دوناتلا ورساچه
کافه خواندنی

دوناتلا ورساچه، بانوی نابغه دنیای مد

4.47Kبازدید

قطعا بیشتر افراد برای یکبار هم شده، نام برند معروف ورساچه را شنیده‌اند. ورساچه یکی از پایه‌های صنعت مد و فشن در دنیا به حساب می‌آید و طرفداران بسیاری دارد. این برند ایتالیایی در طول مدت فعالیتش دستخوش تغییرات بسیاری بوده‌ است ولی همیشه با راهکارهای مدیریتی توانسته سختی‌ها را پشت سر بگذارد. دوناتلا ورساچه که بعد از مرگ برادرش جیانی ورساچه، پایه‌گذار برند ورساچه، هم‌اکنون نایب رییس گروه ورساچه و مدیر طراحان شعبه مد ورساچه را به عهده دارد، یکی از برجسته‌ترین چهره‌های دنیای فشن است که در این مقاله به او می‌پردازیم.

دوناتلا ورساچه

دوناتلا از کودکی

دوناتلا با نام کامل دوناتلا فرانچسکا ورساچه در 2 می 1955 در شهر رجیو در کالابریا ایتالیا به دنیا آمده است. او کوچکترین فرزند خانواده ورساچه است. در سال 1983 با پائول بک (همسر سابقش) ازدواج کرد و نتیجه آن ازدواج یک دختر به نام آلگرا ورساچه (متولد 30 ژوئن 1986) و یک پسر به‌ نام دنیل ورساچه (متولد 1989) می‌باشد.

دوناتلا ورساچه

شروع فعالیت هنری

به جرئت می‌توان موفقیت‌های دوناتلا ورساچه را مدیون روابط صمیمی و نزدیکی که به برادرش جیانی ورساچه داشت، دانست. جیانی طراح لباس و پایه‌گذار برند ورساچه بود و همیشه علاقه خاصی به خواهرش داشت و او را الهام‌بخش کارهایش می‌دانست. دوناتلا از همان ابتدای برند ورساچه همواره کنار برادرش بود و برای تمامی کارها، جیانی با او مشورت می‌کرد و به همین دلیل او به‌عنوان مشاور برند ورساچه به‌صورت جدی مشغول به فعالیت شد. در دهه 1980 جیانی ورساچه نام یکی از عطرهای تولیدی برند را به افتخار خواهرش بلوند گذاشت و لقب ورسوس را به لاین عطری او داد. جالب است بدانید که جیانی همیشه در مورد نوع لباس پوشیدن دوناتلا نظر می‌داده است و زمانی که دوناتلا 11 سال داشته است به اصرار و تشویق‌ جیانی موهایش را به رنگ بلوند می‌کند و امروزه یکی از بارزترین ویژگی‌هایی که دوناتلا را با آن در جهان می‌شناسند، رنگ موی بلوند و خط چشم مشکی است.
در دو سال آخر زندگی جیانی، او با بیماری سرطان مبارزه می‌کرد و عملا مدیریت ورساچه به عهده دوناتلا بود که در تمامی طرح‌ها از او نظر می‌خواست. بعد از فاجعه عجیب و پرحاشیه قتل جیانی در سال 1997 جلوی در خانه‌اش در میامی فلوریدا که حادثه بسیار غم‌انگیزی بود، طبق خواسته او 20 درصد از سهام کل ورساچه به دوناتلا و 50 درصد به نام آلگرا ورساچه و 30 درصد هم به برادر دیگرشان رسید. البته مدیریت هنری کانلا به عهده دوناتلا بود و با تمامی ناراحتی‌های روحی که در اثر داستان جیانی متحمل بود، با تمام وجود تلاش کرد تا نام ورساچه و نتیجه زحمات برادرش را زنده نگه دارد.

دوناتلا ورساچه

کلکسیون بهار2018 ورساچه، ادای احترام به جیانی ورساچه

در بیش از 20 سالی که از مرگ جیانی می‌گذرد، دوناتلا همیشه تمام تلاشش را کرده‌ است که ورساچه را به سمتی هدایت کند که شاهد موفقیت و پیشرفت آن باشد. او انگیزه خود را فقط زنده نگه داشتن نام برادرش و همچنین احترام و علاقه خاصی که برای او قائل بوده است، می‌داند. او در کلکسیون بهار 2018 که آن را را ادای احترام به جیانی نام نهاده بودند، بار دیگر اعلام کرد: این کالکشن ادای احترامی به زندگی و آثار جیانی است. ما در کنار نبوغ هنری او، جیانی را به‌عنوان یک انسان واقعی و بالاتر از همه اینکه به‌عنوان برادرم تجلیل می‌کنیم.

دوناتلا ورساچه دوناتلا ورساچه

روابط صمیمانه دوناتلا ورساچه با سلبریتی‌ها

دوناتلا و لیدی گاگا

دوناتلا در تمامی دوره‌های کاری روابط صمیمانه با سلبریتی‌ها داشته است و در تیزرهای تبلیغاتی و ران‌وی‌های این برند با آنها همکاری کرده است. لیدی گاگا یکی از سلبریتی‌هایی است که علاقه بسیاری به دوناتلا ورساچه دارد و در کمپین‌های مختلفی با یکدیگر همکاری کرده‌اند. پس تعجب‌برانگیز نیست که او اولین کسی است که به آرشیو ورساچه دسترسی پیدا کرد و بارها ورساچه انتخاب او برای حضور در مناسبت‌های مختلف بوده است. در سال 2013، لیدی گاگا در آلبوم Artpop، آهنگی در وصف دوناتلا نوشت و او را تحسین کرد.

دوناتلا ورساچه

دوناتلا و لباس افسانه‌ای جنیفرلوپز

در سال 2000 جنیفر لوپز برای اولین بار کاندیدای جایزه گرمی اواردز شده بود. او برای حضور در مراسم لباسی را از کالکشن بهاری سال 2000 ورساچه انتخاب کرد که طراحی دوناتلا ورساچه بود. لباس او یکی از ماندگارترین لباس‌ها لقب گرفت و چهره جاودانه‌ای به اولین حضور جنیفر در گرمی داد.
به گفته یکی از مدیران گوگل، دلیل شکل‌گیری گوگل ایمیج (google image) همان لباس سبز افسانه‌ای ورساچه بود که توسط جنیفر لوپز در گرمی پوشیده شد. او گفت بعد از آن مراسم تعداد بسیاری از کاربران در گوگل این لباس را سرچ کرده بودند که عکس آن را ببینند و این دلیلی شد برای این که ما فضای سرچ تصویری را نیز اضافه کنیم.
البته تاریخچه همکاری برند ورساچه محدود به همین موارد بالا نمی‌شود و می‌توان بون جوی و مدونا و ستاره‌های هالیوود را نیز به این لیست اضافه کرد.

دوناتلا ورساچه

عمل زیبایی یا زشتی؟

یکی بارزترین خصوصیات دوناتلا ورساچه، تغییرات ظاهری چهره صورتش در سال‌های اخیر است که البته حواشی بسیاری نیز داشته است. فقط کافی است عکس‌های قدیمی و جدید او را با هم مقایسه کنید تا به تفاوت‌های فاحشی که در اجزای صورت او رخ داده است، پی ببرید. به گفته متخصصان و جراحان زیبایی، به‌علت عمل‌های متعددی که دوناتلا روی ناحیه پیشانی و چانه و ترزیق پی‌درپی بوتاکس انجام داده است، چهره او به این صورت تعییر کرده است. همچنین قطعا در قسمت لب‌ها و گونه‌ها از پرکننده استفاده شده است و گردن و قسمت پایین صورت لیفتینگ شده است. همچنین به‌خاطر عمل‌های زیادی که در ناحیه پیشانی انجام داده، ابرو دچار افتادگی شده است و به صورت کامل حالت چشم‌های او را تغییر داده است. همیشه هم آنطور که ما انتظار داریم جراحی زیبایی باعث زیبایی نمی‌شود. شاید اگر دوناتلا هم به عقب بر‌می‌گشت از چهره طبیعی خودش احساس رضایت بیشتری داشت.

دوناتلا ورساچه

دارایی دوناتلا ورساچه

طبق وصیت جیانی ورساچه ، 20 درصد از سهام کمپانی ورساچه به دوناتلا ورساچه تعلق دارد. کمپانی ورساچه هم‌اکنون در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارد. از محصولات آن می‌توان به لباس، عطر، زیورآلات و لوازم منزل اشاره کرد. همچنین ورساچه هتل‌هایی را نیز با مشارکت کمپانی دیگر ساخته و اداره می‌کند.
در سپتامبر 2018 مایکل کورس، برند و گروه ورساچه را با ارزش 2.1 بیلیون دلار خریداری کرد. البته دوناتلا به طرفدارانش اعلام کرد او همچنان سمت مدیر هنری ورساچه را بر عهده دارد و آن را ترک نمی‌کند.

دوناتلا ورساچه

منبع : مجله اینترنتی مدوپیا

نظر بدهید