دنیای لوکس کیف‌های هرمس
کافه خواندنی

دنیای لوکس کیف‌های هرمس

3.29Kبازدید

حتما آوازه‌ی قیمت‌های نجومی کیف‌های هرمس به گوش شما هم رسیده است. تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که دلیل این قیمت‌های عجیب چیست؟ آیا برای شما هم این سوال پیش آمده که چه کسانی مشتری این کیف‌ها هستند؟ برای یافتن پاسخ سوالاتتان با ما همراه باشید.

بیرکین دوست‌داشتنی!

تا اسم کیف‌های هرمس به گوشمان می‌رسد، اولین تصویری که در ذهن ما نقش می‌بندد تصویر محبوب‌ترین کیف‌های هرمس، یعنی بیرکین‌هاست. اما دلیل انتخاب این نام برای این کیف‌ها چیست؟ داستان جالبی پشت این نام‌گذاری وجود دارد. در کنار صندلی جین بیرکین، مدل و بازیگر مشهور انگلیسی، در سال 1983 در پرواز پاریس به لندن، مردی به نام Jean louis Dumans نشسته بود. اما این مرد که بود؟ طراح خلاق و مشهور هرمس! جین به طراح هرمس می‌گوید که نمی‌تواند کیف چرم موردعلاقه‌اش را پیدا کند و همین مورد، انگیزه‌ای می‌شود تا این طراح باهوش یک کیف سفارشی مشکی به نام خود بیرکین و برای او بسازد. این کیف همان بیرکین امروزی‌ است!

دنیای لوکس کیف‌های هرمس

چرا بیرکین؟

البته که بهتر است این سوال را از کلکسیونرهای هرمس بپرسیم اما می‌توان حدس زد که دلیل محبوبیت این کیف‌ها طراحی خاص و منحصربه‌فرد آنهاست. کیف بیرکین تقریبا با هر استایلی هماهنگی دارد و در سایزها و رنگ‌ها و طرح‌های زیادی طراحی شده است و تقریبا اکثر افراد را با هر سلیقه‌ای جذب می‌کند.

دنیای لوکس کیف‌های هرمس

کلی (Kelly) در رتبه‌ی دوم

کیف‌های کلی به‌احتمال زیاد دومین کیف‌ پرطرفدار از این برند است. این کیف‌ها حالت رسمی‌تری نسبت به کیف‌های بیرکین دارند و از سه لایه چرم ساخته شده‌اند. به گزارش ویکی‌پدیا برای ساخت یک کیف کلی به هجده تا بیست و پنج ساعت زمان نیاز است. این فرایند با دست انجام می‌شود. برای نام‌گذاری این کیف از نام ملکه‌ی موناکو (گریس کلی) استفاده شده است.

دنیای لوکس کیف‌های هرمس

ارزان‌ترین و گران‌قیمت‌ترین کیف هرمس

ارزان‌ترین بیرکین‌ها حدود 12 هزار دلار قیمت دارند که بسیار هم پرطرفدار هستند. گران‌قیمت‌ترین کیف‌دستی این برند در لیست گران‌قیمت‌ترین کیف‌های دنیا، رتبه‌ی دوم را دارد و قیمت آن حدود دو میلیون دلار است. این کیف توسط دیزاینر ژاپنی Ginza Tanka طراحی شده است. این کیف لوکس کاملا از طلای سفید به‌همراه دو هزار الماس ساخته شده است. بند این کیف قابلیت جداشدن دارد و می‌تواند به‌عنوان دستبند یا گردنبند استفاده شود.

دنیای لوکس کیف‌های هرمس

چرا انقدر گران‌قیمت؟

هرمس برای ساخت کیف‌های خود از نوعی چرم خاص استفاده می‌کند؛ چرم گاومیش! کیف‌های مات هرمس از چرم گاومیش ساخته شده‌اند و برخی از کیف‌ها هم که قیمت بالاتری دارند از چرم کروکودیل ساخته می‌شوند. آستر داخلی این کیف‌ها از پوست بز است و قسمت‌های فلزی این کیف‌ها از فلزات گرانبها مثل طلا، طلای سفید و پالادیوم ساخته می‌شود. این قسمت ممکن است با تزئینات برلیان همراه شود. یکی از مهم‌ترین نکات درباره‌ی کیف‌های هرمس دست‌دوزبودن آنهاست. تمام مراحل تهیه‌ی این کیف‌ها اعم از پولیش و رنگ‌آمیزی و دوخت‌ودوز با نیروی انسانی و دستی انجام می‌شود. حتی نوع دوخت این کالاها یک نوع دوخت سنتی و فرانسوی است که پیشینه‌ی آن به دو قرن پیش بازمی‌گردد. در حال حاضر برای خرید یک کیف هرمس، اسم شما وارد یک لیست انتظار شش ساله خواهد شد!

دنیای لوکس کیف‌های هرمس

این کلکسیونرهای خوش‌سلیقه!

با وجود این قیمت‌های نجومی افرادی هستند که شیفته‌ی این کیف‌های لوکس و زیبایند. بسیاری از این افراد آنچنان شناخته‌شده نیستند اما در بین سلبریتی‌های خوش‌پوش هم کلکسیونرهای هرمس دیده می‌شوند. یکی از این کلکسیونرها، ویکتوریا بکام است. گفته می‌شود او بیش از صد کیف هرمس در اتاق لباس خود دارد.

دنیای لوکس کیف‌های هرمس

کایلی جنر هم اخیرا از کالکشن‌ کیف‌های خود رونمایی کرده است. در این کالکشن تعداد قابل‌توجهی کیف هرمس دیده می‌شود.

دنیای لوکس کیف‌های هرمس

یکی از بزرگ‌‌ترین کلکسیونرهای این کیف‌های لوکس یک اینفلوئنسر چهل و پنج ساله‌ی سنگاپوری به نام Jamie Chua است.

دنیای لوکس کیف‌های هرمس

یک کلکسیونر ایرانی!

خانم مهرناز یک اینفلوئنسر دورگه‌ی ایرانی-آلمانی هستند و به گفته‌ی خودشان، صاحب حدود دوازده کیف هرمس هستند. مهرناز زنی مینیمالیست است. به نظر می‌آید که کیف‌های کلی برایش جذابیت بیشتری دارند. وی معتقد است که این کیف به‌دلیل داشتن یک بند بلند، برای او که فرزند دارد، کیف مناسب‌تری است و حمل‌ونقل آن آسان‌تر است و در پاسخ به این سوال که محبوب‌ترین کیف هرمسش کدام است؛ گفته است که سوال سختی است اما کیفی که از همه بیشتر استفاده می‌کند، بیرکین سی مشکی است. زیرا بیرکین‌ها کژوال‌ترند و برای استایل خیابانی مناسب هستند.

دنیای لوکس کیف‌های هرمس

منبع : مجله اینترنتی مدوپیا

نظر بدهید