طراحی پرده آشپزخانه
کافه دکوراسیون

راهنمای طراحی پرده آشپزخانه

2.23Kبازدید

در این مطلب می خوانید:

• طراحی پرده آشپزخانه
• طراحی پرده آشپزخانه – رنگ پرده
• طراحی پرده آشپزخانه – مدل پرده
• قیمت پرده آشپزخانه

طراحی پرده آشپزخانه براساس نوع و مدل بازشوی پنجره انجام می شود که با انواع مدل های موجود شما می توانید رنگ پرده آشپزخانه را انتخابی متناسب با سبک دکوراسیون خانه و قیمت پرده آشپزخانه را مطلوب داشته باشید.
اندازه و ابعاد پنجره و همچنین میزان ورودی نور مورد نیاز برای فضای شما، روی انتخاب و طراحی پنجره آشپزخانه موثر است و یکی از عناصر مهم تزئینی در دکوراسیون محسوب می شود.
برای انتخاب پرده آشپزخانه باید به نوع و جنس پرده دقت داشته باشید، سعی کنید جنس باکیفیت و مرغوب انتخاب کنید که دارای مقاومت بیشتری باشد.
پرده آشپزخانه با جنس پارچه های نخی شما را در نگهداری و نظافت آن دچار دردسر نمی کند، این پارچه ها در برابر شستشو و نور مقاوم هستند.
اگر می خواهید انتخاب پرده آشپزخانه را به درستی انجام دهید به سلیقه و سبک دلخواهتان توجه کنید، برای سبک مدرن، مدل های ساده و برای سبک کلاسیک مدل های زرق و برق دار والان دار را انتخاب کنید.
پرده آشپزخانه و انتخاب مدل های مختلف به صورت عمودی بالارونده یا افقی که به شکل اتوماتیک یا دستی جمع می شوند براساس مدل پنجره صورت می گیرد.

طراحی پرده آشپزخانه

طراحی پرده آشپزخانه – رنگ پرده

رنگ مناسب در طراحی پرده آشپزخانه اهمیت زیادی دارد و تاثیر آن روی دکوراسیون آشپزخانه بی نظیر است، برای آشپزخانه کوچک، پرده با رنگ روشن، گزینه ای ایده آل است تا فضا را بزرگ تر نشان دهد.
اگر تابش نور خورشید در فضای آشپزخانه تان زیاد است می توانید برای پوشاندن پنجره، رنگ پرده آشپزخانه را تیره یا ترکیب رنگ های گرم و سرد، متناسب با سایر عناصر دکوراسیون انتخاب کرده، میزان نور را تنظیم کنید.
استفاده از رنگ های گرم می تواند فضای شما را صمیمانه تر و اشتهای شما را بیشتر کند، بنابراین می توانید رنگ پرده آشپزخانه را از طیف رنگ های قرمز، نارنجی و زرد انتخاب کنید.
هارمونی رنگ پرده آشپزخانه را با سایر لوازم، رنگ دیوار و کابینت های آشپزخانه در نظر بگیرید تا دکوراسیون زیبا و جذابی داشته باشید.
طرح، نوع، جنس و رنگ دیوارپوش و کفپوش آشپزخانه را برای انتخاب رنگ پرده آشپزخانه در نظر بگیرید، اگر طرحی شلوغ و رنگارنگ را برای کفپوش و دیوارپوش انتخاب کرده اید، بهتر است مدل و طرح پرده ساده باشد و برعکس.

طراحی پرده آشپزخانه

طراحی پرده آشپزخانه – مدل پرده

مدل پرده آشپزخانه یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مواردی است که می تواند دکوراسیون و طراحی داخلی خانه شما را زیباتر و چشمگیرتر کند.
انواع مدل پرده آشپزخانه بالارونده در بین افرادی که خانه های کوچک دارند یا دکوراسیون ساده و خلوت دوست دارند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است، چون فضای کمی را اشغال می کنند و به راحتی جا به جا می شوند.
شما برای آشپزی یا صرف غذا به نور کافی نیاز دارید و مدل پرده آشپزخانه عنصری تزئینی است و به دکوراسیون خانه جلوه خاصی می بخشد و از سوی دیگر مانع نور خواهد شد، بنابراین از جنس و فرمی استفاده کنید که بتوانید از نور طبیعی در طول روز بیشتر بهره ببرید.
اگر می خواهید فضای روشن تری داشته باشید، از پرده های نیمه یا تورهای حاشیه ای یا پرده های بالارونده که قابلیت تنظیم نور را دارند و به راحتی قابل شستشو هستند، استفاده کنید.
اگر پارچه در طراحی و مدل پرده آشپزخانه بسیار نازک است و زیبایی و نوع آن را می پسندید ولی پوشش مناسبی برای حفظ دید در پنجره محسوب نمی شود، می توانید پشت آنها یک لایه به عنوان آستر نصب کنید.
اگر دکوراسیون مینیمال را می پسندید، مدل پرده برای آشپزخانه را می توانید ساده در دو نوع ریلی و پلیسه ای انتخاب کنید. طرح های راه راه یا گلدار نیز گزینه های خوبی برای داشتن فضایی شاد و جذاب هستند.

طراحی پرده آشپزخانه

قیمت پرده آشپزخانه

قیمت پرده آشپزخانه به جنس، مدل و نوع جمع شدن و یراق آلاتی که در آن به کار رفته، بستگی دارد. پرده های بالا رونده با دوخت های مناسب دکوراسیون مدرن و کلاسیک نیز می توانند برای پنجره های آشپزخانه گزینه مناسبی باشند.
طراحی پرده آشپزخانه با مدل هایی فضای کمی اشغال می کنند و راحت تر جمع می شوند، قیمت آنها نسبت به پرده های معمولی پایین تر است.
اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید، پارچه های مرغوب چند لایه، روی هم با آویز، منگوله و اکسسوری تزئینی را انتخاب کنید که قیمت پرده آشپزخانه با این تفاسیر کاملا متفاوت و گران است.
قیمت پرده آشپزخانه به سبک کلاسیک و کابینت چوبی گران تر است چون از پارچه ضخیم تر استفاده می کنند و باید به نوع جمع شدن و کنار زدن پرده دقت کرده، طوری انتخاب شود که با تزیینات و شاخص های سبک کلاسیک هماهنگ باشد.
علاوه بر طرح و رنگ، باید پارچه پرده را طوری انتخاب کنید که در برابر نور و شستشو مقاوم باشد که هر چه نوع و جنس پارچه از دوام و کیفیت عالی تری برخوردار باشد، قیمت پرده آشپزخانه گران تر خواهد بود.
در برخی موارد قیمت پرده آشپزخانه نباید مهم باشد، بلکه باید به دوام و کیفیت آن اهمیت بیشتری بدهید، چون معمولا در معرض آلودگی و چرب شدن قرار دارد و بیشتر شسته می شود.

طراحی پرده آشپزخانه

در ادامه نمونه هایی از مدل پرده آشپزخانه را باهم میبینیم

طراحی پرده آشپزخانه طراحی پرده آشپزخانه طراحی پرده آشپزخانه طراحی پرده آشپزخانه طراحی پرده آشپزخانه طراحی پرده آشپزخانه

منبع : دکوپارتمان

نظر بدهید