دکوراسیون اتاق خواب دو نفره
کافه دکوراسیون

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

2.44Kبازدید

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره را چگونه طراحی کنیم؟

اگر می‌خواهید اتاق خوابی ساده و شیک داشته باشید، باید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دو نفره چند نکته را رعایت کنید که آرامش را برای شما به ارمغان آورد. در این مطلب به ارائه نکاتی برای دکوراسیون این نوع اتاق‌ها پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

طراحی اتاق‌های دو نفره

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دو نفره باید به این نکته توجه کنید که با سلیقه شخصی شما تطابق داشته باشد. ترکیب رنگ‌ها باید به گونه‌ای باشد که ۶۰ درصد از رنگ‌های گرم و ۴۰ درصد از رنگ‌های سرد استفاده شود. چون این کار باعث آرامش اعصاب شده و باعث می‌شود که خواب آرام‌تر و بهتری داشته باشید. رنگ‌های پرانرژی را با رنگ‌های خنثی ترکیب کنید که باعث ایجاد فضای دلپذیرتر می‌شود. همچنین سعی کنید از رنگ سفید به عنوان رنگ زمینه استفاده کنید. اتاقی که رنگ زمینه سرد دارد با اضافه شدن نورهای گرم می‌تواند به تعادل برسد. بهتر است که یک گلدان یا یک گیاه در اتاق خواب خود نیز بگذارید و باعث ایجاد انرژی مثبت در اتاق شوید. برای این کار می‌توانید از ایده‌های استفاده از گیاه در دکوراسیون خانه نیز استفاده کنید.

همچنین توجه داشته باشید که سرویس خواب خود را درست انتخاب کنید. برای بسیاری از افراد یک سرویس خواب چوبی و فلزی راحت در همه ابعاد و طرح‌های دلخواه می‌تواند مساوی باشد با آرامش. البته اینکه مدل سرویس خواب چگونه باشد بستگی به فضای اتاق خواب شما دارد.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

نورپردازی در اتاق خواب دو نفره

نورپردازی تاثیر زیادی بر آرامش اتاق دارد. نورپردازی‌های مدرن بیشتر به شکل مخفی و در سقف و دیوارهای کناف اتاق است. در تکمیل نورپردازی اتاق در دکوراسیون اتاق خواب دو نفره می‌توان از ترکیب رنگ زرد و سفید استفاده کرد. استفاده از رنگ‌های گرم و شلوغ در اتاق خواب کار چندان جالبی نیست و باعث می‌شود که آرامش نداشته باشید.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

چیدمان اتاق خواب دو نفره

این نکته خیلی مهم است که در طراحی و چیدمان وسایل دکوراسیون اتاق خواب دو نفره علایق و سلیقه دو طرف در نظر گرفته شود. ابتدا باید همه وسایل از جمله سرویس خواب، روتختی و فرش و پرده و … تهیه شود، و سپس این وسایل را به گونه‌ای مناسب بچینیم و از طرفی نیز این وسایل باید هماهنگی مطلوبی با هم داشته باشند. در حال حاضر افراد برای طراحی اتاق خواب دو نفره خود از رنگ‌های متنوع و گوناگون استفاده می‌کنند که زیبایی ویژه‌ای را به اتاق می‌دهد و فضایی دلنشین را ایجاد می‌کند.

بعد از اینکه وسایل چیده شدند، بهتر است که اتاق خواب تزیین شود. برای این کار می‌توانید از پرده، قفسه‌های دیواری، مجسمه‌های زیبا، گلدان‌های شیک و سایر وسایل تزیینی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از قاب‌ عکس‌های دو نفره خود نیز برای این امر استفاده کنید.

استفاده از یک یا دو مبل در اتاق خواب دو نفره می‌تواند مناسب باشد، ولی اگر اتاق فضای کافی برای این کار را داشته باشد بهتر است تا حد امکان فضای اتاق خواب را شلوغ نکنید تا بتوانید آرامش بیشتری داشته باشید.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

تخت خواب اتاق دو نفره

استفاده از تخت خواب‌های دو نفره و شیک می‌تواند در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دو نفره مدرن به شما کمک کند، اما سعی کنید تخت خواب را به دیوار نچسبانید؛ چرا که رفت و آمد برای یکی از دو نفر دشوار می‌شود. پس در دکوراسیون اتاق خواب دو نفره فاصله‌ای هر چند کم برای رفت و آمد بین دیوار و تخت بگذارید. اگر دکوراسیون اتاق خواب دو نفره شما به گونه‌ای است که ناچار هستید که تخت خواب را به دیوار بچسبانید، در این مواقع نوعی از سرویس خواب را انتخاب کنید که بتوانید از قسمت پایین تخت رفت و آمد کنید تا برای فردی که با آرامش خوابیده است مشکلی و مزاحمتی نداشته باشید. تخت خواب‌هایی که در بدنه آن‌ها از پارچه استفاده شده و لبه‌های آن کوتاه‌تر است در این حالت بسیار مناسب هستند.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

دیوارهای اتاق خواب دو نفره

به تمام جزئیات توجه کامل داشته باشید تا اتاقتان زیبا به نظر بیاید. بهتر است که رنگ کفپوش‌ها با رنگ دیوارها هماهنگی داشته باشد و از هارمونی برخوردار باشد تا جلوه زیبایی به اتاق خواب بدهد. وجود نور طبیعی که از طریق پنجره به اتاق وارد شود، حس خوشایندی را در اتاق به وجود می‌آورد. نور آفتاب در تمام طول روز باعث می‌شود که فضای اتاق روشن بماند و این کار باعث می‌شود که اتاق خواب شما در روز یک ظاهر و در شب نیز ظاهری کاملا متفاوت داشته باشد.

ترکیب رنگ‌های روشنی مانند نارنجی، زرد، آبی و قرمز که دارای یک پس زمینه سفید هستند می‌تواند اتاق را از حالت خسته کننده بیرون بیاورد که این رنگ‌ها می توانند در روتختی‌ها یا شال تختخواب٬ پرده و کوسن‌ها استفاده شوند.

دیوارها را هم می‌توانید با تکه‌های چوب یا سنگ تزیین کنید. برای تکمیل دکوراسیون اتاق خواب دو نفره هم کاغذهای دیواری گلدار یا ساده می‌توانند مناسب باشند. نقطه کانونی دکوراسیون هر کجا که باشد باید به آن توجه خاصی شود. تزیین کردن دیوار پشت تخت خواب می‌تواند تنوع زیادی داشته باشد؛ این دیوار می‌تواند خیلی با یک کاغذ دیواری زیبا خیلی ساده باشد یا با یک طرح شلوغ به نظر برسد. باید ابعاد اتاق و تخت خواب با هم متناسب باشد تا صمیمیت و راحتی در اتاق احساس شود. لوازم اضافی را حذف کنید که باعث ایجاد واکنش‌های رفتاری روی افراد می‌شود. در دکوراسیون اتاق خواب دو نفره به این نکته توجه کنید که لوازم خود را به حداقل برسانید تا احساس آرامش بیشتری در اتاق داشته باشید.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره دکوراسیون اتاق خواب دو نفره دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

مبلمان در دکوراسیون اتاق دو نفره

مبلمان را باید بعد از اینکه رنگ دیوارها را تعیین کردید انتخاب کنید. همچنین باید رنگ مبلمان خود را ملایم انتخاب کنید که با رنگ دیوارها هم تناسب و هماهنگی داشته باشد. برای تزیین اتاق می‌توانید از شمع استفاده کرده و فضا را رمانتیک کنید. از طرفی شمع‌ها می‌توانند برای شما نقش چراغ خواب را نیز داشته باشند. تخت را هم می‌توانید با چند بالشتک کوچک در رنگ‌های مختلف تزیین کنید. این تصور را داشته باشید که تخت خواب شما بوم نقاشی شماست و ملحفه و بالش‌ها هم قلمو هستند؛ پس سعی کنید زیباترین نقاشی را کشیده و آن‌ها را به گونه‌ای زیبا و جذاب در کنار هم قرار دهید. کف پوش و فرش نیز باید با رنگ‌های دیوارها و اتاق خواب شما متناسب باشند. برای دکوراسیون اتاق خواب دو نفره از المان‌های طبیعی می‌توانید استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره دکوراسیون اتاق خواب دو نفره دکوراسیون اتاق خواب دو نفره دکوراسیون اتاق خواب دو نفره دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

منبع : توکامگ

نظر بدهید