تمرین های رهایی از غبغب 3
کافه سلامت

تمرین های رهایی از غبغب

45بازدید

دیدن غبغب توی آینه صحنه خوشایندی نیست. از همه بدتر اینه که برای از بین رفتنش تلاش کنی و جواب نده. بعضی از غبغب ها به دلیل اضافه وزن به وجود میان و بعضی ها به خاطر بالارفتن سن و شل شدن پوست. در واقع، غبغب لایه ای از چربی هست که دور گردن شکل میگیره و حالت افتادگی پایین چونه رو درست میکنه.

حرکت گردن برای خلاصی از غبغب

این ورزش رو چه ایستاده و چه نشسته میتونید انجام بدید، اما مهم اینه که کمر و ستون فقرات در حین انجام دادنش صاف باشن.

  • چونه رو به سمت شونه راست نزدیک کنید.
  • با نگه داشتن سر به سمت پایین، به آرومی به سمت مرکز برگردید.
  • چونه رو به سمت شونه چپ نزدیک کنید. باید کشش رو در چونه و گردن حس کنید.
  • 10-15 بار تکرار کنید.

تمرین های رهایی از غبغب

کار روی ماهیچه پوستی گردن

این ماهیچه از فک تا شونه ها کشیده شده، و بهترین هدف برای خلاص شدن از شر غبغب به حساب میاد.

  • دهانتون رو کامل باز کنید.
  • لب پایین رو روی دندونهای پایین بکشید.
  • فک رو به جهت بالا و پایین حرکت بدین.
  • 10-15 بار تکرار کنید.

تمرین های رهایی از غبغب

اخم آسمونی در رهایی از غبغب مؤثره

این ورزش عضلات چونه، گردن و فک رو تقویت میکنه.

  • با صاف نگه داشتن کمر و ستون فقرات، سر رو به سمت عقب ببرید، انگار که دارید آسمون رو تماشا میکنید.
  • لبهاتون رو به شکل ناراحتی و اخم دربیارید.
  • این حالت رو تا 5 ثانیه نگه داشته و بعد رها کنید.
  • 10-15 بار تکرار کنید.

تمرین های رهایی از غبغب

با تکرار روزانه این 3 تمرین میتونید غبغب رو از بین برده یا از به وجود آمدنش جلوگیری کنید. عوامل دیگری هم برای پیشگیری از بروز غبغب وجود داره. از دست دادن وزن از طریق رژیم سالم و ورزش کردن یکی از راهکارهای پیشگیری کننده از بروز غبغب هست. ویتامین E برای تقویت و سفت شدن پوست کمک میکنه، پس سعی کنید به اندازه کافی ویتامین E توی مواد غذایی تون داشته باشید. یک راهکار جالب دیگه هم جویدن آدامس هست که باعث میشه عضلات صورت و به خصوص فک قوی تر و مستحکم تر بشن.

منبع : 2نفره

نظر بدهید