رنگ‌های خنثی در دکوراسیون خانه
کافه دکوراسیون

رنگ‌های خنثی و دلایل نیاز به آنها در دکوراسیون خانه

1.8Kبازدید

به اشتباه در میان اکثر مردم این قضیه جا افتاده است که رنگ های خنثی در خانه خسته کننده هستند و حوصله آدم را سر می‌برند. اما این تصوری کاملا اشتباه است. بیشتر افراد رنگ‌های پر زرق و برق را دوست دارند، اما باید به یاد داشته باشید که رنگ‌های خنثی به شما این امکان را می‌دهند تا با ترکیب آن‌ها با هر رنگی، یک ترکیب رنگ بسیار زیبا و پر زرق و برق برای دکوراسیون خانه شیک و زیبای خود به ارمغان بیاورید. رنگ‌های خنثی به دلایل مختلف، عنصر مهمی در دکوراسیون داخلی خانه هستند. یکی از این دلایل این است که رنگ‌های خنثی می‌توانند هر سبکی را در دکوراسیون خانه ساپورت کنند.

اگر قصد طراحی دکوراسیون منزل خود را دارید، این مطلب را تا انتها بخوانید، شاید نظرتان در مورد رنگ‌های خنثی در خانه تغییر کند. با ما تا انتهای این پست همراه باشید، تا به شما مزایای استفاده از رنگ‌های خنثی در خانه را بگوئیم.

رنگ‌های خنثی در دکوراسیون خانه

هرگز از رنگ های خنثی در خانه خسته نمی‌شوید!

آیا تا به حال از رنگ‌هایی مانند قرمز،آبی، زرد و … در دکوراسیون منزل خود استفاده کرده‌اید؟ چه مدت طول کشیده است تا دوباره قلم رنگ آمیزی را به دست بگیرید و رنگی دیگر را جایگزین رنگی کنید که پیش از این علاقه بسیاری به آن داشته‌اید؟

هیچ گاه نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی منازل را دست کم نگیرید. شاید یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های رنگ‌های خنثی در خانه این است که این رنگ‌ها کلاسیک هستند و شما خیلی زود از این رنگ‌ها خسته نمی‌شوید. می‌توانید رنگ‌های شاد، که پیش‌بینی می‌شود رنگ سال 2019 نیز از همین رنگ‌ها باشد و در واقع هر رنگی که بخواهید را با رنگ‌های خنثی ترکیب کنید تا دکوراسیون شما زیبا و جذاب باشد. در حقیقت رنگ‌های خنثی خیلی زود کهنه نمی‌شوند و از چشم شما نخواهند افتاد. این رنگ‌ها به راحتی با هر رنگی ترکیب می‌شوند و هیچگاه از مد نمی‌افتند.

به طرح رنگی خنثی در منزل به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید، چرا که این رنگ‌ها به شما این اطمینان را می‌دهند که به این زودی‌ها نیازی به خریداری وسایل جدید نظیر خرید مبلمان جدید و تغییر دادن دکوراسیون خانه خود نخواهید داشت. چرا که رنگ‌های خنثی هرگز کهنه نخواهند شد. اتاق خواب تصویر زیر را مشاهده کنید، این یک نمونه کامل از طرح رنگی خنثی است. این اتاق خواب را با دیوارهایی با رنگ های گرم مانند قرمز یا زرد تصور کنید؛ مطمئنا نمی‌تواند اتاق خوابی آرامش‌بخش همانند تصویر زیر باشد.

رنگ‌های خنثی در دکوراسیون خانه

رنگ‌های خنثی مهم‌ترین علت در دیده شدن عناصر اصلی خانه!

اگر دیوارهای خانه شما با رنگ‌های خنثی طراحی شده باشند، مبلمان، فرش‌ها و تمامی عناصر اصلی خانه شما به چشم خواهند آمد و نظر هر فردی را به خود جلب خواهند کرد. اما اگر رنگ دیوارهای شما رنگ‌هایی مثل قرمز، آبی و … باشد، تنها چیزی که در نگاه اول به چشم خواهد خورد، رنگ دیوارهای خانه است. دیگر کسی به مبلمان و عناصر اصلی دکوراسیون شما دقت نخواهد کرد. بنابراین، با داشتن دیوارهایی با رنگ‌های خنثی، عناصر اصلی دکوراسیون منزل خود را برجسته‌تر سازید.

بدون شک هر خانمی دوست دارد که عناصر اصلی دکوراسیون منزلش تنها چیزهایی باشند که در نگاه اول به چشم خواهند آمد و همه را به خود خیره خواهند کرد. بنابراین یکی از دلایل اصلی استفاده از رنگ‌های خنثی در خانه، برجسته کردن عناصر اصلی مانند مبلمان و فرش‌ها است. به تصویر زیر نگاه کنید. مشاهده می‌کنید که چطور طرح رنگی خنثی در این حمام، در نگاه اول نظر هر فردی را به این وان حمام مدرن، کاشی‌های زرق و برق دار، نردبان چوبی به سبک دکور روستیک یا همان روستایی و میز توالت چوبی تیره رنگ جلب می‌کند، و به این وسایل و عناصر اصلی این امکان را می‌دهد که داستان طراحی این فضا را بیان کنند.

رنگ‌های خنثی در دکوراسیون خانه

رنگهای خنثی در خانه به شما گزینه‌های رنگارنگی ارائه می‌دهند!

ما شما را درک می‌کنیم. شما می‌خواهید دکوراسیونی منحصر به فرد داشته باشید که با شخصیت پر جنب و جوش شما تناسب داشته باشد، اما فکر می‌کنید رنگ‌های خنثی مناسب دکوراسیون شما نیستند، درست است؟ این تصور اشتباهی است!

با یک پس زمینه خنثی، سلیقه شخصی شما می‌تواند برجسته‌تر شود. طرح رنگی خنثی به شما این امکان را می‌دهد تا سلیقه شخصی خود را آنطور که می‌خواهید به دکوراسیون منزل خود اعمال کنید. این مهم‌ترین دلیلی است که شما باید یک پس زمینه خنثی برای دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید.

یک دلیل مهم وجود دارد که طراحان معمولا دیوارهای خنثی را به ویژه در دکوراسیون‌های مدرن انتخاب می‌کنند، و آن هم همین برجسته‌تر شدن سلیقه شخصی افراد در طراحی دکوراسیون است. به ترکیب دو رنگ سیاه و سفید در تصویر زیر نگاه کنید. این دو رنگ در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن این تصویر به دلیل پس زمینه خنثی آن است که به چشم می‌آیند. مشاهده کنید که چطور این طراحی منحصر به فرد با شما سخن می‌گوید و سلیقه شخصی طراح آن را برای شما بازگو می‌کند.

رنگ‌های خنثی در دکوراسیون خانه

رنگ‌های خنثی در خانه مناسب هر سبکی هستند!

ما چند دلیل برای لزوم استفاده از رنگ‌های خنثی در خانه را بازگو کردیم، اکنون نیز یکی دیگر از دلایل بسیار مهم استفاده از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون منزل را برایتان می‌گوئیم. رنگ‌های خنثی در خانه، برای هر سبکی مناسب هستند! سبک دکوراسیون شما هر چه می‌خواهد باشد، از سبک مدرن و سبکی ترکیبی گرفته تا سبک سنتی و قدیمی، یک پس زمینه خنثی می‌تواند برای دکوراسیون منزل شما ایده آل باشد.

این نکته را به یاد داشته باشید که دیوارهای خنثی به رنگ خاکستری و سفید، که امروزه طرفدار بسیاری دارند، باعث می‌شوند که فضای شما بزرگ‌تر، راحت‌تر، دنج‌تر، و تمیزتر به نظر بیاید. این رنگ‌های خنثی با هر سبک و سلیقه‌ای همخوانی دارند و بنابراین مناسب هر خانه‌ای خواهند بود.

همانطور که مشاهده می‌کنید اتاق نشیمن تصویر زیر گفته‌های ما را به خوبی اثبات می‌کند. طرح رنگ خاکستری و سفید هر حسی به انسان می‌دهد به جز حس خسته کننده و سرد بودن. این اتاق بسیار تمیز، دنج، و گرم به نظر می‌رسد!

رنگ‌های خنثی در دکوراسیون خانه

خب همانطور که گفتیم، طرح رنگی خنثی انتخابی ایده آل برای هر سبک دکوراسیون داخلی خانه است. از رنگ‌های خنثی در خانه خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که هرگز از انتخاب‌های طراحی خود خسته نخواهید شد. یک خانه کلاسیک طراحی کنید که هرگز کهنه نمی‌شود و از مد نخواهد افتاد یا یک خانه مینیمال با رنگ‌های خنثی که همیشه دوست داشتنی خواهد بود.

رنگ‌های خنثی همچنین گزینه‌های بسیار خوبی برای فضای داخلی مدرن هستند و باعث می‌شوند که عناصر معماری طراحی دکوراسیون شما در مرکز توجه قرار گیرند. به علاوه، اگر شما از پس زمینه خنثی دکوراسیون خود خسته شدید، می‌توانید به راحتی عناصر کوچک رنگارنگی به دکوراسیون خود بیافزایید.

ما در این مطلب سعی کردیم دلایل استفاده از رنگ‌های خنثی در خانه را به شما بگوییم تا توانسته باشیم به شما در انتخاب طرح رنگی دکوراسیون منزل خود کمک کنیم. شما می‌توانید با استفاده از موارد عنوان شده در این پست و سلیقه شخصی خود طرح رنگی مناسب را انتخاب کنید.

 

منبع : توکامگ

نظر بدهید