تاریخچه برند دل پوزو
کافه خواندنی

دل پوزو، برند محبوب و لوکس اسپانیایی

1.88Kبازدید

دل پوزو یک برند محبوب و لوکس اسپانیایی که در سال ۱۹۷۴ توسط خسوس دل پوزو (Jesus Del Pozo) در مادرید راه اندازی شد. برند دل پوزو کلکسیونی از لباس­ های زنانه، لباس عروس، عطر و ادکلن و جواهرات دارد که در سراسر جهان به فروش می­رسند. دل پوزو همچنین بخاطر طراحی لباس ­های تئاتر شهرت بالایی داشته است.

خسوس دل پوزو در سال ۱۹۴۶ در شهر مادرید اسپانیا متولد و اولین بوتیک خود را در سال ۱۹۷۴ در همین شهر افتتاح کرد. شروع به کار او با دموکراسی اسپانیا همزمان بود. تغییر سیاست ­ها با تغییر ارزش­ های اجتماعی همراه بود که به آن La Movida یا همان جنبش می­گفتند. دل پوزو بعنوان یک هنرمند و طراح نقش مهمی در این جنبش و به نوعی مدرن­ سازی استایل اسپانیایی­ ها داشت.

بنیان گذار برند دل پوزو

دل پوزو ابتدا کار خود را با طراحی لباس ­های مردانه آغاز و پس از مدتی قدم به دنیای مد و فشن زنان گذاشت و خیلی زود توانست خلاقیت و توانایی خود را در این کار به نمایش بگذارد و به محبوبیت بالایی برسد به طوری که لباس ­های زنانه دل پوزو طرفداران بیشتری نسبت به لباس ­های مردانه آن داشت. او در طراحی ­های خود نه تنها از طراحان و خیاطان پیشین ایده می­گرفت بلکه سعی میکرد تا طرحی جدید و مدرن ارائه کند. به طوری که برخی از هنرمندان دیگر طراحی­ های او را مانند یک نقاشی توصیف می­کردند که کاملا آزادانه و به دور از محدودیت­ ها طراحی شده بود.

دل پوزو توانست جوایز بسیاری را در زمینه طراحی لباس به خود اختصاص دهد. از آن­ها می­توان به جایزه سوزن طلا یا Golden Needle اشاره کرد که در سال ۱۹۸۱ به او داده شد. دل پوزو همچنین در سال ۱۹۸۹ جایزه ملی Cristobal Balenciaga را بعنوان بهترین طراح لباس به خود اختصاص دهد. او همچنین اولین طراح لباسی است که توانست در سال ۱۹۹۸ مدال طلای شایستگی در هنرهای زیبا را نیز دریافت کند.

عطر و ادکلن برند دل پوزو

عطر برند دل پوزو

او از سال ۱۹۹۲ تصمیم گرفت تا قدم خود را فراتر بگذارد و وارد دنیای عطر و ادکلن شود. اولین ادکلن برند دل پوزو در سال ۱۹۹۲ با نام Deunde وارد بازار شد که یک عطر زنانه بود و خیلی سریع به محبوبیت رسید. پس از آن در سال ۱۹۹۴ نیز Quasara وارد بازار شد و به همین شکل خیلی زود دل پوزو توانست در بازار داغ عطر و ادکلن برای خودش جایی باز کند. اما این عطر هالووین بود که در سال ۱۹۹۷ به پرفروش­ترین عطر در جهان تبدیل شد به طوری که تعداد محدودی از آن در سال ­های بعد وارد بازار شد و همچنان به فروش خوبی دست یافتند.

کلکسیون لباس عروس برند دل پوزو

تاریخچه برند دل پوزو

دل پوزو اولین کلکسیون لباس عروس خود را در سال ۱۹۹۶ رونمایی کرد. طرح ­های لباس عروس او کاملا متفاوت­ از سایر لباس عروس ها بود و بازار خاص خودش را در میان مردم پیدا کرد. این لباس عروس­ ها با حداقل قیمت ۲۴۰۰ دلار در بازار عرضه می­شود.

لباس ­های زنانه برند دل پوزو

تاریخچه برند دل پوزو

دل پوزو از تکنیک ­های روز خیاطی با ایده از طرح­های کلاسیک، لباس­ها و پیراهن­ های زنانه شیک برای زنان مدرن طراحی می­کرد. این تفکر و ایده­ ی او در طراحی همچنان در طراحی­ های ارائه شده توسط این برند مشاهده می­شود.

تاریخچه برند دل پوزو

ترکیبی از سنتی و مدرن که نرمی و سختی به یک اندازه در آن­ها مشاهده می­شود. رنگ­ها در طراحی و دوخت لباس ­های دل پوزو نقش بسزایی دارند. این برند چه از زمانی که طراحی­ های آن توسط خود دل پوزو انجام می­شد چه پس از مرگش همچنان یک خط را دنبال کرده و از رنگ­های متنوع و زیبا برای کلکسیون­ های مختلف فصل استفاده می­کند. همچنین بسیاری از لباس­ های این برند گل دوزی­ های دستی دارند که این مساله ارزش و قیمت این لباس­ها را بالا می­برد چرا که هر یک از لباس­ها حالا طراحی و گل دوزی منحصر به خودشون را دارند.

تاریخچه برند دل پوزو

خسوس دل پوزو، که نام او همچنان در دنیای مد و فشن می­درخشد، در آگوست سال ۲۰۱۱ درگذشت. پس از مرگ او، شرکت توسط شرکت دیگری به نام Perfumes & Diseno SA خریداری و جوزف فونت (Josep Font) مدیریت اجرایی برند را بدست گرفت. اگرچه او آزادی تغییر سبک و طراحی این برند را داشت اما طراحی­ های فعلی این برند نیز همچنان سبک خاص دل پوزو را دنبال می­کنند. او در اولین قدم بزرگی که برای برند دل پوزو برداشت تصمیم گرفت تا در هفته مد نیویورک کلکسیون پاییز/زمستان ۲۰۱۳ را به نمایش بگذارد. از نظر او این کار بسیار سخت بود چرا که هنوز دل پوزو در نیویورک به شهرت نرسیده بود و حتی کسی نام این برند را نیز نشنیده بود.

تاریخچه برند دل پوزو

برند دل پوزو امروزه بخاطر طراحی­ های خاص، رنگ­های جذاب و گل دوزی ­هایی که دارد مشهور است و در فروشگاه­ هایی در سراسر جهان به فروش می­رسد. دفاتر مرکزی این برند در لندن و مادرید قرار دارند.

منبع : بانوی شهر

نظر بدهید