دکوراسیون با رنگ های ملایم
کافه دکوراسیون

رنگ های ملایم، پالت غروب خورشید در خانه شما

1.14Kبازدید

طبیعت همیشه برای هنرمندان و طراحان منبع الهام و ایده بوده و هست. از ترکیب رنگ ها گرفته تا فرم های هندسی و غیر هندسی، همگی به نوعی در روند طراحی تاثیر می گذارند و هارمونی و هماهنگی جذابی را نیز خلق می نمایند. در این بین برای انتخاب پالت های رنگی و انتخاب رنگ های مناسب در کنار یکدیگر، اتفاقات طبیعی مانند طلوع و غروب خورشید، شفق قطبی، ساحل دریا و …. می توانند بهترین مثال ها بوده و ترکیب رنگ های بسیار خاص و زیبایی را در اختیاز ما قرار دهند.

در مطلب امروز سعی کردم برای ترکیب رنگ های ملایم در دکوراسیون، پالت رنگی غروب خورشید را به شما معرفی نمایم، در ادامه با من همراه باشید.

رنگ های ملایم، پالت رنگی غروب خورشید

دکوراسیون با رنگ های ملایم

بر خلاف تصورمان، غروب خورشید می تواند ترکیبی از رنگ های ملایم را در خود داشته باشد. زرد، آبی و هلویی تنالیته های رنگ های ملایم و روشن هستند که در تصویر بالا ترکیب هر سه را در کنار هم به خوبی مشاهده می کنید. رنگ های ملایم به دلیل لطیف بودن، به راحتی در کنار یکدیگر قرار گرفته و از ایجاد رنگ های زیاد و کودکانه شدن دکوراسیون جلوگیری می نمایند. در ادامه ایده های گوناگون برای به کار بردن آن ها را با هم مرور می کنیم.

انتخاب رنگ های ملایم مونوکروم با پالت غروب خورشید

دکوراسیون با رنگ های ملایم

اگر دوست ندارید که از ترکیب چند رنگ در کنار هم بهره ببرید، یکی از رنگ های ملایم را در تنالیته بسیار روشن انتخاب کرده و به صورت تک رنگ یا همان مونوکروم از آن استفاده نمایید. تصاویر بالا به خوبی آرامش در دکوراسیون حمام را با این روش به شما نشان می دهد.

اثر هنری غروب خورشید

دکوراسیون با رنگ های ملایم

یکی از ایده های بسیار ساده برای استفاده از رنگ های ملایم در پالت غروب خورشید در دکوراسیون این است که از عکس ها و تصاویر آن استفاده نمایید. اگر به عکس بالا خوب دقت کنید، به خوبی هماهنگی بین رنگ هلویی و طوسی دکوراسیون و رنگ نارنجی و طوسی تصویر غروب خورشید را متوجه می شوید. استفاده از این نوع تصاویر باعث می شود که راحت تر بتوانید رنگ های ملایم را در دکوراسیون تان با یکدیگر ست کنید.

دکور خیره کننده با رنگ های ملایم پالت غروب خورشید

دکوراسیون با رنگ های ملایم

یکی از جذابیت های ترکیب رنگی غروب خورشید در کنار هم قرار گرفتن رنگ های مختلف مانند زرد و نارنجی و صورتی است. شما می توانید مانند تصویر بالا، ظروف و دکوری های مختلف با این رنگ ها را در شلف های باز آشپزخانه چیده و دقیقا همان حس و حال غروب را تداعی کنید. اگر اکثر قسمت های آشپرخانه مانند کابینت ها و دیوارها را سفید نگه دارید، این ترفند یک دکوراسیون گرم، جذاب و مینیمال را به شما ارائه خواهد داد.

آجر در دکوراسیون با رنگ های ملایم

دکوراسیون با رنگ های ملایم

ممولا از آجر به عنوان یک بافت متفاوت و همینطور گرم در دکوراسیون استفاده می شود. اما اگر به تصویر بالا دقت کنید، در این جا با استفاده از رنگ های ملایم و قرار گرفتن در کنار کاناپه هلویی، فلزات طلایی رنگ، ترکیبی از غروب آفتاب را به نمایش گذاشته است. خنثی در نظر گرفتن فرش ها و همین طور سفیدی دیوارها، این تاثیر را درفضا بسیار افزایش داده و جذابیت زیادی خلق شده است.

رنگ آمیزی دیوار با ترکیب رنگ های ملایم از پالت غروب خورشید

دکوراسیون با رنگ های ملایم

ترکیب رنگ های ملایم از پالت غروب خورشید بسیار دلنشین و زیبا هستند که به صورت اتفاقی به دست آمده اند. اما ما می توانیم از این اتفاق استفاده کرده و از آن ایده بگیریم. صورتی و زرد دو رنگی هستند که برای فضای غذاخوری در تصویر بالا در نظر گرفته شده اند. قرار گرفتن رنگ زرد در پایین دیوار و رنگ صورتی در بالا، تعادل بصری بسیار خوبی را به وجود آورده که برای یک محیط صمیمانه و خانوادگی مناسب خواهد بود. فراموش نکنید که باید هر کدام از رنگ های غروب خورشید را در تنالیته های روشن و ملایمش به کار ببرید.

صندلی های رنگ آمیزی شده با رنگ های ملایم پاستلی

دکوراسیون با رنگ های ملایم

روش دیگری که می توانید با آن از پالت رنگی غروب خورشید استفاده نمایید، استفاده از رنگ های ملایم پاستیلی در رنگ آمیزی وسایل و اکسسوری هاست. صندلی های لهستانی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، به رنگ طبیعی چوب بوده و با رنگ های ملایم پاستلی صورتی و سبز به زیبایی رنگ آمیزی شده است. این کار علاوه بر ایجاد جذابیت و تنوع در دکوراسیون، رنگ های مختلف را نیز به فضای شما وارد کرده و ست کردن وسایل گوناگون را نیز آسان تر می کند.

مبلمان رنگی با رنگ های ملایم از پالت غروب خورشید

دکوراسیون با رنگ های ملایم

یکی از ترفندهای دیگری که می توانید به کار بگیرید در این است که ابتدا یکی از مبل ها یا کاناپه بزرگ را با رنگ های ملایم از پالت غروب خورشید انتخاب نمایید، سپس اکسسوری ها و وسایل کوچک دیگر مانند کوسن ها، گلدان، قاب های هنری و … را به سایر رنگ های این پالت در نظر بگیرید. در تصویر بالا رنگ زرد برای مبل انتخاب شده و رنگ های آبی، صورتی و سبز را به خوبی در وسایل دیگر مشاهده می کنیم.

رنگ آمیزی سقف با رنگ های ملایم

دکوراسیون با رنگ های ملایم

آخرین ایده ای که می توانم برای به کار بردن پالت رنگی ملایم غروب خورشید به شما توصیه نمایم، رنگ آمیزی سقف با رنگ های ملایم است. ترکیب رنگی که در تصویر بالا مشاهده می کنید به خوبی غروب یک ساحل را برای ما تداعی کرده و رنگ آمیزی راه راه سقف حس آن را قوی تر نموده است. علاوه بر این شما می توانید به کمک این خطوط به بزرگ تر یا کوچک تر نشان داده شدن اتاقتان نیز کمک نمایید.

منبع:چیدانه

نظر بدهید