راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب
کافه دکوراسیون

رنگ اتاق خواب زن و شوهر باید چگونه باشد؟

3.52Kبازدید

رنگ اتاق خواب زن و شوهر باید چگونه باشد ؟

همسران، به عنوان سرپرست خانواده و والدین فرزندان، مهم‌ترین نقش را در خانواده دارند. سلامت جسمی و روانی آن‌ها تاثیر بسیار مهمی بر سلامت روانی خانواده دارد و همچنین وجود رابطه‌ای سالم و صمیمی بین زن و شوهر، بر سلامت روان فرزندان تاثیر غیر قابل انکاری دارد. اتاق خواب زن و شوهر به عنوان یکی از اتاق‌های مهم هر خانه‌ای، مکانی برای ایجاد روابط صمیمی و سالم بین یک زوج است. شکل ظاهری، دکوراسیون و رنگ اتاق خواب زن و شوهر می‌تواند در ایجاد این احساس راحتی و صمیمت نقش بسیار مهمی داشته باشد و از طرف دیگر رنگ اتاق خواب زن و شوهر و دکوراسیون آن نشان دهنده تیپ شخصیتی و نوع رابطه یک زوج است.

راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب

در این پست می‌خواهیم نشان دهیم که ترکیب رنگ و دکوراسیون مناسب برای اتاق خواب همسران، چگونه می‌تواند بر ایجاد روابطی سالم بین زوج تاثیر مثبت بگذارد.

رنگ مناسب برای دیوار اتاق همسران

راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب

انتخاب بهترین رنگ برای دیوارهای اتاق خواب زن و شوهر، از ترکیب چند رنگ و چند عامل بدست می‌آید. مثلا ترکیب رنگ دیواری و کاغذ دیواری یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتاق خواب است.

برای داشتن بهترین رنگ اتاق خواب، بهتر است ابتدا با هم بر سر رنگ‌های مورد علاقه‌تان توافق کنید. می‌توانید دو یا سه مورد از رنگ‌هایی را که دوست دارید، با توجه به قواعد ترکیب رنگ و با توجه به این که چه رنگ‌هایی با هم ست می‌شوند، با هم ترکیب کنید و فضا را طوری رنگ‌آمیزی کنید که حال و هوای اتاق خواب، برای هر دوی شما زیبا و دلپسند باشد.

رنگ‌های گرم یکی از گزینه‌هایی هستند که جوی صمیمی و آرام بخش به اتاق خواب شما می‌دهند. البته بهتر است در اتاق خواب از رنگ‌های تند زیاد استفاده نکنید. کمی رنگ تند در ترکیب با رنگ‌های ملایم و خنثی زیبا میشود ولی رنگ‌های تند مثل قرمز و نارنجی جیغ نباید رنگ‌های اصلی اتاق خواب شما را تشکیل دهند. این رنگ‌ها بیشتر مناسب اتاق نشیمن و پذیرایی و آشپزخانه هستند.

اتاق خواب رنگارنگ

راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب

یک اتاق خواب زن و شوهر رنگارنگ، باید طوری طراحی بشود که اولا، رنگ‌هایی که درآن به کار برده شده با هم هم‌خوانی داشته باشند، و ثانیا، کلیت رنگ‌ها برای هر دو نفر دلخواه و مورد پسند باشد.

پس قبل از طراحی دکوراسیون اتاق و رنگارنگ کردن آن، حتما با یکدیگر مشورت کنید و از یک متخصص در زمینه ترکیب رنگ‌ها کمک بگیرید.

راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب

همانطور که گفتیم، رنگ اتاق خواب زن و شوهر کاملا به سلیقه، تیپ شخصیتی و سبک زندگی و دکوراسیون زوج بستگی دارد. پس در طراحی دکوراسیون و رنگ اتاق خواب زن و شوهر هر چیزی مجاز است.

اتاق خواب سفید

راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب

اگر شما و همسرتان بر سر رنگ خاصی توافق نکرده‌اید و به ترکیب‌بندی مشخصی نرسیده‌اید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اتاق سفید را امتحان کنید. سفید رنگی است که همه را راضی نگه می‌دارد و هرگز از چشم نمی‌افتد. امکان ندارد دو نفری وجود داشته باشند که در یک اتاق خواب سفید احساس راحتی نکنند. سفید رنگ صلح و توافق نظر است.

اتاق خواب طوسی

راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب

طوسی رنگ مدرنیته و تکنولوژی است. اگر شما زوجی هستید که به تکنولوژی و زندگی مدرن علاقه‌مندید و زندگی در شهر را دوست دارید، طوسی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. ترکیب توناژهای مختلف طوسی با رنگ سفید فضا را شیک و مدرن ودر عین حال زیبا و صمیمی می‌کند.

دکوراسیونی روشن و نقره‌ای برای رنگ اتاق خواب زن و شوهر

راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب

نقره‌ای هم رنگ مدرنیته و تکنولوژی است. ترکیب آن با نورهای زرد و گرم، به فضا احساسی منحصربه‌فرد و زیبا را القا می‌کند. می‌توانید این ترکیب را با کمی چاشنی رنگ سفید و سیاه زیباتر کنید.

راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب

این هم یک نمونه دیگر از اتاق خواب نقره‌ای، طوسی و سفید در ترکیب با رنگ کرم. این رنگ‌های خنثی، مطمئنا با هر سلیقه‌ای جور در می‌آید. اگر هنوز رنگ خاصی را پیدا نکرده‌اید به سراغ رنگ‌های خنثی بروید.

اتاق خواب قرمز و سفید و سیاه

راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب

این ترکیب رنگ، همه جا امتحان خود را پس داده است. رنگ‌های خنثی مثل سفید و سیاه، طرفداران بسیاری دارند و ترکیب آنها با کمی قرمز، شور و نشاط خاصی به فضا می‌بخشد. قرمز رنگ عشق و هیجان است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ایجاد روابط صمیمی بین همسران است.

اتاق خواب آبی

راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب

آبی رنگ وفاداری، دوستی، عرفان و آرامش است. آبی را در جاهای مختلف خانه می‌توان به کار برد. مثل اتاق نشیمن، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و مهم‌تر از همه اتاق خواب. بعید است از رنگ آبی در اتاقی استفاده شود و زوج در آن احساس راحتی و صمیمت نکنند.

اتاق خواب سبز و آبی

راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب

ترکیبی زیبا از رنگ‌های سبز و آبی، اتاق خواب شما را با طبیعت دریا و جنگل هماهنگ می‌کند. این ترکیب رنگ هم یکی از پرطرفدارترین ترکیب‌ها در رنگ اتاق خواب زن و شوهر و دیگر اتاق‌های خانه است.

هماهنگی با طبیعت قطعا تاثیر روانی مثبت و چشمگیری بر روابط همسران خواهد داشت.

رنگ کرم برای اتاق خواب

راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب

کرم رنگی خنثی و زیبا است. ترکیب آن با رنگ‌های دیگر خنثی مانند سفید و سیاه، زیبایی محیط را چند برابر می‌کند. کرم نیز جزو آن دسته از رنگ‌هایی است که کمتر زوجی بر سرش اختلاف نظر خواهند داشت. با رنگ کرم در اتاق خواب، احساس صمیمیت و گرمای رابطه زن و شوهر بیشتر به چشم خواهد آمد.

ترکیب طوسی و صورتی برای رنگ اتاق خواب زن و شوهر

راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب

این ترکیب برای زوج‌هایی مناسب است که شور و نشاط زندگی در آن‌ها موج می‌زند و در عین حال پر از علاقه به مدرنیته و زندگی شهری هستند.

صورتی دخترانه است؟ لطفا این کلیشه‌ها را کنار بگذارید و امروزی فکر کنید! کد ژندتیکی هیچ مردی تعیین نکرده است که یک مرد نمی‌تواند رنگ صورتی را دوست داشته باشد. این نوع تفکرات، همه محصول عادت‌ها و آموزش‌های غلط جوامع مردسالار است. شجاع باشید و صورتی را دوست داشته باشید!

اتاق خواب قهوه‌ای

راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب

و در نهایت یک اتاق خواب قهوه‌ای. ترکیب رنگ قهوه‌ای و کرم، با هر توناژی، طرفداران زیادی دارد. قهوه‌ای رنگ بلوغ، جا‌افتادگی و گرمای زندگی است. این رنگ بیشتر بین افراد مسن و زوج‌های جا‌افتاده طرفدار دارد و نشان دهنده قدمت یک رابطه است.

البته ما هرگز نمی‌گوییم زوج‌های جوان نمی‌توانند و یا نباید از رنگ قهوه‌ای استفاده کنند زیرا این رنگ مخصوص افراد مسن و میان‌سال است! اتفاقا بالعکس! ما همیشه گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم که به افکار کلیشه‌ای توجهی نکنید! یک راست بروید سراغ چیزی که دوستش دارید! اگر از ترکیب رنگ قهوه‌ای و دیگر رنگ‌ها به درستی استفاده شود، این رنگ می‌تواند بسیار شیک و جوان پسند باشد.

همانطور که قبلا گفتیم، انتخاب رنگ اتاق خواب زن و شوهر و اتاق خوب زوج‌ها، کاملا بستگی به سلیقه طرفین دارد. پس می‌توانید از هر رنگی در اتاق خواب خود استفاده کنید. تنها کافی است نکات لازم را در مورد ترکیب رنگ‌های مختلف بدانید.

منبع : توکامگ

نظر بدهید