درختچه‌های آپارتمانی مخصوص خانه‌
کافه دکوراسیون

درختچه‌های آپارتمانی مخصوص خانه‌

3.5Kبازدید

درختچه‌های آپارتمانی زیبا مخصوص خانه‌های ایرانی کدامند؟

درختچه‌های آپارتمانی زیبا یکی از لوازم تزئینی کم‌هزینه و زیبا برای محیط خانه شما به شمار می‌روند که در این پست به معرفی زیباترین و مناسب‌ترین آن‌ها برای خانه‌های ایرانی پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید تا درختچه‌های آپارتمانی مناسب منازل ایرانی آشنا شوید.

محبوب‌ترین و زیباترین درختچه‌های آپارتمانی

استفاده از درختچه‌های آپارتمانی زیبا به شما کمک می‌کند یک دکوراسیون متفاوت در فضای خانه خود ایجاد کنید. برای رسیدن به این مهم نیازی نیست باغبانی بدانید یا اینکه کار خاصی انجام دهید. ما به شما گیاهانی را معرفی می‌کنیم که نیاز به آبیاری و نگهداری زیادی نداشته و برای خانه‌های آپارتمانی مناسب باشند. گل‌های آپارتمانی بایستی از بین گل‌هایی انتخاب شوند که بسیار مقاوم باشند و نیاز به نور خورشید زیادی نداشته باشند. معمولا ساختار آپارتمان‌ها به نوعی است که نور زیادی وارد آن‌ها نمی‌شود و از همین رو باید گیاهانی انتخاب شوند که دوست دار سایه باشند. این امر سبب می‌شود شما در هر محیطی از آن‌ها به‌راحتی استفاده کنید.

درختچه‌های آپارتمانی

گیاه مطبق یا کاج مطبق

اولین گیاهی که به شما توصیه می‌شود در آپارتمان خود استفاده کنید گیاه مطبق است. شما به راحتی از این گیاه همیشه سبز می‌توانید در آپارتمان‌های خود استفاده کنید. این گیاه همیشه سبز است و سبب زیباتر شدن چیدمان فضای داخلی منزل شما می‌شود. از سوی دیگر نیاز به مراقبت زیادی ندارد و تنها باکمی رطوبت ایجاد شده در فضا می‌توان از آن محافظت کرد. البته اشاره به این نکته نیز ضروری است که این گیاه در شرایطی رشد می‌کند که اکسیژن کافی وجود داشته باشد. از همین رو رشد این گیاه در آپارتمان‌های کم‌نور و کم اکسیژن به‌کندی پیش می‌رود. بی‌توجهی به این گیاه سبب می‌شود برگ‌ها زرد و خسته به نظر برسند و به همین خاطر توصیه می‌شود در فصل گرما و سرما به‌ خوبی به آبیاری آن توجه شود.

درختچه‌های آپارتمانی

گل فیکوس بنجامین

یکی از گیاهانی که بسیار با محیط‌های سرپوشیده سازگار هستند همین گیاه یعنی فیکوس بنجامین است. اگر فضا به شکل مطلوبی برای این گیاه مرطوب باشد این درختچه تا ارتفاع ۵ متری هم نیز رشد می‌کند. این گیاه در رده گل‌های سایه دوست است و نیازی به نور زیادی ندارد. از همین رو به‌راحتی می‌توانید در آپارتمانی کم‌نور از این درختچه زیبای آپارتمانی استفاده کنید. این گیاه نیاز به آبیاری زیادی ندارد. به شما توصیه می‌شود در زمان به دلیل رطوبت موجود در فضا ده روز یک‌ بار کار آبیاری را انجام دهید و در تابستان نیز هفته‌ای یک‌بار باید این کار صورت بگیرد. اگر این گیاه به‌خوبی نگهداری شود همیشه‌سبز و زیبا باقی می‌ماند.

درختچه‌های آپارتمانی

درختچه آکوبا

یکی دیگر از درختچه‌های آپارتمانی زیبا گیاه آکوبا است. یکی از خصوصیات مهم گل‌های آپارتمانی این است که نیاز به آبیاری زیادی نداشته باشند. به عنوان مثال این گیاه در صورت آبیاری زیاد تیره و زرد می‌شود. از سوی دیگر این گیاه در برابر نور زیاد مقاوم نیست و دوست دار سایه است. نور زیاد سبب زرد شدن و تیره شدن این درختچه زیبا می‌شود. بهترین جا برای قرار دادن این درختچه در قسمتی از اتاق است که آفتاب زیادی به آن تابیده نمی‌شود. رطوبتی که در خاک ایجاد می‌شود برای این گیاه کافی است و یکی از مزیت‌های این گیاه به شمار می‌رود.

درختچه‌های آپارتمانی

درختچه لگستروم طلایی

این درختچه به رنگ سبز و سفید در بازار مشاهده می‌شود که بهترین نوع آن به رنگ سفید طلایی موجود است. این درختچه به دلیل رنگ بسیار زیبایی که دارد به لوکس شدن فضای شما بسیار کمک می‌کند. این گیاه بسیار به آبیاری زیاد علاقه‌مند‌ است؛ یعنی هرچه بیشتر آب به این گیاه برسد رشد بیشتری را در آن مشاهده می‌کنید. در تابستان ۴ بار آبیاری شود و در پاییز ۳ بار تا به رشد آن کمک شود. در مناطق سردسیر به شما پیشنهاد می‌کنیم این گیاه را در برابر نور آفتاب قرار دهید. در جای که سایه باشد نیز به رشد خود ادامه می‌دهد فقط در درازمدت رنگ برگ‌ها به رنگ سبز تغییر رنگ می‌دهد.

درختچه‌های آپارتمانی

گل پاچیرا

یکی دیگر از گل‌های زیبای آپارتمانی که به‌ عنوان درختچه در خانه‌های آپارتمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد گل پاچیرا است. این گل به‌ تازگی وارد کشور شده است و از قیمت بالایی برخوردار است. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد تهیه یک کادو خاص را دارید این درختچه زیبای آپارتمانی و بی‌نظیر را تهیه کنید. مراقب زیادی همانند سایر گل‌های آپارتمانی ندارد از همین رو توصیه می‌شود تنها هفته‌ای یک‌بار آبیاری شود؛ زیرا مرطوب بودن بیش‌ از حد این گیاه سبب پوسیدگی و سیاه شدن برگ‌های آن می‌شود. از سوی دیگر در فصل زمستان به دلیل کمبود نور در فضا رشد کندتری نسبت به زمستان دارد. این درختچه زیبا را تا چند روز بیشتر نمی‌توان در سایه نگهداری کرد؛ زیرا به‌ طور کل به نور غیرمستقیم نیازمند است. از همین رو به شما توصیه می‌شود آن را در پشت پنجره‌ای مشرف‌ به آفتاب نگهداری کنید. این امر سبب می‌شود به‌ مرور زمان رشد آن نیز بیشتر شود. پاچیرا نیازی به رطوبت صد در صد ندارد. به‌ نحوی‌ که اگر نیمی از خاک آن مرطوب باشد نیز زنده می‌ماند.

درختچه‌های آپارتمانی

درختچه شفلرا

یکی دیگر از درختچه‌های زیبا که به‌ راحتی می‌توان در محیط آپارتمانی نگهداری کرد درختچه شفلرا است. بدون شک هر گیاهی که در فضای آزاد و پر از اکسیژن نگهداری می‌شود رشد بهتری نسبت به گیاهی که در فضای داخلی خانه نگهداری می‌شود دارد. نگهداری از این گیاه بسیار ساده است، به‌نحوی‌که می‌توان آن را تا سال‌ها در منزل بدون هیچ مشکلی نگهداری کرد. توصیه می‌شود این گلدان را در پشت پنجره و در مجاورت با نور غیرمستقیم خورشید نگهداری کنید، نور کم سبب می‌شود در طی گذر زمان برگ‌های پژمرده و بی‌حال جلوه کنند. توصیه دیگر ما به شما این است که از خوردن برگ‌های آن توسط حیوانات خانگی جلوگیری کنید. برگ‌های این گیاه سمی است و امکان بیمار شدن حیوان خانگی شما وجود دارد.

درختچه‌های آپارتمانی

درختچه لیندا

گل لیندا یا گیاه دم‌ اسبی یکی از زیباترین گلدان‌ها برای گلخانه و یکی از زیباترین درختچه‌های آپارتمانی به شمار می‌روند. ساقه این گیاه به شکل پای فیل است و همین امر وجه تمایز این گل با سایر گل‌های آپارتمانی را فراهم آورده است. رشد این گیاه در محیط‌های سرد و مربوط به‌کندی پیش می‌رود. در صورتی‌ که این درختچه در قسمت‌های گرم سیری با آب‌وهوای گرم قرار داده شود تا ارتفاع ۶ متری می‌رسد. ارتفاع این گیاه در خانه‌های آپارتمانی و گلخانه‌های خانگی به بیش از یک متر نمی‌رسد. یکی از دلایلی که این گیاه در خانه‌های آپارتمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد این است که سایه دوست است و تحمل دوری از آفتاب را دارد. ذکر این نکته ضروری است که بدانید اگر در آفتاب قرار داده شود به‌ راحتی رشد می‌کند و شما شاهد گل دادن آن نیز خواهید بود. برای آبیاری نیز توصیه می‌شود افراط نشود. حداقل تا عمق یک سانتی خاک باید خشک باشد که شما کار آبیاری را به انجام برسانید.

درختچه‌های آپارتمانی

گیاه زیبای یونسای

یکی دیگر از گیاهان زیبایی که تقریباً شبیه به درختچه است و می‌توان آن را در خانه‌های آپارتمانی مورد استفاده قرار داد، بدون تردید گیاه یونسای است. یونسای گیاهی است چینی که امروزه در دکوراسیون‌های داخلی به منظور خاص‌تر جلوه دادن فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که در طی این مقاله اشاره‌ شده تمام گیاهان آپارتمانی نیاز کمی به نور مستقیم آفتاب دارند. شما به‌ راحتی می‌توانید این گیاه را در نور غیرمستقیم آفتاب یا در سایه نگهداری کنید. این امر یکی از مزیت‌های این گیاه به شمار می‌رود. همچنین لازم به ذکر است که آبیاری این گیاه باید به‌ موقع باشد. از آنجایی که در رده گیاهان رطوبت دوست قرار دارد به شما توصیه می‌کنیم همیشه خاک آن را مرطوب نگه‌ دارید.

درختچه‌های آپارتمانی

درختچه‌های آپارتمانی زیبا

تمام درختچه‌هایی که امروز به فروش می‌رسند بدون شک زیبایی مختص به خود را دارند. این به سلیقه ما بستگی دارد که چه گیاه و چه گلدانی را برای محیط داخلی منزل خود استفاده کنیم. نکته جالب در مورد گیاهان این است که می‌توان از آن‌ها در هر سبک دکوراسیونی استفاده کرد. به شما توصیه می‌کنیم در زمان خرید گل به این امر توجه کنید که گیاه آفتاب دوست است یا خیر؟ اگر درختچه یا گل شما سایه دوست باشد نشانه این امر است که شما به‌راحتی می‌توانید آن را در خانه‌های آپارتمانی مورداستفاده قرار دهید. همچنین به دلیل داشتن مشاغل سخت در زندگی‌های مدرن امروزی، خالی از لطف نیست که بدانید درختچه‌های آپارتمانی نیاز به آبیاری و نگهداری خاصی ندارند. استفاده از گیاهان آپارتمانی در فضای بسته به‌سلامتی شما بسیار کمک می‌کند و علاوه بر اینکه شما صاحب یک محیط سرسبز و دنج می‌شوید به‌راحتی می‌توانید با استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون منزل، آلودگی‌های موجود در فضا را کم کنید.

منبع : توکامگ

نظر بدهید