دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی
کافه دکوراسیون

دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی

2.2Kبازدید

دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی، شبیه خانه های پاریسی بچینید!

چیدمان یک خانه فرانسوی به نظر خیلی خاص و شیک می‌ رسد. همان‌ طور که نحوه لباس پوشیدن و آرایش فرانسوی برای بینندگان و با وجود طراحان مشهورش به نظر خاص، شیک و جذاب جلوه می‌ کند. دکوراسیون به سبک فرانسوی هم با وسایل و تزئینات جذاب خود، اغلب برای دوستداران هنر چیدمان، زیبایی و سلیقه، مرجع زیبایی‌ شناسی است. در این مقاله به چند اصل اساسی در نحوه چیدمان و دکوراسیون فرانسوی نظری کوتاه می‌ اندازیم .

احترام به تاریخ در سبک فرانسوی

دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی

احترام به تاریخ، هم در مورد خود سازه بنا، اگر دارای معماری داخلی یا خارجی خاصی متعلق به دوره‌ ای مشخص از تاریخ هنر است و هم در انتخاب یک سبک دکوراسیونی با پیشینه تاریخی، اصل اول در شیوه دکوراسیون داخلی است؛ اینکه چه نوع مبلمان و چه نوع نورپردازی به آن سبک وفادار است.

وسایل و اکسسوری‌ ها در سبک فرانسوی

دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی

گزیده کاری در انتخاب وسایل و اکسسوری‌ ها اهمیت دارد. به ویژه به آثار هنری شاخص آن دوره یا سبک موردنظر توجه داشته باشید. حتی نوع نقشینه قالی و قالیچه‌ های مورد استفاده در آن سبک یا دوره خاص، الگوی مهمی است. همه این ریزه‌ کاری‌ ها باارزش است، ولی لازم نیست خود را فقط به آن دوره یا سبک محدود کنید. صرفاً اساس الگوی کاری خود را با سبک انتخابی هماهنگ کنید. ممکن است برخی از اثاثیه انتخابی و موردعلاقه شما به‌ ظاهر با یکدیگر همخوانی نداشته باشند، ولی حضور آگاهانه این وسایل در چیدمان، فضایی با لذت بصری بیشتر می‌ آفریند، البته هماهنگی ایجاد کردن در اجزا چنین چیدمانی به تمرین و مشق نظری زیادی نیازمند است تا چشمان و ذائقه‌ ای تعلیم‌ یافته پیدا کنید.

دکوراسیون به سبک فرانسوی با تنوع در اجزا

دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی

به یاد داشته باشید چیدمان فرانسوی حد اعلی ترتیب و یکدستی نیست، ولی با همه تنوع اجزا، شیک و قابل‌ تحسین است. جمله کلیدی این است: «ساده برگزار کنید»! ترکیبی از اثاثیه و آثار گذشته و حال به وجود آورید. از هر آنچه بیشتر دوست دارید و یادگاری‌ های عزیزی که به شما حس خوبی می‌ دهند استفاده کنید. با این کار، روح و سرزندگی در فضایتان روان خواهد شد.

قدیمی‌ های اصیل در خانه های فرانسوی

دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی

استفاده دوباره از وسایل قدیمی اصیل که در مغازه‌ های دست دوم فروشی پیدا می‌شوند، کمک خیلی خوبی به یک چیدمان به سبک فرانسوی اصیل به شما می‌ کند. یادتان باشد که لازم نیست الزاماً این وسایل ساخت فرانسه باشند!

رنگ‌ های فرانسوی

دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی france-hoom-decor (0)

گرچه سبک فرانسوی با رنگ‌ های خنثی میانه خوبی دارد، ولی شما از محدوده این گروه رنگی فراتر بروید. رنگ مناسب می‌ تواند فاصله زمانی و تاریخی اشیاء و مبلمان قدیمی و جدید را پر کرده و نقطه اتصال زمان‌ ها و مکان‌ های مختلف در چیدمان باشد. گرچه به نظر می‌ آید که فرا رفتن از مجموعه رنگ‌ های خنثی که فضا را شیک و خاص می‌ کنند، دور شدن از فضای فرانسوی باشد، ولی سبک فرانسوی به ترکیب رنگ‌ ها علاقه بسیار دارد. همانند ترکیب اشیاء و مبلمان از دوره‌ های مختلف که موردنظر این سبک است، ترکیب رنگ‌ ها هم بازی بصری زیبای آن است. رنگ‌ ها و طرح‌ ها و نیز مبلمان و وسایل دوره وینتیج (حدود پنجاه تا شصت سال پیش) کاربرد زیادی در این سبک دارد. رنگ مشترک یا از یک مایه رنگی یکسان، حلقه واسط بین اجزای گذشته و حال چیدمان است.

راحتی در فضا به سبک فرانسوی

دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی

ویژگی‌ های سبک فرانسوی را مدنظر داشته باشید. در این سبک، احساس راحتی حرکت در فضا، نشست‌ و برخاست، رفع نیازهای چیدمان و ذخیره‌ سازی وسایل مختلف، اصل اساسی است، درواقع اگر به فکر یک دکوراسیون بی‌ دردسر هستید، سبک فرانسوی به کارتان خواهد آمد. ایده‌ های اصلاحی و تطبیق با نیازهای گوناگون، این سبک را فعال و زنده نگه داشته است. ایده در نظر داشتن گوشه‌ هایی از فضا برای لمیدن و استراحت‌ های کوتاه در کنار ایده‌ های قفسه‌ بندی و انبار کردن خلاقانه برای تمام اشیاء به خوبی در این سبک جای دارد. فقط نظم را رعایت کنید! به یاد داشته باشید هر اسباب و وسیله‌ای باید کاربردی و درعین‌ حال، نشان‌ دهنده هویت و شخصیت شما باشد. فضای فرانسوی، فضایی شلوغ نیست و آرامش بصری بر آن حاکم است.

روشنایی و نور در دکوراسیون فرانسوی

دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی

فضای فرانسوی، عاشق نور و روشنایی است. نورهای روشن، چه طبیعی و چه مصنوعی برای دیده شدن زیبایی‌های این سبک لازم است. آن را فراموش نکنید! به مد روز، زیاد تکیه نکنید. مدها می‌ آیند و می‌ روند، ولی پایه و اساس زندگی و سلیقه شما، ریشه‌ های محکم و عمیقی دارد، پس به نیازها، سلیقه و امکانات خودتان تکیه کنید و پیروی از مد را صرفاً به دلیل مد بودن، فراموش کنید. این اصل مهم دیگری در سبک فرانسوی است. موفق باشید!

 

منبع : مجله منزل

نظر بدهید