دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه
کافه دکوراسیون

دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه باید چگونه باشد؟

2.71Kبازدید

این تفاوت که کودک شما دختر است یا پسر در چیدمان اتاق کودک شما نقش به سزایی دارد. به‌ عنوان‌ مثال اگر کودک شما دختر باشد نیاز است از رنگ‌های روشن و شاد بیشتر بهره گرفته شود. چیدمان اتاق کودک با توجه به اینکه سال‌های اولیه عمر خود را در آن سپری می‌کند نقش به سزایی در رشد و تربیت وی دارد. از همین رو در زمان خرید وسایل باید به شخصیت‌سازی کودک در سال‌های دور نیز توجه شود. به‌عنوان‌مثال رنگ صورتی انتخاب مناسبی برای یک پسر بچه نیست و دخترها نیز علاقه چندانی به رنگ قهوه‌ای ندارند. پس شما با یک روانشناسی ساده در شروع می‌توانید به خرید لوازم برای چیدمان اتاق کودک خود بپردازید.

اتاق با رنگ سفید و طوسی

دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه

شما برای چیدمان اتاق کودک خود، در ابتدا نیاز به یک‌ تخت مناسب برای او دارید. در سنین پایین با توجه به شرایط جسمانی کودک باید از تخت‌های مناسب او استفاده شود. تخت‌های با اندازه کوچک گزینه مناسبی به شمار می‌رود. می‌توانید از یک صندلی برای زمان‌های که نیاز است کودک خود را در آغوش بگیرید برای اتاق او استفاده کنید و این لوازم را با طراحی رنگ روشن و تیره بیشتر به چشم آورید. همچنین می‌توانید از تشک و بالشت رنگی برای زیباسازی فضا در یک دکوراسیون سفید رنگ استفاده کنید.

چیدمان سنتی برای اتاق کودک

دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه

اگر تمایل دارید یک فضا مطابق با محیط منزل خود برای کودکتان آماده کنید، باید از لوازمی با همان تناژ رنگی بهره بگیرد. استفاده از تخت چوبی و صندلی چوبی می‌تواند گزینه مناسبی برای فرش‌های لاکی باشد. از سوی دیگر می‌توانید از پاف‌های حصیری و شال مبل‌های کرم قهوه‌ای برای بهتر دیده شدن نمایی سنتی بهره ببرید. این چیدمان به‌ نوعی تلفیقی از هنر مدرن و سنتی با یکدیگر است. برای زیباتر دیده شدن فضا نیز می‌توانید از گل و گیاه در محیط استفاده کنید که باید دقت لازم انجام شود تا به‌ سلامتی کودک شما آسیبی وارد نشود.

دکوراسیون اتاق کودک دخترانه ساده

دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه

برای چیدمان اتاق خواب دخترانه نیازی نیست از رنگ‌های زیادی استفاده شود. وسایل نوزاد شما خود با رنگ‌های متنوع آماده‌ شده‌اند و از همین رو می‌توانید از فرش ساده برای دیزاین بهتر فضا بهره بگیرد. می‌توانید از کاغذهای رنگی برای رنگ‌آمیزی دیوار استفاده کنید. ریسه‌های کاغذی برای دکوراسیون اتاق کودک شما نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه

یکی از ایده‌پردازی‌هایی که همیشه برای دکوراسیون اتاق کودک دخترانه مورد استفاده قرار می‌گیرد چیدمان یکدست سفید است. برای این منظور شما به‌ راحتی می‌توانید فضای اطراف اتاق را به رنگ تیره دیزاین کنید. رنگ‌ آمیزی تیره با المان‌های رنگی برای فضا این حس و حال را در محیط ایجاد می‌کند که شما یک رنگین کمان از رنگ ها در اتاق‌ دارید. می‌توانید از تخت، گهواره، پتو بالشت و شال مبل سفید و یا طوسی بهره ببرید تا دکوراسیون شما آماده شود. استفاده از رنگ طوسی به‌ جای رنگ مشکی در این ایده پردازی یک دیزاین سیاه‌ و سفید با تناژ رنگی روشن را به شما می‌دهد. از فرش رنگ تیره روشن برای پایان کار نیز می‌توانید بهره ببرید. از آنجایی که چیدمان ما دخترانه است استفاده از رنگ صورتی مثل همیشه آزاد است.

دکوراسیون گل گلی برای اتاق کودک دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه

برای رسیدن به این چیدمان نیازی نیست هزینه زیادی را متقبل شوید. اگر لوازم اتاق کودک خود را انتخاب کرده‌اید تنها با یک رنگ متضاد به این دکور دست پیدا می‌کنید. شما به‌ راحتی همانند تصویر زیر می‌توانید با یک فرش سرمه‌ای گل‌دار و یک مبل تکی به همراه پاف آن به این ایده پردازی دنج دست پیدا کنید. استفاده از رنگ سفید در چیدمان سبب شده است رنگ سرمه‌ای به‌ خوبی در محیط خود را نمایش دهد. ترکیبی از رنگ نارنجی رنگ‌آمیزی محیط را در یک اتاق کرم‌ رنگ به پایان رسانده است.

دکوراسیون سبز آبی برای اتاق دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه

رنگ سبز آبی یک رنگ دخترانه و شیک است. ایده پردازی با رنگ سبز آبی بسیار ساده است. شاید لوازم اتاق کودک خود را تهیه‌ کرده باشید و از این‌که رنگ سبز آبی را انتخاب نکرده‌اید ناراحت هستید. جای نگرانی نیست؛ شما با استفاده از پرده و کاغذ دیواری سبز آبی به‌ راحتی می‌توانید به این دکوراسیون دست پیدا کنید. همان‌ طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید رنگ سبز آبی به‌ صورت تفکیکی در این چیدمان استفاده‌ شده است. از تخت آبی فیروزه‌ای با ترکیب پرده و مبل تکی سبز به‌ راحتی یک رنگ‌آمیزی سبز آبی حاصل‌شده است.

رنگ قهوه‌ای در اتاق دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه

اگر به رنگ قهوه‌ای علاقه‌مند هستید و تمایل دارید از این رنگ برای دیزاین اتاق دختر خود نیز استفاده کنید ایرادی ندارد. کافی است با کمی ایده پردازی آن را به سبک دخترانه تغییر شکل دهید. همان‌ طور که در تصویر زیر مشاهده می‌شود از رنگ قهوه‌ای برای لوازم استفاده‌ شده است. گل‌های دیوارکوب به‌ راحتی این چیدمان را برای دکوراسیون دختر دلبند شما تغییر شکل داده است. استفاده از پاف‌های رنگی، شال مبل رنگی و رختخواب مناسب برای داخل تخت نیز سبب می‌شود رنگ قهوه‌ای مطابق میل شما مورد استفاده قرار بگیرد.

دکوراسیون سفید طوسی

دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه

برای اینکه یک محیط خنثی و آرام داشته باشید، می‌توانید از رنگ طوسی استفاده کنید. برای این منظور می‌توان از کاغذدیواری سفید طوسی برای فضا بهره گرفت. در کنار این رنگ‌آمیزی داخلی باید از تخت سفید با چیدمان طوسی سفید استفاده کرد تا هارمونی رنگ به‌ خوبی رعایت شود. می‌توانید مبل و پاف مد نظر برای اتاق کودک را با یکرنگ روشن ملایم مورد استفاده قرارداد. همان‌طور که مشاهده می‌شود فرش اتاق نیز با طیف رنگی طوسی مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مطلب ست های رنگ طوسی را نیز مطالعه کرده و با مکمل‌های این رنگ بیشتر آشنا شوید.

دکوراسیون ایرانی اسلیمی

دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه

استفاده از یک گلیم با طرح‌های ساده سبب می‌شود شما به‌ راحتی به این دکوراسیون شیک و زیبا دست پیدا کنید. در این چیدمان از یک فرش با تناژ رنگی صورتی و تلفیق دیگری از رنگ‌ها بهره گرفته‌ شده است. در امتداد این رنگ‌آمیزی از وسایل سفید با بهره گرفتن از رنگ صورتی استفاده‌ شده است. این امر سبب می‌شود شما یک دکوراسیون شیک و ساده برای اتاق کودک دلبند خود داشته باشید.

صورتی ملایم و سفید برای اتاق کودک دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه

برای رسیدن به این ایده پردازی شیک می‌توانید برای فضا از رنگ طوسی استفاده کنید و از سوی دیگر تمامی لوازم را به رنگ سفید مهیا سازید. استفاده از رنگ سفید در زمان چیدمان به شما این امکان را می‌دهد که به‌ راحتی از هر تلفیق رنگی برای دکوراسیون بهره ببرید. مبل سفید کوسن صورتی، فرش سفید پاف صورتی، تخت سفید رختخواب صورتی نمونه‌هایی از این ترکیب رنگ بی‌نظیر به شمار می‌روند.

سبک دیگر با چیدمان صورتی

دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه

از آنجایی‌که رنگ صورتی برای چیدمان اتاق دختر خانم‌ها طرفداران زیادی دارد یک ایده پردازی دیگر ارائه می‌شود. استفاده از رنگ سفید با ترکیب رنگ صورتی شما را به‌راحتی به این مهم می‌رساند. شما برای این منظور می‌توانید از تخت، کمد سفید استفاده کنید. سپس با استفاده از لوازم صورتی مثل فرش، کاغذدیواری، برچسب، قاب عکس، پاف و کوسن صورتی به این مهم دست پیدا کنید.

اتاق شیک دخترانه با گل‌های دست‌ساز

دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه

شما با استفاده از تخت طوسی و تناژ رنگی صورتی ملایم در فضا به‌راحتی می‌توانید به این تصویرسازی دست پیدا کنید. برای ادامه کار می‌توانید ازگل‌های کاغذی با ترکیب رنگ نارنجی، سفید به یک اتاق دخترانه بی‌نظیر دست پیدا کنید. چیدمان اتاق دخترها کار بسیار ساده‌ای است، زیرا استفاده از گل‌آرایی به‌ راحتی شما را با هر تناژ رنگی به این مهم می‌رساند.

رنگ زرد در دکوراسیون دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه

یکی دیگر از رنگ‌های که با رنگ زرد به‌ خوبی ترکیب می‌شود رنگ طوسی است. برای این منظور از وسایل طوسی و لوازم جانبی زرد بهره ببرید. یک لوستر زرد نیز نقطه مرکزی این ایده پردازی برای شما به شمار می‌رود.

با استفاده از هر رنگی به‌ راحتی می‌توانید به دکوراسیون اتاق کودک دخترانه دست پیدا کنید. بدون تردید رنگ‌های با تنالیته شاد اثر بیشتری در دیزاین دخترانه شما می‌گذارند. به شما برای دیزاین اتاق دخترانه استفاده از رنگ صورتی، زرد و طوسی را پیشنهاد می‌کنیم. شما با استفاده از پاف و فرش‌های رنگی می‌توانید رنگ پردازی در فضا را به‌ خوبی ایجاد کنید.

 

منبع : توکامگ

نظر بدهید