ترفندهایی ساده و موثر برای پیشگیری از افتادگی پوست و غبغب
کافه سلامت

ترفندهایی ساده و موثر برای پیشگیری از افتادگی پوست و غبغب

1.28Kبازدید

با بالا رفتن سن، پوست تان به تدریج دچار افتادگی می‌شود و به نظر می‌رسد راه حلی برای رفع آن در دسترس نباشد. اما جای نگرانی نیست زیرا چند گام ساده و اساسی برای جلوگیری از این موضوع کافی است.

موثرترین راهکار های برای پیشگیری از افتادگی پوست صورت و غبغب

افتادگی پوست نتیجه ضعیف شدن پوست و از دست دادن طبیعی کلاژن و الاستین است. با بالا رفتن سن، پوست تان به تدریج دچار افتادگی می‌شود و به نظر می‌رسد راه حلی برای رفع آن در دسترس نباشد. اما جای نگرانی نیست زیرا چند گام ساده و اساسی برای جلوگیری از این موضوع کافی است.

در معرض پرتو فرابنفش قرار گرفتن یکی از عوامل اصلی افتادگی پوست است. آسیب‌های فرابنفش منجر از دست دادن استحکام پوست می‌شود. بنابراین مرطوب کننده و ضدآفتاب قوی در برابر پرتو فرابنفش می‌تواند عاملی مهم در محافظت از پوست در مقابل افتادگی باشد.

۱- مرطوب‌کننده‌ها: استفاده از مرطوب‌کننده درست در طولانی مدت به پیشگیری از افتادگی پوست کمک می‌کند. باید صبح و شب از مرطوب‌کننده‌های حاوی ویتامین C و E روی پوست صورت و گردنتان استفاده کنید. مرطوب‌کننده برای اینکه پوست در طول عمرتان نرم و در عین حال صاف بماند مهم است. مرطوب‌کننده‌های حاوی آلوئه‌ورا نیز در این مورد مفیدند.

۲- نرمش‌های پوست صورت: نرمش مداوم پوست صورت از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند. متخصصان مجموعه‌ای از نرمش‌های پوست صورت را معرفی می‌کنند که نه تنها پوست را صاف و درست نگه می‌دارد بلکه کمک می‌کند از شر غبغبتان هم راحت شوید.

۳- ترک سیگار: سیگاری‌ها در مقایسه با دیگران بیشتر در معرض افتادگی پوست قرار دارند. سیگار چهره شما را پیرتر می‌کند و شما را در معرض چندین بیماری از جمله انواع سرطان قرار می‌دهد.

 

۴- ترک نوشیدنی‌های شیرین: یافته‌های علمی نشان می‌دهد نوشابه‌های قندی و شیرین پیری پوست را تسریع می‌کند.

۵- رژیم غذایی متعادل: حتی نمی‌توانید تصور کنید که غذاهای فرآوری شده چه به سر پوستتان می‌آورد. این غذاها به سرعت باعث آسیب به پوست و افتادگی آن می‌شود. برای پوست سالم، درخشان و صاف به میوه‌های تازه و سبزیجات عادت کنید و به ویژه آن‌ها که اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی‌اکسیدان دارند را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

۶- ورزش: اضافه وزن منجر به کشیده شدن پوست و تضعیف فیبرهای الاستین در صورتتان می‌شود. ورزش مداوم کمک می‌کند در محدوده وزنی سالم بمانید و پوستی درخشان و جوان داشته باشید.

۷- استفاده درست از محصولات: برای اینکه از پیری، چروکیدگی، و آسیب‌های پوستی در اثر پرتوهای فرابنفش مصون باشید باید بدانید از کدام محصولات استفاده کنید و کدام‌ را کنار بگذارید چرا که محصولات آرایشی نادرست به پوستتان آسیب زیادی وارد می‌کند.

منبع : mehrnews

نظر بدهید