روش‌های طبیعی برای پاک کردن آرایش صورت و چشم
کافه زیبایی

روش‌های طبیعی برای پاک کردن آرایش صورت و چشم

766بازدید

روش‌های جایگزین زیادی بجای پدها و محصولات پاک کننده آرایش وجود دارد، که می‌توانند به‌سرعت صورت‌تان را تمیز کنند. پس دست از این پدها و محلول‌ها بردارید و چند تا از این روش‌ها را امتحان کنید تا فرایند پاک کردن آرایش کمی برایتان خوشایند‌تر شود.

پاک کردن آرایش صورت و چشم از اصلی کارهای روتین شبانه پوست می‌باشد، اگر به طراوت و جوانی پوست خود اهمیت می دهید، باید بدانید که خوابیدن با آرایش تا چه انداه مضر است، پاک کننده های ارایش چشم و صورت زیادی در بازار هستند که می توانید از آنها خریداری کنید، اما اگر پوستی حساس دارید، یا استفاده از مواد طبیعی را به شیمیایی ترجیح می دهید، این چند ماده طبیعی را بخ‌خاطر بسپارید.

روش‌های طبیعی برای پاک کردن آرایش صورت و چشم

در اینجا چند روش طبیعی بسیار سریع و آسان برای از پاک کردن آرایش صورت و چشم پیشنهاد می دهیم:

1. شیر

هرچقدر که شیر برای سلامتی ما مفید باشد ، برای پوست ما نیز به همان اندازه مفید است. اگر داستانهای قدیمی را به یاد داشته باشید،ملکه ها مانند کلئوپاترا از شیر برای استحمام استفاده می کند ، چربی و پروتئین موجود در شیر ، به ویژه شیر کامل می تواند به آبرسانی کمک کند و به پوست شما اجازه دهد رطوبت را حفظ کند.

یک متخصص پوست می‌گوید، اگر آرایش سختی روی صورت دارید، می توانید یک قاشق روغن بادام را با سه قاشق شیر مخلوط کرده و با پنبه آرایشی، آرایش صورت و چشم‌تان را پاک کنید.

2- جوش شیرین و عسل

این داروی شگفت انگیز برای هر نوع آرایش شگفت آور است. کمی عسل ارگانیک را روی یک پارچه تمیز بگذارید و مقداری جوش شیرین روآن بپاشید ، سپس صورت خود را با آن تمیز کنید. ترکیب جوش‌شیرین و عسل به عنوان یک پاک کننده عالی و همچنین یک ماده ضدعفونی کننده عمل می‌کند. نیازی به شست وشوی سخت نیست به آرامی آن را روی صورت مالش دهید، سپس با آب ولرم بشوئید.

روش‌های طبیعی برای پاک کردن آرایش صورت و چشم

3- روغن نارگیل

این ماده شگفت انگیز با وجود سادگی تاثیری شگفت‌انگیز برای پوست دارد،بدون نیاز به ماده دیگری می‌تواند خودش به تنهایی حتی آرایش‌های ضدآب را پاک کند. روغن نارگیل دارای سه اسید چرب ضروری ودر عین حال وزن مولکولی کم است که نفوذ خوبی را به همراه دارد. همچنین با داشتن خواص ضدمیکروبی و رطوبت‌رسانی عالی، کاملا می‌تواند هر آنچه که یک پاک‌کننده آرایشی شیمیایی به شما می‌دهد را داشته باشد.
برای پاک کردن آرایش صورت و گرفتن بهترین نتیجه، کمی روغن نارگیل را کف دست خود بریزید و آن را به‌آرامی روی صورت خود بمالید یا اینکه روغن نارگیل را روی دستمال‌های پنبه‌ای بمالید. وقتی در هوای گرم و مرطوب زندگی می‌کنید، در طول روز روغن نارگیل ذوب شده و برای همین هم شب‌ها بهتر جذب پوست می‌شود. البته روغن نارگیل در حالت جامد هم به همان اندازه کارآمد است. بعد از اینکه با این روش آرایش را پاک کردید، صورت خود را با صابون ملایم بدون عطر بشویید. به این روش می‌توانید همه‌ی مواد آرایشی را از صورت خود پاک کنید.

4- خیار

خیار فقط برای این نیست که در هنگام آفتاب‌گرفتن روی چشم‌تان بگذارید. می‌توانید خیار را داخل مخلوط‌کن بریزید و آن را به‌صورت خمیر دربیاورید. کمی روغن دلخواه را به آن اضافه کنید (مثلا روغن زیتون) و از آن برای پاکسازی پوست صورت استفاده کنید. این ترکیب نه‌تنها آرایش را پاک می‌کند، بلکه صورت شما را هم نرم می‌کند. خیار همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند موجب کاهش التهاب پوست شود. بنابراین اگر صورت شما جوش می‌زند بهتر است بدانید استفاده از خیار یکی از روش های سریع درمان جوش صورت است و می‌تواند در از بین بردن جای جوش هم مؤثر باشد.

روش‌های طبیعی برای پاک کردن آرایش صورت و چشم

5- بخار

بخور صورت یکی از بهترین روش های پاک کردن آرایش است. سینک را از آب داغ (نه جوشان) پر کنید. چند دقیقه روی آن خم شوید. بخار آب منافذ پوست را باز می‌کند و کاری می‌کند با استفاده از صابون معمولی یا شامپو بچه راحت‌تر بتوانید آرایش خود را پاک کنید. یا اینکه می‌توانید با دستمال مرطوب کودک یا روغن نارگیل آرایش خود را پاک کنید و بعد به پوست‌تان بخار بدهید. می‌توانید دستمالی را در آب داغ خیس کنید، اجازه دهید کمی خنک شود و بعد آن را روی صورت خود بگذارید. وقتی دستمال سرد شد می‌بینید که همه‌ی آلودگی و خاکِ روی صورت‌تان با پاک‌کردن پوست از آن جدا می‌شود.

6- آلوئه‌ورا

ژل آلوئه ورا با دستور زید ترکیب کنید تا یک ماده پاک کننده طبیعی داشته باشید:.

-در یک ظرف کوچک ، ژل های آلوئه ورا و عسل را با هم برابر مخلوط کنید.
-برای هر یک فنجان از مخلوط عسل و الوئه‌ورا، دوقاشق غذاخوری روغن مورد علاقه‌تان را اضافه کنید(روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل)
-مواد را در مخلوط‌کن بریزید تا یکدست شود.
-در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.
-اندازه یک اسکوپ از کرم دست‌سازتان را به صورت بمالید و آرام ماساژ دهید، سپس با یک دستمال کاغذی تمیز کنید و بعد با آب سرد بشوئید.

منبع:بخارمگ

نظر بدهید