رازماندگاری عطر و ادکلن در تابستان
کافه خواندنی

رازماندگاری عطر و ادکلن در تابستان

1.62Kبازدید

گرمای تابستان استفاده ازعطر و ادکلن (ادوکلن) را دو چندان کرده است. چرا که بدن انسان در این فصل نسبت به فصل های دیگر، میزان تعرق بیشری دارد. به همین خاطر انتخاب یک ماده خوشبو کننده مناسب برای بدن مساله ای ضروری است. یک عطر یا ادکلن خوب توانایی این را دارد که علاوه بر ایجاد یک رایحه خوب در فصل گرما ایجاد طراوات، شادابی را برای فرد به همراه داشته باشد. از این رو باید اشخاص براساس طبع خود به دنبال رایحه ای مناسب از این ماده باشند.

گرانی مساوی با کیفیت نیست

ادکلن از جمله مواردی است که استاندارد و یا نشانه خاصی برای انتخاب ندارد به همین خاطر قیمت های متعددی برای آن ارائه می‎شود. اما پیشنهاد این است که از روی گرانی ادکلن قضاوت نکنید. در مورد مارک های معتبر همواره به پلمپ و نوع وکیوم آن توجه کنید. سعی داشته باشید از فروشگاه های معتبر تهیه کنید و موارد روی ادکلن و جعبه ی آن را مطالعه فرمایید. عطر clive، از گران‎ترین عطر در بازار عطر و ادکلن است.

رازماندگاری عطر و ادکلن در تابستان

عطرهای سرد برای فصل گرم مناسب هستند

اصولا عطرهای شیرین ماندگارتر هستند. زیرا سردی هوا به ماندگاری آن ها کمک می‎کند به همین خاطر اینگونه عطرها در زمستان توصیه می‎شوند. اما وقتی صحبت ازعطر تابستانی می‎شود مساله کاملا بالعکس است یعنی عطرهای گرم و شیرین ماندگاری کمتری دارند و باعث ایجاد گرمای بیشتر و کلافگی می‎شوند به همین جهت استفاده ازعطرهای خنک توصیه می‎شود. در واقع گرمای هوا به پخش بیشتر رایحه کمک می‎کند و همین باعث می‎شود اثر عطر در روزهای گرم خیلی زود کم رنگ شود.

رازماندگاری عطر و ادکلن در تابستان

نکاتی برای ماندگاری عطر و ادکلن در تابستان

در روزهای گرم تابستانی شما نمی‎توانید انتظار داشته باشید رایحه دلنشین دلخواه‎تان تمام روز با شما بماند البته این رایحه در همان زمان کوتاه هم به قدر کافی پخش می‎شود و دقیقا به همین دلیل است که شما در فصل تابستان بیشتر از هر فصل دیگری رایحه عطر اطرافیان‎تان را حس می‎کنید. برای ماندگار شدن عطرهای خنک تابستانی تنها تکرار استفاده از ادکلن بهترین راهکار است در غیر اینصورت هر نوع عطر و ادکلنی در این دمای بالای هوا از بین می‎رود. عطر خنک، عطری است که در شما احساس خنکی، شادابی و دلچسبی ایجاد کند. انتخاب این عطر هم اصلا کارسختی نیست. کافی است عطر یا ادکلنی را انتخاب کنید که عین باز کردن در آن و استشمامش همان حس خنکی را القا کند.

کرم مرطوب کننده در ماندگاری عطر صورت موثر است

یک راه ساده برای آنکه عطر تابستانی را که انتخاب می کنید ماندگاری بیشتری داشته باشد، این است که غلظت روغن آن بالا باشد. معمولا عطرهایی با غلظت روغن بین 12 تا 30 درصد ماندگاری بیشتر و قابل قبولی دارند. غیر از درصد روغن، پوست خود شما هم می‎تواند تضمین کننده ماندگاری عطر باشد. معمولا پوست های خشک ظرفیت مناسبی برای نگهداشتن مولکول های عطر ندارند. بنابراین اگر پوست خشکی دارید، خوب است قبل از استفاده ی عطر، پوست تان را چرب و مرطوب کنید. به طور کلی چربی روی پوست تاثیر زیادی در ماندگاری عطر روی بدن دارد، پس بهتر است همیشه به خصوص در روزهای گرم تابستانی، اول از کرم های چرب و مرطوب کننده استفاده کنید و سپس ادکلن و عطر را به خود اسپری کنید.

منبع:عطربوک

نظر بدهید