جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه
کافه دکوراسیون

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

2.73Kبازدید

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه را بشناسید

افرادی که به دنبال رنگ آمیزی و یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستند، بایستی در کنار رنگ کردن دیوارهای خانه، به فکر رنگ کردن سقف اتاق‌ها نیز باشند. اگر شما هم جزء این افراد هستید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم بیست مدل از جدیدترین مدل های رنگ سقف برای فضای منزل را به شما ارائه کنیم تا در صورتی که به فکر تغییر در دکوراسیون منزلتان افتاده‌اید، الگوی خوبی در کنار خود داشته باشید. با ما همراه باشید.

سقف به طور معمول یک فضای نادیده گرفته شده در طراحی اتاق است که قطعا نباید این گونه باشد. اما چطور این موضوع را حل و فصل کنیم؟ با کمی ایجاد تغییر و استفاده از رنگ‌ها و همین طور الهام بخشی به کمک سلیقه شخصی، این موضوع به راحتی حل می‌گردد.

قبل از ارائه این بیست مدل رنگ آمیزی برای سقف می‌خواهیم از خود سوال کنید آیا سقف خانه برای تزیین کردن یا تغییر فضای خانه ارزش زمان گذاشتن و هزینه کردن دارد یا نه؟ آیا این تاثیر به قدری است که بتوان آن را در قسمت فرایندهای اصلی تغییر دکوراسیون لحاظ کرد؟

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

برای پاسخ دادن به سوال فوق نکات ظریفی که همه ما بارها با آن برخورد داشته‌ایم، ولی به سادگی از کنار آن‌ها عبور کرده‌ایم را مرور می‌کنیم تا بدانید که سقف در خانه و به خصوص خانه‌های ایرانی چقدر تاثیر گذار است. اگر از یک گوشه از کشور مسافرتی را آغاز کنید و سراسر کشور را سیر کنید و قصدتان بازدید از فضاهای تاریخی کشورمان باشد، یک موضوع مهم پس از پایان سفر نتیجه و حاصل کار شما خواهد بود و آن توجه ویژه به تمام ساختارهای قابل تزیین در خانه و اماکن تاریخی و حتی باستانی است.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

برای این که این موضوع برای شما شفاف شود چند مثال از انواع این تزیینات را فقط برای سقف خانه ها و حتی اماکن خاص مثال خواهیم زد؛ چرا که موضوع مطلب ما جدیدترین مدل های رنگ سقف است و البته که از این نوع رنگ‌آمیزی‌های زیبا نیز می‌توان در خانه‌ها و منازل به سبک ایرانی استفاده کرد.

خانه بروجردی‌ها و طباطبایی‌ها در کاشان، خانه لاری‌ها در یزد، خانه اعلم و حقیقی در اصفهان و بسیاری از این دست خانه‌هایی که با ذوق و هنر ایرانی آمیخته شده‌اند و پس از صدها و حتی هزاران سال هنوز باعث شگفتی بینندگان خود می‌شودند.

طراوت و انرژی این خانه‌ها از در و دیوار سرازیر است. وجود چنین سقف‌هایی حتی بسیار مجلل‌تر و زیباتر در اماکن مقدس و متبرکه و بناهای دیدنی نشان از اهمیت سقف در زیبایی خانه و محیط دارد که متاسفانه با ورود به دوره مدرنیته و با بوجود آمدن انواع سبک‌های دکوراسیون مدرن و جدید، همه آن‌ها به دست فراموشی سپرده شذه یا کم رنگ شده‌اند.

در این مطلب ما به شما نشان می دهیم که بیست مدل مدرن و ساده از جدیدترین مدل های رنگ سقف چه زیبایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد .

مدل اول: استفاده از الگوها و پترن های ساده

برای این که بتوانید یک اثر هنرمندانه روی سقف خود انتخاب و پیاده سازی کنید یا باید هنرمند باشید و یا از هنرمندان کمک بگیرید. در زمینه استفاده از پترن ها بهتر است به دلیل آن که از قبل آماده شده اند از کسانی که هنر می شناسند کمک بگیرید. استفاده از انواع ساده و با رنگ روشن مانند عکس زیر می‌تواند پیشنهاد جالب و مناسبی برای هر خانه ای باشد. البته در نورپردازی اتاق خانه خود به این نکته توجه داشته باشید که این نوع سقف ها با نورهای فلت یا مخفی جذاب می شوند؛ پس بهتر است که زیبایی این سقف ها را با لوستر یا آویزهای روشنایی از بین ببرید.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل دوم: پیک نیک بهاری در باغ

این که در بالای سر خود یک باغ پر از گل های زیبا داشته باشید، مطمئنا حس بسیار زیبایی است که همه به دنبال داشتن آن هستند. این که نهار یا شام را با دوستان یا خانواده در یک باغ پر گل میل کنید حس تکرار نشدنی است که شما می‌توانید با این سبک از سقف ها این حس را برای همیشه به خانه خود بیاورید. اتاق نهارخوری یا فضای نشیمن اختصاصی بهترین مکان برای استفاده از این نوع سقف ها است. برای به روز بودن، استفاده از زیباترین جدیدترین مدل های رنگ سقف را فراموش نکنید.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل سوم: دفتر نقاشی آبرنگی

اتاق کودکان همیشه بزرگ ترین معضل و سخت ترین بخش طراحی خانه است؛ چرا که کودک در این فضا مدت زیادی را طرف کرده و رشد خواهد کرد. با این شرایط بخشی از تفکرات ذهنی و آمال و ارزو های او شکل خواهد گرفت. کودک بایستی در اتاق خود حس خوب کودکی را تجربه کند؛ حس عدم وجود مرزها در زندگی. نقاشی با آبرنگ یکی از همین الگوهای عدم وجود محدودیت و مرزها است. یک سقف آبرنگی نیز همان موضع را در ذهن وی پدید می آورد. سقفی سراسر رنگ بدون هیچ پایانی…

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل چهارم: سقفی برای اتاق پسرها

از بین جدیدترین مدل های رنگ سقف باید بخش خاصی را برای اتاق یک پسر به خصوص در سنین نوجوانی و جوانی اختصاص دهیم. سنی پر از انرژی و چالش که هر یک باید در اتاقی حل شود یا برایش نقشه ای کشف شود. سبک انتزاعی و نامنظم مورد علاقه هر نوجوان پسری است که به دنبال باز کردن راهی برای نمایش بهترین های خود، به خانواده و دوستانش است. البته این نوع سبک ها نیاز به هماهنگی میان دیوارها و سایر چیدمان اتاق نیز دارند تا به قول معروف توی ذوق نزنند.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل پنج: طرح اسلیمی حتی با دکوراسیون مدرن

بعضی از ویژگی های هنر اسلیمی شکستن مرزها و سبک هاست. به طور مثال در صنعت گرافیک مدرن از پترن ها ( الگو ) و تکسچرهای ( بافت – شالوده ) اسلیمی برای طراحی های مینیمال استفاده می کنند. این نوع طراحی ها که از الگوهای منقرس ایرانی ایده کسب کرده اند، بسیار پر طرفدار بوده و باعث قوام و سنگینی محیط نیز می شوند. پترن های اسلیمی مانند مشبک و منقرس ایده های جذاب برای سقف رنگی شما هستند. توجه کنید که برای این الگوها از رنگ های خنثی یا ملایم استفاده کنید.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل ششم: نقاشی تکرار شده

به کمک رنگ ها و هنر شابلون گذاری می توانید یک طرح ساده را هزاران بار روی سقف تکرار کنید و نقش مورد علاقه خود را روی آسمان اتاقتان بکشید. طرح ها هر چه ساده تر باشند دست شما برای تکرار بیشتر خواهد بود. رنگ هایی که برای سقفتان استفاده می کنید از هم خانواده های رنگ اتاق انتخاب کنید. این مدل رنگ آمیزی برای اتاق نوزاد طرح مناسبی است. همه این ها جزیی از جدیدترین مدل های رنگ سقف هستند که می‌توانید برای خانه خود انتخاب کنید.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

در شش مدل فوق ترکیب الگو و رنگ، ساختار ایده های پیشنهادی را تشکیل داده بود، اکنون قصد داریم چند مدل خاص و شاید عجیب از رنگ های تاریک برای سقف پیشنهاد کنیم که در زمره جدیدترین مدل های رنگ سقف قرار دارند.

مدل هفتم: سقفی به تاریکی شب

رنگ های تاریک و نزدیک به سیاه رنگ های عام پسندی برای دکوراسیون خانه نیستند و معمولا افرادی با سلایق خاص آن ها را برای خانه خود بر می گزینند. اما شاید با دیدن این مدل های رنگ سقف شما نیز دلتان بخواهد کمی در انتخاب رنگ سقف خانه خود ریسک کنید. البته همان طور که می بینید این رنگ را هر جایی و با هر وسیله و دکوراتیوی نمی توانید استفاده کنید. اغلب این نوع رنگ بندی ها باید براساس متدهای طراحی و زیر نظر کارشناسان طراحی دکوراسیون ارائه و پیاده سازی شوند. برای نمونه قرار گرفتن میزهای سفید و غلبه رنگی آن ها در فضا باعث شده این فضا بسیار دیدنی به چشم بیاید.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل هشتم: آبی تیره ( آبی نفتی )

رنگی که هرگز تکراری نمی شود. اما آیا برای سقف یک اتاق مناسب است؟ این رنگ برای اتاق نوجوان و جوان قابل قبول است، اما برای اتاق خواب یک زوج با هر رده سنی جذابیت ندارد. سقفی با این رنگ می تواند حس وقار و ارزشمندی به اتاق بدهد به شرط آن که با چیدمان صحیح و به کمک لوازم درست آراسته شده باشد. اگر این اتاق برای کودک خردسال نیز باشد به کمک رنگ یا ایجاد ستاره های دست ساز می توانید یک آسمان پر ستاره را برای وی هدیه کنید.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل نهم: ست کردن کف و سقف اتاق

برای اینکه وقتی می خواهید از رنگ تیره برای سقف اتاق استفاده کنید دچار تناقض رنگی با محیط نشوید، بهتر است با هم‌رنگ کردن کف اتاق یا نزدیک کردن رنگ آن به رنگ سقف این وضعیت را بهسازی کنید. بهترین راه برای این کار نیز استفاده از کف پوش های تیره رنگ است. البته با فرش نیز می توانید این وضعیت را بهبود بخشید، اما با توجه به این که از دکوراسیون مدرن صحبت می کنیم، باید فرش نیز ساختار اتاق را حفظ کند. اما در وهله اول انتخاب کف پوش هم رنگ توصیه می شود.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

اکنون قصد داریم در این قسمت از جدیدترین مدل های رنگ سقف ، مدل های راه راه برای شما ارائه کنیم. مدل هایی که برای سلیقه‌های خاص بسیار مناسب هستند.

مدل دهم: راه راه سیاه و سفید

ترکیب دو رنگ متضاد همیشه جالب و خوشایند نیست و به ندت پیش می آید خود را با محیط سازگار کند، اما سیاه و سفید فارغ از همه استثنائات دنیا هستند. چه شبکه های شطرنجیشان و چه راه راه های گورخریشان. این دو رنگ که در اصطلاح رنگ شناسان به آن اول خط و پایان خط نام می نهند برای طراحان دکوراسیون بی نهایت راه حل به وجود آورده اند. یکی از این ها راه راه های سیاه و سفید برای سقف اتاق ها و به خصوص اتاق خواب است.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل یازدهم: سقف گردان

اگر در خانه خود یا اتاقتان پنکه سقفی دارید یک پیشنهاد هیجان انگیز برای انتخاب از میان جدیدترین مدل های رنگ سقف به شما پیشنهاد دهیم. سقف گردان! به کمک رنگ های زیبا و شاد دلخواه سقف را نوار کشی کرده و به صورتی یک مرکز شروع از زیر محل نصب پنکه به طرفین اتاق شروع به رنگ آمیزی کنید. هنگامی کار تمام شود و پنکه سقفی خانه را روشن کنید به کمک خطای دید صنحه جالبی رخ می دهد و قسمت زیرین پنکه روی سقف به حرکت در می آید. این نوع رنگ آمیزی ها برای اتاق کوک بسیار جالب و هیجان انگیز است.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل دوازدهم: راه راه با زه کشی سقف

بسیاری از اتاق ها که در طبقات زیرین ساختمان ها و یا در قسمت بالای آن ( زیر شیروانی ها ) ساخته می شوند، به دلیل محدودیت در ساخت ناچارا دارای زه کشی هایی هستند که اجتناب ناپذیرند. به جای دلخوری از وجود آن ها، با رنگ آمیزی راه راه طرحی سه بعدی رو سقف خانه ایجاد کنید. رنگ زرد در این راه بسیار کمک کننده است. اولا در ایجاد انرژی و نشاط بسیار مفید است و همین طور که گرما بخش فضای اتاق می شود زیبایی را به ارمغان می آورد، ثانیا با این رنگ روشنایی اتاق زیاد شده و دست شما برای نور پردازی اتاق نیز باز می شود.. از همه مهم تر به جدیدترین روش های رنگ آمیزی خانه های مدرن دست پیدا کرده اید.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل سیزدهم: سقف خانه تان آسمان

در شعرها و نثرهای شاعران، همواره برای انسان آرزوی این که سقف خانه تان آسمان باشد موج می زند دلیلش هم روشن است، آرزویی برای پرواز و از بین رفتن محدودیت ها برای هر کسی یک انگیزه بخش تمام نشدنی است. حال شما نیز می توایند به این حرف جامه عمل بپوشانید. از رنگ ساده ی آبی آسمانی برای سقف اتاق نشیمن یا پذیرایی استفاده کنید. الببته بهتر است فضایی که برای این کار انتخاب می کنید زیاد بزرگ نباشد تا این رنگ خودنماییش را تکمیل کند. دقت کنید که همواره در استفاده از این رنگ ابزار و لوازم موجود در اتاق را با رنگ سقف همراه کنید.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل چهاردهم : سقف به رنگ دریا

آکواریوم سقفی خانه خود را نقاشی کنید. نه اشتباه نکنید منظور این نیست روی سقف ماهی بکشید یا دریا را ترسیم کنید ( البته اگر هم این کار را کردید به نظر می آید شما انسان چالش پذیری هستید )، بلکه منظور این است از رنگ ملایم آبی که با سفید فراوان ترکیب شده و به رنگ آبی خلیج هایی که صدف و ها و ماهی های آن کاملا پیداست، استفاده کنید. گاهی نیاز از شما اسمی از خودتان را در میان ابداع کنندگان جدیدترین مدل های رنگ سقف ثبت کنید.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل پانزدهم: سقف صورتی

آیا تصور می کردید اتاقی با سقف صورتی ببینید ؟ این سقف کاملا برای یک اتاق دخترانه ایده آل و دوست داشتنی است. صورتی ملایم یا پر رنگ باید این رنگ را به نام دختر ها ثبت کرد. دیدن چهره دختر بچه کوچکی که اتاق خود را به این رنگ ببیند و یا دختر جوانی که برای خود چیدمان مخصوص در نظر دارد از لحاظتی فراموش نشدنی پس از ورود به این اتاق است.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل شانزدهم: سقف با فضای استراحت

شما می توانید با نصب کردن جدا کننده های سقفی، یک فضای استراحت خوب روی ایجاد کنید. البته پیش نیاز این اتفاق کمک گرفتن از رنگ های خنثی و به خصوص رنگ هایی چون توسی و خاکستری و در گام بعدی نور پردازی صحیح برای نقاط معین از سقف است. دقت کنید این نوع سقف ها برای اتاق هایی که ارتفاع کوتاهی دارند مناسب نبوده و برای دکوراسیون اتاق هایی با سقف بلند بهتر هستند.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل هفدهم: آشپزخانه آبی رنگ

کمترین توجه در بین اتاق ها و مکان های خانه به جهت رنگ آمیزی سقف در خانه وجود دارند، محیط آشپزخانه است. شما با کمترین هزینه و زمان، میتوانید بیشترین تغییرات را در آشپزخانه به وجود آورید. کافی است از میان جدیدترین مدل های رنگ سقف یکی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. پیشنهاد ما آبی آسمانی است. رنگی که با کابینت های سفید غوغا به پا می کند.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

سه مدل از سقف های خاکستری را نیز در زیر به نمایش می گذاریم که با توجه به چیدمان اتاق نمایش خیره کننده ای در ساختار محیط ارائه می دهند.

مدل هجدهم: خاکستری برای اتاق نیشمن

این نوع رنگ سقف را کوتاه تر نشان داده و باعث عریض تر دیده شدن فضا خانه می شود. همچنین به کمک این رنگ نگران آلودگی های کنج دیوار نباشید و از همه مهم تر این که هیچ وقت از مد نخواهد افتاد. از بین خاکستری ها روشن تا تیره، بهترین انتخاب برای نشیمن خاکستری روشن است.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل نوزدهم: اتاق خواب خاکستری

یک اتاق به سبک امروزی و مدرن خود را درگیر حاشیه ها نکرده و به کمک اصول و قواعد فنگ شویی در خانه انرژی را در اتاق به گردش در می آورد. یک اتاق با سقف خاکستری حس لوکس بودن و مدرن بودن را القا می کند و نیازی به اضافه کردن متعلقات و سایر لوازم برای بهتر کردن اتاق نیست. هر چند این موضوع کاملا سلیقه ای است. از بین همه رنگ های اتاق دو رنگ بیشتر باقی نگذارید. یک: سفید – دو: خاکستری. این دو رنگ به تنهایی بلدند چگونه شما و اتاقتان را جذاب نشان دهند. نور برای این اتاق ها هر چقدر هم که کم باشد خودشان از پس این مشکل بر می آیند.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

مدل بیستم: آشپزخانه ای به سبک خاکستری مدرن

کابینت های سفید محشر هستند این طور نیست. حالا نوبت به آتش بازی دکوراتیو ها و لوازم آشپزخانه هستند. سیلور یا خاکستری رنگ مورد علاقه خانم های جوان وارد می شود. اجازه بدهید هنوز ماجرا تمام نشده، سقف را خاکستری کنید تا داستان شما به بهترین نحو ممکن پایان یابد. سوال اینجاست که شما از این آشپزخانه دیگر چه می خواهید؟ از بین جدیدترین مدل های رنگ سقف، قدیمی ترین رنگ هنوز نقش بهترین و جدیدترین را بازی می کند. این هنر ذاتی رنگی است که خیلی ها آن را فراموش کرده اند.

جدیدترین مدل های رنگ سقف خانه

منبع : توکامگ

نظر بدهید