خشونت علیه بانوان .؟
کافه سلامت

خشونت علیه بانوان .؟

1.17Kبازدید
در همه جوامع بشری متاسفانه برای بانوان و دختران همیشه مشکلاتی ریشه ای بوده و هست ..
همیشه بانوان به دلایل مخلتف و گاها حتی بدون هر بهانه ای مورد آزار و اذیت جسمی، جنسی و روحی قرار می‌گیرند علت چیست؟
چرا مردان خانواده این حق را برای خود قائل اند که بانوان جزو دارائی های آنهاست و هرطور بخواهند میتواند با آنها رفتار کنند ؟
باید بگوییم که دوران برده داری تمام شده است..
هیچکسی نمی تواند به زور و اجبار بانوان را وادار به سکوت و تحمل شرایط فعلی و گاها سخت آنها کند.
مردان ما باید فکر کنند و از خود شروع کنند باید علت این رفتارها را در خود بررسی کنند ببینند اگر خود آنان بانو بودند آیا می‌توانستند هرگونه خشونت را تحمل کنند ؟
چرا باید به بانوان که دارای قلب مهربان و عشق فراوان ذاتی هستند ظلم شود مگر نه اینان همان مادران آینده و دختران شیرین و دوست داشتنی امروزند.
پس بهترآن است که همه ما با دیدی بازتر به این مهم بپردازیم.
چگونه شروع کنیم 

مادران و پدران که با اینگونه خشونت ها علیه بانوان موافق نیستند باید از کودکی با فرزندان خود صحبت کنند و به آنها بگویند رفتار درست می تواند امید به زندگی در اطرافیان چه مرد و چه زن را تقویت کند ما باید به پسران خود یاد بدهیم به بانوان در هر رده سنی احترام بگذارند در هیچ آیینی آزار دیگران تایید نشده و نخواهد شد و ماهم بعنوان افرادی تابع آیین خود ، هیچ گاه نباید کسی را بیآزاریم مخصوصا مادران و دختران و خواهرانمان را…
خشونت علیه بانوان .؟
دختران

به دختران  بیآموزیم که در هیچ موردی حتی اگر خود آنان مقصر باشند نباید اجازه دهند که کسی به آنان و احساسشان و جسم و روحشان آزار برساند.
دختران باید بدانند که درمقابل آزار اطرافیان نباید ساکت باشند در کشور ما قوانین مهمی درباره این دست آزار و فشار های بی دلیل هست و بانوان و دختران در صورت اعمال هرگونه تهدید و آزار میتوانند از طریق قانون اینگونه مسائل را حل کنند.
بانوانی که در زندگی شخصی توسط اطرافیان تحت فشار مالی،روحی و احساسی هستند بهتر است برای جلوگیری از هرگونه اشتباه و آزار رساندن به خود و
همچنین جلو گیری از بیماری های روحی مانند افسردگی و اضطراب و…..به دوستان روان درمانگر و مشاوران مربوطه مراجعه کنند.

استقلال مالی

بانوان باید بتوانند استقلال مالی داشته باشد چه از طریق استخدامی و چه از طریق کسب مهارت شغلی و این با حمایت پدران و برادران آنان بهتر امکان پذیر است.
مادران و پدران عزیز ، به دختران خود مستقل بودن و توانمند بودن را از کودکی بیاموزید.
آنان را آنقدرقوی بار بیآورید که اگر روزی تنهاشدند و یا مورد آزار از سوی اطرافیان قرار گرفتند بتوانند خود را با درک صحیح و روشهای درست نجات دهند و مجبور نباشند به دلیل ترس از تنهایی و نداشتن استقلال مالی در زندگی پر از آزار و استرس بمانند و بتوانند خود و فرزندانش را از شرایط بد رفتاری در زندگی دور کنند
پس باید هم پسران را آموزش دهیم که به بانوان و دختران احترام بگذارند و به حقوق آنان آگاه باشند و هم به دختران نیز بیآموزیم که نبایددر برابر آزارها  تسلیم شوند. قوی باشند و مستقل…
بانوان توانمند میتوانند فرزندانی توانمند تر تربیت کنند.

با سپاس
نویسنده : اعظم عسگری

نظر بدهید