مراقبت از پوست در پاییز
کافه زیبایی

راهکارهایی ساده برای مراقبت از پوست در پاییز

722بازدید

با فرا رسیدن پاییز، باید از پوست خود در مقابل نوسانات مختلف آب و هوایی این فصل مراقبت کرد و برای این منظور مهم است که برخی از مراحل را برای مراقبت از پوست و حفظ نشاط و درخشندگی آن انجام دهیم.

روزانه پوست را مرطوب کنید

شما باید روزانه پوست خود را با استفاده از یکی از انواع کرم‌های مرطوب کننده که به حفظ پوست کمک می‌کند و از آن در مقابل کمبود آب محافظت می‌کند، مرطوب کنید و می‌توانید ترکیباتی حاوی «کره شی: شی باتر» یا کره کاکائو را انتخاب کنید که توانایی نفوذ به لایه‌های پوست را دارند و همچنین می‌توانید از کپسول های «ویتامین E» استفاده کنید که رطوبت لازم را تأمین می‌کند.

مراقبت از پوست در پاییز

روغن‌های طبیعی

می‌توانید از انواع روغن‌های طبیعی که طراوت را به پوست برگردانده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کنند مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید و روزانه یک‌بار آن را روی پوست استفاده کنید.

لوسیون پوست

شما باید نوعی پاک‌کننده انتخاب کنید که فاقد مواد شیمیایی باشد و به پاکسازی عمیق پوست کمک کند و ترجیحاً حاوی درصدی مرطوب کننده باشد که از خشکی پوست جلوگیری می کند.

مراقبت از پوست در پاییز

لایه برداری پوست

لایه برداری یکی از مراحل ایده‌آل برای حفظ پوست در فصل پاییز است ، زیرا به شما کمک می کند تا از آلودگی و پوست مرده ای که روی پوست جمع می شود خلاص شوید و پوست را صاف و زیبا نگه دارید.

نوشیدن آب

برای حفظ پوست و محافظت از آن در برابر کمبود آب بدن، باید روزانه مقدار کافی آب بنوشید و برای این منظور، حتماً روزانه در پاییز حدود چند لیوان آب بنوشید.

کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

در پاییز استفاده از کرم ضد آفتاب را برای جلوگیری از قرار گرفتن پوست در معرض اشعه‌های مضر ناشی از آن، که باعث خشکی پوست و ایجاد لکه های تیره و بروز بسیاری از مشکلات پوستی می شود قطع نکنید.

مراقبت از پوست در پاییز

از آب گرم خودداری کنید

قرار گرفتن پوست در معرض آب گرم، آن را در معرض خشک شدن قرار می دهد، بنابراین استفاده از آب ولرم به جای گرم در فصول پاییز و زمستان برای محافظت از پوست بسیار مهم است. مرطوب کردن دست‌ها مراقبت از دست‌ها خصوصاً در فصول زمستان و پاییز مهم است؛ به این دلیل که در اثر کم‌آبی و هوای سرد دچار ترک و زبری می‌شوند، بنابراین استفاده از کرم مخصوص دست یا استفاده از گلیسیرین و لیمو و ماساژ روزانه دستها با آن بسیار مهم است.

منبع:تابناک باتو

نظر بدهید