رنگ مناسب آشپزخانه کوچک
کافه دکوراسیون

رنگ مناسب آشپزخانه کوچک برای بزرگتر دیده شدن محیط

1.62Kبازدید

هرگز انتخاب رنگ‌های متناسب برای آشپزخانه‌های کوچک را نادیده نگیرید و نسبت به آن بی تفاوت نباشید. به جای یک تغییرات اساسی، استفاده از رنگ‌های ساده در دیوار و کابینت آشپزخانه می‌تواند کمک بزرگی برای به روز و مدرن کردن محدوده آشپزخانه شما باشد. با توجه به این نکته، در این مطلب به بررسی نکاتی در رابطه با رنگ مناسب آشپزخانه کوچک پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

بسیاری از افراد می‌دانند که رنگ‌های روشن باعث ایجاد تفکر فضایی بازتر می‌شود؛ این نشان می‌دهد که ویژگی خوبی از رنگ‌های روشن برای استفاده در آشپزخانه‌های کوچک می‌شود. کابینت‌ها و دیوارهای سفید که مورد علاقه بسیاری از مردم هستند، نه تنها اتاق را روشن‌تر می‌کنند، بلکه سادگی و یکنواختی آشپزخانه را نیز حفظ می‌کنند و آشپزخانه کوچک شما را بزرگ و جادار جلوه می‌دهند.

رنگ مناسب آشپزخانه کوچک

برای تنوع می‌توانید با استفاده از سایه‌های تکمیلی، بسیاری از نقاط خنثی بررسی شده را بپوشانید. به عنوان مثال مخلوط کردن سایه‌های سفید، کرم، خاکستری مایل به قهوه‌ای به گرما، می‌تواند عمق و پیچیدگی به آشپزخانه کوچک اضافه کند.

رنگ مناسب آشپزخانه کوچک

نکته مهم دیگر برای نقاشی فضای یک آشپزخانه کوچک، تعیین سبک طراحی شما قبل از انتخاب سایه‌های مورد استفاده است. برای اتاق‌های قدیمی و پر رفت و آمد رنگ سفید باید مایل به رنگ‌های گرم‌تر باشد، در حالی که در فضاهای مدرن و معاصر باید تا جای ممکن از سفید استفاده شود تا شیک‌تر به نظر برسد. یعنی شبیه به امری که در سبک‌های دکوراسیون مدرن و دکوراسیون مینیمال نیز مشاهده می‌کنیم.

اگر شما از آشپزخانه سفید خود خسته شده‌اید، آن را با مقدار متوسطی از رنگ‌های روشن شاد و سرزنده سازید. سایه‌های معروف و پرطرفدار امروزه عبارتند از: آبی، آبی مایل به بنفش (نیلگون)، آبی‌های مایل به سبز. این رنگ‌ها به خاطر این مشهورند که تمامی این سایه‌ها یادآور دریا و سواحل دل پذیر و شاداب هستند.

رنگ مناسب آشپزخانه کوچک

سبز نعنایی و رنگ زرد آفتاب رنگ‌هایی هستند که برای تجدید نظر و متفاوت شدن به طور معمول انتخاب شده و استفاده می‌شوند.

رنگ مناسب آشپزخانه کوچک رنگ مناسب آشپزخانه کوچک

البته شما می‌توانید هم چنین از رنگ مورد علاقه خود استفاده کنید تا شخصیت و روحیات خود را به نمایش گذاشته باشید. یا سایه‌ای را انتخاب کنید که کامل کننده رنگ‌های مورد استفاده خانه شما هستند، به خصوص اگر بخواهید اتاق‌ها را به یکدیگر متصل کنید.
می‌خواهید جسورتر باشید؟ همه جا را با سایه‌هایی از رنگ‌های سیاه، قرمز و حتی سبز تزئین کنید تا ظرافت و زیبایی به اتاق مورد علاقه خود در خانه بیاورید. با این حال رنگ‌های عمیق را در کنار رنگ‌های متضاد سفید نیز در نظر داشته باشید.

رنگ مناسب آشپزخانه کوچک رنگ مناسب آشپزخانه کوچک رنگ مناسب آشپزخانه کوچک

اگر می‌خواهید آشپزخانه کوچک شما بزرگ به نظر بیاید، یکی از راه‌هایش حذف بعضی از درهای کابینت‌های یا جایگزین کردن درهای آن با درهای شیشه‌ای و قابل دید است. این کار چشم را از تنها نگاه کردن به کابینت‌ها و قاب‌های آن، به دیدن عمق کابینت‌ها دعوت می‌کند. پس دیوارها دورتر به نظر رسیده و در نتیجه فضای آشپزخانه در دید کوچک نمی‌شود. شما می‌توانید به راحتی از این ترفند موثر و کاربردی استفاده کنید و در عین حال لوازم داخل کابینت‌های آشپزخانه را هماهنگ و منظم نگه دارید.

رنگ مناسب آشپزخانه کوچک

درست همانطور که لباس با نوارهای عمودی می‌تواند باعث بلند قد نشان دادن و نوارهای افقی باعث چاق نشان دادن فرد شود، کفپوش‌های راه راه که از سمتی به سمت دیگر می‌روند، برخلاف چیزی که شما فکر می‌کنید به جای اندازه گرفتن طول اتاق باعث وسیع نشان دادن اتاق شما شودند. شما برای رسیدن به این هدف علاوه بر به کار بردن کف پوش‌های سبک و راه راه می‌توانید از یک فرش بزرگ راه راه استفاده کنید.

رنگ مناسب آشپزخانه کوچک

فضاهای منعکس کننده مانند کاشی سرامیکی، صفحات سنگ مرمر و فولاد ضد زنگ اثر نور طبیعی و حتی مصنوعی را به طرز محسوسی تقویت می‌کند. نور باعث افزایش کارایی می‌شود. چراغ‌های به کار رفته در زیر کابینت‌ها در هنگام آشپزی بسیار مفید هستند.

رنگ مناسب آشپزخانه کوچک

در ادامه می‌خواهیم ترکیب‌هایی را به شما معرفی کنیم که علاوه بر اینکه متناسب برای آشپزخانه‌های کوچک هستند، برای شیک بودن و زیباسازی آشپزخانه نیز به شما کمک می‌کنند.

رنگ‌های سفید، آبی روشن، طوسی روشن

این رنگ‌ها، یک ترکیب رنگ مناسب آشپزخانه کوچک و نقلی هستند. این رنگ‌ها به آشپزخانه‌های کوچک انرژی بخشیده و مجموعه‌ای از امکانات را برای طراحی و دیزاین فراهم می‌سازند. دیوارهای سفید، سقف و بشقاب‌های شیشه‌ای همانطور که گفتیم منعکس کننده نور هستند و باعث می‌شوند اتاق بزرگتر به نظر بیاید.
دیوارهای سفید روشن، کابینت‌های آبی روشن و ملایم و همچنین اپن و روی کابینت‌ها با سنگ مرمر و رنگ طوسی روشن زیبایی و سادگی خاصی در کنار یکدیگر دارند که همواره بر دل می‌نشینند.

رنگ مناسب آشپزخانه کوچک

رنگ‌های سفید، زرد و مشکی

زرد برای مدتی طولانی رنگ مورد علاقه برای آشپزخانه کوچک بوده است. چه به عنوان رنگ دیوارها استفاده شود چه به عنوان رنگ کابینت‌ها، این رنگ گرمای خاصی به روح می‌بخشد و باعث ایجاد آرامشی دل انگیز می‌شود. هنگام صبح خوش آمدگویی لطیف و شادی را ارائه می‌دهد و هنگام روشن شدن چراغ‌های خانه باعث درخشش خاص می‌شود. دیوارهای زرد سبب برجستگی کابینت‌های سفید می‌شوند در حالی که دیوار‌های سفید سطح کابینت‌های زرد را پیشرفت می‌دهد. سنگ‌های مرمر سیاه برای روی کابینت یا اپن بسیار مناسب می‌باشند؛ زیرا نمای خوبی در کنار رنگ‌های زرد و سفید پیدا می‌کنند.

رنگ مناسب آشپزخانه کوچک

رنگ‌های قهوه ای، مسی و آبی

رنگ مورد نظر خود را از کاشی‌های سنگی و یا سنگ‌های طبیعی به دست آورید تا پالت‌هایی خنثی با جذابیتی جادویی به ارمغان بیاورید. اگر می‌خواهید آشپزخانه شما شیک و جذاب باشد، درباره کابینت‌هایی با رنگ قهوه‌ای متوسط، روی سنگ‌های روی کابینت و حتی اپن با رنگ آبی گرانیتی و کاشی‌های کفپوش شده داشته باشید. دنبال بهترین رنگ برای آشپزخانه‌های کوچک می‌گردید؟ رنگ‌های خاکستری، بژ، یا رنگ‌های تزئینی که به خوبی دیوار را بپوشانند بهترین رنگ‌ها محسوب می‌شوند

رنگ مناسب آشپزخانه کوچک

رنگ‌های مشکی، سفید و هر رنگ دیگر

کنتراست رنگ‌های سیاه و سفید در کنار یکدیگر در کفپوش‌ها سبب پیدایش سطوح شطرنجی خیره کننده‌ای می‌شود که می‌توان حتی آن‌ها را به شکل طرح‌های الگودار استفاده کرد. دیوار یا دیوار‌های سفید در عین حالی که کابینت‌های مشکی آشپزخانه را جلوه بیشتری می‌بخشند، گستره بصری محیط را نیز افزاش می‌دهند. پس زمینه‌های سیاه و سفید را به عنوان زمینه‌ای خنثی مورد تجه قرار دهید؛ زیرا به راحتی لوازم آشپزخانه، وسایل و مجموعه‌ای از بیشتر رنگ‌ها را نمایش می‌دهد.

رنگ مناسب آشپزخانه کوچک

همان طور که دیدید در متن از این مطلب بسیار یاد شده بود که رنگ سفید رنگی است که نور را به خوبی منعکس می‌کند و دقیقا به همین دلیل برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه مناسبی است و همواره استفاده می‌شود. حنی اگر استفاده نشود، سعی می‌شود که رنگ‌های بسیار روشن و متمایل به سفید استفاده شود؛ زیرا باعث ایجاد توهم فضای بزرگتر در آشپزخانه‌های کوچک می‌شود. این نکته مهم را در رابطه با رنگ مناسب آشپزخانه کوچک همواره به یاد داشته باشید.

منبع : توکامگ

نظر بدهید