موضوعات مطالب

www.idehshot.com

راه‌های تطابق بدن با گرمای هوا

زیبایی و سلامت

,

کافه خواندنی

,

مشکلات عصبی و روانی، عرق سوز شدن قسمت‌هایی از بدن که با لباس پوشیده شده، کرامپ یا همان اسپاسم عضلانی که اغلب از ساق پا شروع می‌شود، خستگی و بی‌حالی گرمایی در اثر کاهش حجم آب بدن و در نهایت، گرمازدگی ازجمله اختلالات گرمایی است که اگر فرد به علت عادت نداشتن در محیط گرم فعالیت بدنی داشته باشد، گرفتار یکی از این اختلالات خواهد شد.

چه باید کرد؟

برای به دست آوردن تطابق‌های لازم، فعالیت روزانه در محیط‌های گرم باید محدود به دو ساعت در روز شود. بعد از چهار تا شش روز، تطابق با گرما ایجاد می‌شود و بعد از دو هفته، بدن فرد به گرما عادت می‌کند. در این حالت،‌ فرد تعریق می‌کند بدون این که املاح ضروری و سدیم زیادی از بدنش دفع شود.

لباس‌هایی که برای فصول گرم سال انتخاب می‌شود، باید از جنس کتان یا نخی باشد که تبخیر عرق فرد از بافت‌های آن به سهولت انجام و بدن بسرعت خنک ش

,

از بین بردن ترک های پوستی

,

بدون آرایش زیبا و جذاب شوید

,

ترک های پوستی

,

تطابق بدن با گرمای هوا

,

تونر برای پوست صورت

,

تونر شاداب کننده پوست

,

دانستنی های پوستی

,

دانستنی های مراقبت پوستی

,

راه‌های تطابق بدن با گرمای هوا

,

راههای مراقبت از پوست صورت

,

روش های خانگی برای از بین بردن ترک های پوستی

,

گرمای هوا

,

مراقبت از پوست جوش دار

,

مراقبت از پوست چرب

,

مراقبت های پوستی

,

مواد مصرفی سالم برای پوست

,

مواد مغذی برای مراقبت پوست

,
راه‌های تطابق بدن با گرمای هوا
از بین بردن ترک های پوستی بدون آرایش زیبا و جذاب شوید ,
ترک های پوستی تطابق بدن با گرمای هوا ,
تونر برای پوست صورت تونر شاداب کننده پوست ,
دانستنی های پوستی دانستنی های مراقبت پوستی ,
راه‌های تطابق بدن با گرمای هوا راههای مراقبت از پوست صورت ,
روش های خانگی برای از بین بردن ترک های پوستی گرمای هوا ,
مراقبت از پوست جوش دار مراقبت از پوست چرب ,
مراقبت های پوستی مواد مصرفی سالم برای پوست ,
مواد مغذی برای مراقبت پوست

کار، فعالیت و ورزش در محیط‌های گرم با توجه به گرمای هوا، میزان فعالیت عضلانی و مدت زمان تماس فرد با هوای گرم می‌تواند منجر به بروز اختلالات گرمایی شود.

مشکلات عصبی و روانی، عرق سوز شدن قسمت‌هایی از بدن که با لباس پوشیده شده، کرامپ یا همان اسپاسم عضلانی که اغلب از ساق پا شروع می‌شود، خستگی و بی‌حالی گرمایی در اثر کاهش حجم آب بدن و در نهایت، گرمازدگی ازجمله اختلالات گرمایی است که اگر فرد به علت عادت نداشتن در محیط گرم فعالیت بدنی داشته باشد، گرفتار یکی از این اختلالات خواهد شد.

چه باید کرد؟

برای به دست آوردن تطابق‌های لازم، فعالیت روزانه در محیط‌های گرم باید محدود به دو ساعت در روز شود. بعد از چهار تا شش روز، تطابق با گرما ایجاد می‌شود و بعد از دو هفته، بدن فرد به گرما عادت می‌کند. در این حالت،‌ فرد تعریق می‌کند بدون این که املاح ضروری و سدیم زیادی از بدنش دفع شود.

لباس‌هایی که برای فصول گرم سال انتخاب می‌شود، باید از جنس کتان یا نخی باشد که تبخیر عرق فرد از بافت‌های آن به سهولت انجام و بدن بسرعت خنک شود.

از آنجا که گرما همیشه از طریق سوخت و ساز مواد غذایی به وجود می‌آید، باید سعی شود غذاهای انرژی زا تا حد امکان از برنامه غذایی حذف شود.

یکی دو ساعت پس از مصرف غذا مقدار قابل توجهی از انرژی غذاهای سرشار از پروتئین و چربی به گرما تبدیل و از بدن دفع می‌شود. این مقدار در مورد غذاهایی که عمدتا از کربوهیدرات تشکیل شده‌اند، کمتر است.

انجام کارهای عضلانی موجب تولید حرارت می‌شود. در واقع انرژی آزاده شده از عضلات، صرف انجام کارهای مکانیکی نمی‌شود و مقداری از آن به شکل گرما ظاهر و موجب افزایش بار حرارتی بدن می‌شود. با کاهش فعالیت بدنی در ساعات گرم روز و در نظر گرفتن زمان‌های استراحت در طول مدت کار می‌توان از تولید و تجمع این نوع گرما در بدن جلوگیری کرد.

زمان‌های استراحت باید در محیط‌هایی صورت گیرد که بدن بتواند حرارت خود را حذف کند.

در ساعات گرم روز از خوردن چای خودداری کنید و به دفعات زیاد، اما در حجم کم هر یک ربع یک لیوان آب خنک و گاهی شربت آبلیمو بنوشید.

افراد چاق، بالای ۴۵ سال، افراد با وزن کمتر از ۵۰ کیلوگرم و کسانی که دچار بیماری‌های قلبی ـ عروقی، تنفسی و پوستی هستند، نباید در محیط‌ های گرم حضور یابند.

 

منبع : جام جم

Summary
راه‌های تطابق بدن با گرمای هوا
Article Name
راه‌های تطابق بدن با گرمای هوا
Description
مشکلات عصبی و روانی، عرق سوز شدن قسمت‌هایی از بدن که با لباس پوشیده شده، کرامپ یا همان اسپاسم عضلانی که اغلب از ساق پا شروع می‌شود، خستگی و بی‌حالی گرمایی در اثر کاهش حجم آب بدن و در نهایت، گرمازدگی ازجمله اختلالات گرمایی است که اگر فرد به علت عادت نداشتن در محیط گرم فعالیت بدنی داشته باشد، گرفتار یکی از این اختلالات خواهد شد. چه باید کرد؟ برای به دست آوردن تطابق‌های لازم، فعالیت روزانه در محیط‌های گرم باید محدود به دو ساعت در روز شود. بعد از چهار تا شش روز، تطابق با گرما ایجاد می‌شود و بعد از دو هفته، بدن فرد به گرما عادت می‌کند. در این حالت،‌ فرد تعریق می‌کند بدون این که املاح ضروری و سدیم زیادی از بدنش دفع شود.
Author
Publisher Name
cafemod.ir
بدون آرایش زیبا و جذاب شوید , تطابق بدن با گرمای هوا , تونر شاداب کننده پوست , دانستنی های مراقبت پوستی , راههای مراقبت از پوست صورت , گرمای هوا , مراقبت از پوست چرب , مواد مصرفی سالم برای پوست , از بین بردن ترک های پوستی ترک های پوستی تونر برای پوست صورت دانستنی های پوستی راه‌های تطابق بدن با گرمای هوا روش های خانگی برای از بین بردن ترک های پوستی مراقبت از پوست جوش دار مراقبت های پوستی مواد مغذی برای مراقبت پوست
مطالب بیشتر در این زمینه را در دسته بندی های زیر دنبال کنید :
شخصی سازی کفش

آموزش طرحی یک کفش شخصی که بسیار زیبا و خاص هست.

مدل لباس دخترانه johnlewis

سری اول مدل های لباس دخترانه johnlewis

آموزش تغییر کفش پاشنه بلند با جوراب

فیلم آموزش کفش پاشنه بلند با جوراب زخیم مناسب فصل زمستان

مدل زیورآلات دست ساز لیقه

سری اول مدل زیورآلات دست ساز برند ایرانی لیقه  

فیلم آموزش تزیین دفتر یادداشت

فیلم آموزش تزیین دفتر یادداشت با استفاده از نمد و خمیر فیمو به شکل خرس

مدل لباس مردانه Tomas Maier

مدل هایی از لباس مردانه های جدید برند Tomas Maier سال ۲۰۱۶

مدل زیورآلات خمیری

سری دوم از مدل زیورآلات و بدلیجات دست ساز خمیری برند ایرانی خمیری ۷۲

مدل سویشرت پسرانه taobao 2015

مدل سویشرت پسرانه taobao 2015

مدل لباس مردانه Tommy Hilfiger

مدل پلیور مردانه  ۲۰۱۶ winter collection برند Tommy Hilfiger

فیلم آموزش کفش زردار

فیلم آموزش نو کردن کفش با اکلیل که بسیار ساده و مناسب مهمانی است. وسایل…

مدل طلا و جواهرات Chimento

سری دوم مدل هایی از طلا و جواهرات برند Chimento

آموزش تیشرت قلبی

آموزش تصویری ایده و خلاقیت تیشرت یا تاپ قلبی

نظرات خود را از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید

سایر مطالب
آخرین نظرات شما
محبوب ترین ها
X
بستن تبلیغات