی تاثیر آن دائمی می‌باشد همچنین برای افرادی که موهای خیلی نازکی دارند، مناسب نیست.

الکترولیز صورت، روش دائمی از بین بردن موهای زائد صورت

روش های رفع موهای زائد صورت زنان

الکترولیز یک روش دائمی برای رفع موهای زائد صورت زنان است. الکترولیز، از گرمای متمرکز برای از بین بردن هر فولیکول در یک زمان به منظور جلوگیری از رشد موها استفاده می‎کند.

منبع : صورتی ها

نظر بدهید