راهنمای انتخاب و ست کردن بوت چوکا
مدل لباس مردانه

راهنمای انتخاب و ست کردن بوت چوکا

2.08Kبازدید

هیچ کمد کفش مردانه ای بدون حداقل یک جفت بوت چوکا کامل نیست. این کفش کلاسیک آیتم ضروری هر کمد لباسی محسوب می شود و زیبایی خاصی دارد که کفش های دیگر فاقد آن هستند. کفشی که مناسب استایل های غیررسمی است و در عین حال با لباس های رسمی هم ست می شود و انعطاف پذیر و مد روز است. پس اگر یک جفت از آن ها ندارید حتما به فکر خریدشان باشید. وقتی کفش ایده آل خود را پیدا کردید تنها کاری که باید انجام دهید این است که لباس مناسب و شیکی با آن ست کنید. اما چگونه بوت چوکا را ست کنیم؟ در ادامه این مقاله با راهکارهایی برای ست کردن بوت چوکا و استفاده از آن در استایل روزمره آشنا خواهید شد.

راهنمای انتخاب و ست کردن بوت چوکا

بوت چوکا چیست؟

بوت چوکا کفشی کلاسیک است. کفشی که اسم خود را از ورزش چوگان گرفته که در آن چوکا به زمان های کوتاه بین بازی گفته می شود. این بوت جذاب از سال ۱۹۲۴ به شهرت رسیده است و قصد ترک کردن دنیای مد را هم ندارد. بوت چوکا بوتی تا مچ پا است که دو تا سه سوراخ بند کفش و بندهایی نازک دارد. جنس آن معمولا از چرم یا جیر بوده و رنگ آن معمولا قهوه ای است.

بوت چوکا را چگونه ست کنیم؟

هرچند بوت چوکا ذاتا غیررسمی است، اما می شود آن را با لباس های رسمی یا اداری هم پوشید. تنها کافی است تا آیتم های مناسب برای ست کردن با آن را انتخاب کنید. در این کار ما به شما کمک خواهیم کرد.

مراسم و موقعیت های غیررسمی

داشتن یک استایل غیررسمی با بوت چوکا کار آسانی است. این بوت های باحال را می توان با شلوار جین پوشید و با انواع پیراهن و کت های اسپرت مردانه ست کرد. می توانید همراه آن ها شلوار جین آبی، پیراهن دکمه دار سفید و کت جین مردانه به تن کنید. فقط می بایست به یاد داشته باشید که بوت هایی را انتخاب کنید که کاملا راحت باشند؛ مثلا یک جفت چوکای جیر قهوه ای انتخاب کنید تا استایل تان عالی و بی نقص به نظر برسد.

مراسم و موقعیت های رسمی

بوت چوکا به جهت فرم کلاسیکی که دارد مناسب ست شدن با لباس های رسمی هم می باشد. اگر می خواهید این کار را انجام دهید بهتر است از یک جفت چوکای مشکی استفاده کنید. این امر باعث می شود ظاهری شیک و آراسته داشته باشید و راحت تر بتوانید کفش هایتان را با آیتم های شیک دیگر ست کنید. برای تکمیل استایل خود شلوار جین مشکی، تیشرت یقه گرد و کت بلیزر یا یک شلوار کتان و یک پیراهن معمولی بپوشید.

مراسم و موقعیت های کاری

بوت های چوکای خود را فقط برای آخرهفته و گردش های شبانه نگه ندارید. این کفش کلاسیک مناسب استایل های غیررسمی و اداری نیز می باشد. برای این منظور بهتر است از رنگ تیره آن استفاده کرده و آن را با لباس های رسمی و شیک ست کنید. شلوار پارچه ای یا کتان، پیراهن نخی سفید، و پلیور کشمیر یا کت بلیزر، بهترین آیتم هایی هستند که می توانید با بوت چوکای خود بپوشید و در محیط کارتان بدرخشید.

بهترین بوت چوکای مردانه

وقتی نوبت به خرید بوت چوکا می رسد متوجه می شوید مدل های مختلفی از این نوع کفش وجود دارد. باید سعی کنید بهترین و مناسب ترین کفش را برای خود انتخاب کنید. خوشبختانه ما اطلاعات خوبی در این زمینه در اختیارتان خواهیم گذاشت. پس با ما همراه باشید.

بوت چوکای چرم

خرید بوت چوکای چرم همیشه انتخاب خوبی است. چوکای چرم بادوام تر از چوکای جیر است و دیرتر کهنه می شود. مهم تر از آن، بوت های چرم تنوع زیادی دارند و می توان آن ها را با لباس های رسمی و غیررسمی ست کرد. یادتان باشد رنگی که انتخاب می کنید خنثی باشد؛ مثلا قهوه ای یا مشکی که مناسب هر مراسم و موقعیتی می باشد.

بوت چوکای جیر

بوت چوکای جیر واقعا شیک و جذاب است و آیتمی ضروری برای هر مرد امروزی به شمار می رود. این کفش می تواند لباس های روزمره و غیررسمی را رنگ و لعابی رسمی بزند. برای اینکه کفشی داشته باشید که با انواع لباس ها به خوبی ست شود، رنگ هایی مثل مشکی، قهوه ای، سرمه ای، بژ و خاکستری انتخاب کنید که عالی و متنوع هستند. همچنین باید نحوه نگهداری و تمیز کردن کفش های جیر را بلد باشید تا پول تان را هدر نداده باشید.

بوت چوکای راحت

بوت چوکا تنها شیک و بااستایل نیست؛ بلکه راحت هم می باشد. البته مثل هر کفش دیگری بعضی انواع این کفش راحت تر از انواع دیگر آن است. بنابراین اگر به دنبال چوکایی هستید که راحت ترین نوع آن باشد، سعی کنید از کفش های برندهای معروف خریداری کنید. برندهایی مثل تیمبرلند و هادسون، بوت های باکیفیتی عرضه می کنند که بسیار هم راحت هستند. انتخاب کفشی که لژ پهن و اندازه مناسب داشته باشد کمک می کند تا پای شما در تمام طول روز احساس راحتی داشته باشد.

منبع: ریموژ

نظر بدهید