خواص وازلین برای زیبایی پوست و مو
کافه زیبایی

خواص وازلین برای زیبایی پوست و مو

807بازدید

فهرست محتوا پنهان
خواص وازلین برای زیبایی پوست و مو :
فواید وازلین برای پوست عبارت اند از :
1 . رفع خشکی پوست :
2 . خواص وازلین ( رفع سیاهی دور چشم ) :
3 . درمان جای زخم و سوختگی :
4 . از بین بردن شوره سر :
5 . خواص وازلین ( درمان موخوره ) :
6 . پرپشت کردن مژه و ابرو :
7 . تقویت ناخن :

خواص وازلین برای زیبایی پوست و مو :

ژله پترولیوم یا همان وازلین، ماده ای نیمه جامد، ژله ای و بی رنگ است که تاثیر زیادی در افزایش زیبایی پوست و مو دارد. امروزه بسیاری از افراد از این روش ساده و ارزان برای رفع انواع عیوب پوستی خود استفاده می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره خواص وازلین و نحوه استفاده از آن تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

فواید وازلین برای پوست عبارت اند از :

1 . رفع خشکی پوست :

خشکی پوست مهمترین عامل ایجاد چین و چروک می باشد بنابراین اگر پوستی خشکی دارید با استفاده از روش های مختلف مانند وازلین، خشکی پوست خود را برطرف کنید. برای این کار کافی است قبل از خواب مقداری وازلین را روی نواحی مورد نظر بمالید و اجازه دهید تا صبح روی پوستتان بماند. تا زمان حصول نتیجه دلخواه هر شب این کار را تکرار کنید.

2 . خواص وازلین ( رفع سیاهی دور چشم ) :

اگر به دنبال یک روش ساده و ارزان برای درمان پف و سیاهی دور چشم خود هستید از وازلین استفاده کنید. در این روش باید مقداری وازلین را با چند قطره لیمو ترش ترکیب کرده و به مدت 1 ساعت دور چشم خود قرار دهید، در نهایت صورتتان را با آب سرد بشویید. آن قدر این کار را انجام دهید تا به هدفتان برسید.

3 . درمان جای زخم و سوختگی :

طبق تحقیقات انجام شده وازلین تاثیر زیادی در درمان جای زخم و سوختگی دارد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که وازلین شما باید کاملا تمیز و استریل باشد در غیر این صورت باعث ایجاد عفونت می شود همچنین این روش تنها برای درمان جای سوختگی مناسب است و به هیچ عنوان آن را روی زخم تازه نمالید. تا زمان رسیدن به هدف نهایی هر روز از وازلین استفاده کنید.

خواص وازلین برای زیبایی پوست و مو

4 . از بین بردن شوره سر :

شوره سر یکی از شایع ترین عارضه های پوستی است که به دلیل خشک شدن پوست سر ایجاد می شود. وازلین علاوه بر بدن به درمان خشکی پوست سر نیز کمک می کتد بنابراین مقداری از آن را روی پوست سرتان بمالید، حدود 15 دقیقه صبر کنید تا جذب پوستتان شود و در نهایت سرتان را با آب ولرم و شامپو ملایم بشویید. این روش را چند بار امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه دست یابید.

5 . خواص وازلین ( درمان موخوره ) :

امروزه بسیاری از خانم ها دوست دارند موهای بلندی داشته باشند اما به دلیل ایجاد موخوره مجبور به کوتاه کردن موهای خود می شوند اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید نگران نباشید چرا که کوتاه کردن مو تنها راه حل درمان موخوره نبوده و شما می توانید از روش های مختلف مانند وازلین برای رفع مشکل خود استفاده کنید. برای این کار کافی است هر شب قبل از خواب موهایتان را به موخوره آغشته کرده و پس از بیدار شدن به حمام بروید. چند هفته این کار را انجام دهید تا تمامی موخوره هایتان از بین برود.

6 . پرپشت کردن مژه و ابرو :

مژه و ابروهای پرپشت تاثیر زیادی در افزایش زیبایی چهره دارد و به همین دلیل بسیاری از خانم ها از روش های مختلف مانند اکستنشن، لیفت و لمینت ابرو و مژه، کاشت و غیره استفاده می کنند که هزینه های زیادی به همراه دارد. اگر می خواهید با صرف هزینه کم و به صورت طبیعی مژه و ابروهای پرپشتی داشته باشید، هر شب قبل از خواب مقداری وازلین روی مژه و ابروهای خود بمالید، پس از چند هفته شاهد رشد چشمگیر مزه و ابروهای خود خواهید بود.

7 . تقویت ناخن :

ناخن ها نیز مانند تمامی قسمت های بدن به تقویت نیاز دارند برای این کار می توانید هر شب قبل از خواب به دست هایتان وازلین بمالید ( بهتر است برای جلوگیری از مالیده شدن وازلین دستکش بپوشید ) .

زیبایی سنتر

نظر بدهید