تهیه ماسک خانگی طبیعی 5
کافه سلامت

تهیه ماسک خانگی طبیعی

1.48Kبازدید

کرم زیبایی دست ساز خود را داشته باشید

تهیه ماسک خانگی طبیعی

اگر از استفاده از کرم های شیمیایی ناراحتید و می خواهید از کرم زیبایی دست ساز خود استفاده کنید، در این مقاله با ماهمراه باشید؛ تا شیوه ساخت دو کرم زیبایی دست ساز خانگی را به شما آموزش دهیم.

تهیه ماسک خانگی طبیعی

مواد لازم کرم زیبایی دست ساز اول:

موم عسل: ۱ قسمت

آب مقطر: ۲ قسمت

موم سفید: ۲ قسمت

گلاب: ۲ قسمت

لانولین: ۲ قسمت

روغن بادام شیرین : ۴ قسمت

کپسول ویتامین A و E: از هر کدام ۵ کپسول

طرز تهیه کرم زیبایی دست ساز اول:

موم عسل، موم سفید و لانولین را بر روی بخار آب قرار داده و خوب مخلوط کنید؛ تا رقیق شود. سپس روغن بادام شیرین را به آن اضافه کرده و بعد مایع را از روی حرارت بردارید. به آن آب مقطر و گلاب اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. به مدت ۵ دقیقه، دوباره روی بخار آب قرار داده و سپس بگذارید تا سرد شود.در نهایت پس از سرد شدن، ویتامین ها را به آن اضافه کنید؛ تا کرم زیبایی آماده استفاده شود.

تهیه ماسک خانگی طبیعی

طرز تهیه کرم زیبایی دوم:

پیاز: ۲ عدد

گلاب: ۱ استکان

روغن: ۱۰۰ گرم

شیر: ۱ فنجان

عسل : ۱ قاشق

طرز تهیه کرم زیبایی دست ساز دوم:

سه عدد پیاز را رنده کرده و کاملا نرم کنید. سپس در حرارت بسیار کم با یک روغن (بهتر است روغن کنجد باشد) بپزید؛ در هنگام پختن، آن را به طور دائم هم بزنید. یک قاشق عسل و یک استکان گلاب و یک فنجان شیر به آن بیافزایید. وقتی تمام اجزای ذکر شده به خوبی مخلوط شدند، می توانید آنرا بر روی نقاط پرجوش پوست، بر روی بثورات جلدی و بر روی لکه های نارنجی رنگ پوست، مانند کرم بمالید.

تهیه ماسک خانگی طبیعی

تذکر:

برای نگهداری در مدت زمان بیشتر، بهتر است از شیر در آن استفاده نکنید. در تهیه کرم های زیبایی از نشاسته پخته و گلیسرین نیز می توانید استفاده کنید.

 

منبع : سلام بانو

نظر بدهید