روشهای خانگی برای تشخیص بارداری
کافه سلامت

روشهای خانگی برای تشخیص بارداری

1.44Kبازدید
روشهای مختلفی برای تشخیص حاملگی وجود دارد

تشخیص بارداری چه برای کسانی که منتظر عضو جدید خانواده هستند و چه کسانی که در ترس و اضطراب از بارداری به سر میبرند یک مقوله ی حیاتی به حساب می آید و شاید برای گرفتن تست بارداری بارها و بارها به داروخانه و پزشک مراجعه کردید و البته که زمان و درگیری ذهنی زیادی برایتان ایجاد کرده است، در ادامه مطالبی در اختیارتان میگذاریم که امیدوارم برایتان مفید باشد و بتوانید در خانه و با روش های ساده بفهمید که آیا باردارید یا خیر.

1. برگهای قاصدک
برگهای قاصدک برای تشخیص باردای می تواند کمکتان کند این گیاه از خانواده آفتابگردان هست. نحوه ی استفاده از این روش به این صورت است که ابتدا چند برگ قاصدک را داخل یک ظرف پلاستیکی بگذارید بعد درون ظرف ادرار بریزید تا جایی که برگها کاملا زیر آن قرار بگیرند، در ظرف را ببندید و برای مدت ده دقیقه به آن  زمان بدید حالا برای مشاهده ی نتیجه آزمایش در ظرف را باز کنید و اگه برگها دارای لکه های قرمز رنگ بود نتیجه تست بارداری مثبت هست.

2. استفاده از خمیر دندان برای تشخیص بارداری
بله درسته! تست بارداری با خمیردندان هم ممکن است! در این روش کافی است مقداری خمیر دندان را در یک ظرف پلاستیکی بریزید و مقداری ادرار را به آن اضافه کنید بعد از مخلوط کردن این دو با هم باید منتظر واکنش باشید، اگه رنگ خمیردندان سفیدی که با ادرار مخلوط کردید به آبی کثیف تغییر کرد تست شما مثبت هست. و اما ایراد تست با خمیر دندان این است که مدت زمان نتیجه دادن آزمایش و اینکه مقدارهای ادرار و خمیردندان مشخص نشده است.

3. سرکه
سرکه دم دست ترین ماده ای هست که  داخل همه ی خانه ها می شود پیداش کرد. شاید برایتان جالب باشه اگر بدانید در گذشته از این ماده برای تشخیص بارداری استفاده می شود. با این راهکار دم دستی خیلی راحت و بدون هیچ اتلاف وقت و درگیری ذهنی در کمترین زمان میتوانید جواب این دوگانگی ذهنی را بدهید! روش استفاده به این صورت است که در یک ظرف مقداری سرکه را با ادرار مخلوط کنید و هم بزنید تا جایی که روی مایع حباب ایجاد بشود، حالا زمان گرفتن نتیجه آزمایش است. اگه رنک مایع تغییر کند به این معنی هست که جواب آزمایش مثبت است و در غیر اینصورت منفی است. و اما ضعف این تست هم مثل تست با خمیر دندان این است که مقدارها مشخص نشده.

4. گندم و جو روشی مصری در تشخیص حاملگی
گندم و جو به عنوان تست مصری یکی از روش های تشخیص حاملگی است. مردم مصر بر این باورند که گندم و جو میتواند چیزهای زیادی در مورد بارداری به شما بگوید. این روش به اینصورت است که باید ادرار را بر روی دانه های گندم و جو بریزید و منتظر بمانید تا واکنش اتفاق بیفتد. این آزمایش میتواند زمان زیادی ببرد چون نتیجه ی آزمایش بستگی به تخمیر دانه های گندم و جو دارد. اگه بذر گندم و جو شروع به تخمیر کرد، به این معنی هست که نتیجه آزمایش مثبت است همچنین گفته شده است که مصریان اعتقاد دارند که اگر دانه گندم رشد کنه بچه پسر هست و اگه دانه جو رشد کنه دختر هست.

5. قند
تست شکر یکی از رایج ترین آزمایشاتی هست که برای تشخیص حاملگی در زنان استفاده میشه. شکر مولکولی است که در ماده مایع به سرعت حل میشه و تغییرات سریعتر انجام میشه. نحوه ی استفاده از این روش به اینصورت است که فقط قند را در ظرف بگذارید و ادرار را روی آن بریزید، اگه قند شروع به تجزیه کرد جواب منفی است و اگه قند حالت توده ای پیدا کنه جواب مثبت است و شما باردارید.

 

منبع: 2nafare.com

نظر بدهید