تاریخچه شرکت ساکونی
کافه خواندنی

تاریخچه شرکت ساکونی

197بازدید

ساکونی خانواده ای از شرکت ها را که طیف گسترده ای از محصولات فنی برای هر نیاز تمرینی ارائه می دهند را ترکیب کرده است. شرکت ساکونی نمونه های مختلفی از کفش ها با تکنولوژی های متفاوت را برای مردان و زنان طراحی و بازاریابی می کند. با هدف تأکید بر عملکرد، ما بازاریابی می کنیم و کفش های فنی را به ورزشکارانی که نقش مهمی را در ورزش انتخابی خود دارند می فروشیم. ما این بازار را از طریق کمپین تبلیغاتی “وفاداری به ورزش ” اداره می کنیم. ما معتقدیم که این مصرف کنندگان به نام تجاری بیشتر وفادارند تا کسانیکه کفش را برای استفاده گاه به گاه می خرند. نام تجاری ساکونی برای نوآوری های فنی و عملکرد آن شناخته شده است. در نتیجۀ استفاده ما از تکنولوژی بیوشیمیایی در فرایند طراحی، ما اعتقاد داریم که کفش های ساکونی ما یک احساس و تناسب متمایز است که کاربران ورزشکار ما را جذب می کند. ما کفشهای ورزشی با ویژگی های خاص طراحی می کنیم، کفش های ورزشی تکنیکی ساکونی، کفش پیاده روی زنان، کفش تریل، کفش های تکنیکی فضای باز با ویژگی های عملکردی مشابه و خاصیت احساس و تناسب که در کفش های ورزشی ساکونی پیدا می شود.

تاریخچه شرکت ساکونی

تاریخ های کلیدی

1910: آبراهام هاید A.R. هاید و پسران را در کمبریج، ماساچوست تأسیس کرد

1932: هاید و پسران اولین خط تولید کفش ورزشی با نام “Pleasure Skates” را معرفی کرد.

1968 : هاید شرکت تولیدی کفش ساکونی (تولید کنندۀ کفش های دو) را به دست آورد.

1969: سهام هاید در بورس عرضه شد.

1985: هاید دفتر مرکزی شرکت را به Peabody، ماساچوست انتقال داد.

1992: کفش ورزشی Jazz 3000 شرکت ساکونی بهترین فروش را داشت.

1994: کمیسیون تجارت فدرال شرکت را متهم می کند که برخلاف تبلیغات، خط تولید هاید ساکونی در امریکا تولید نمی شود.

1998: صنایع ورزشی هاید به نام ساکونی تغییر نام داد.

تاریخچه شرکت

شرکت ساکونی (زیر چتر شرکت صنایع ورزشی های هاید، تا سال 1998 که شرکت هاید دوباره سازماندهی شد و نام ساکونی را انتخاب کرد) در درجۀ اول به عنوان طراح، تولید کننده، بازاریاب کفش های ورزشی با عملکرد بالا، به ویژه برای دوندگان ماراتن و ورزشکاران ورزش های سه گانه شناخت شده است. در طول دهۀ 1990، شرکت حضور خود در بازار را با تولیدکفش های پیاده روی و کوهنوردی و معرفی دوبارۀ مدل های کلاسیک از دهۀ 1980 گسترش داد. ساکونی همچنین پوشاک ورزشی با برند Hind، دوچرخه های با عملکرد بالا از طریق شرکت تابعه مرلین،کفش Spot-Bilt برای مربیان و مسئولان تولید کرد. در سال 2000 محصولات شرکت ساکونی در 23 کشور خارجی ودر بیشتر از 55000 مرکز خرده فروشی در امریکا موجود بود.

تاریخچۀ شرکت ساکونی به طور جدایی ناپذیری با صنایع ورزشی هاید که توسط مهاجر روسی آبراهام هاید که در سال 1890 به آمریکا آمد، در ارتباط است. در ابتدا هاید، به عنوان یک کفاش، در فضایی که در یک خشکشویی اجاره کرده بود از بقایای فرش های کهنه دمپایی تولید می کرد. در سال 1910 هاید توانست کسب و کار خود را به ساختمانی در در کمبریج، ماساچوست انتقال دهد. در اینجا بود که او شرکت A.R. هاید و پسران را تأسیس کرد. تا سال 1932 او از فرش های کهنه کفش برای زنان و کودکان درست می کرد. او در سال 19322 با تولید اسکیت روی یخ که آن را Pleasure Skates نامید، کار خود را به کالاهای ورزشی توسعه داد. در پایان دهۀ 1930 او سری کاملی از کفش های ورزشی شامل، کفشبیسبال، کفش اسکیت، کفش بولینگ. تولید می کرد.

با شروع جنگ جهانی دوم، هاید شروع به تولید کفش برای سربازان نمود. در نتیجه این کار جایزه Army/Navy E Award for Manufacturing Excellence به او اعطا شد. و تنها شرکت کفش آمریکایی بود که مفتخر به دریافت این افتخار شد. بعد از جنگ، به تولیدات کفش ورزشی خود بازگشت و در سال 1952 شرکت کفش ایلینوی، تولید کننده کفش های ورزشی Spot-Bilt را خریداری کرد. در سال 1960 ناسا قراردادی با هاید در جهت تولید کفش برای برنامه فضایی آمریکا امضا کرد. و در نتیجه کفش هایی که توسط فضانوردان در طول اولین پیاده روی فضایی پوشیده شده برند هاید داشتند.

در سال 1968 هاید شرکت ساکونی، تولید کننده کفش های ورزشی در Kurztown، پنسیلوانیا را خرید. در اوایل دهۀ 1970 هاید تمام فعالیت های توسعه ای و تولیدی در ارتباط با کفش های ورزشی را به شرکت تابعه جدید انتقال داد. تا اواخر دهۀ 19600 هاید و پسران دارای یک کسب و کار خانوادگی بودند. اگرچه در جولای 1969، یکسال بعد از مالکیت ساکونی نخستین عرضه سهام شرکت در بورس اعلام شد. در ماه اکتبر 1969، 350 هزار سهم فروخته شد. در سال بعد، شرکت نام خود را به صنایع ورزشی هاید تغییر داد.

به دست آوردن سهمی از بازار در دهه های 80-1970

در سال 1976 فروش سالانه هاید تقریباً به 20 میلیون دلار رسید و کفش های ورزشی ساکونی کمتر شناخته شده باقی ماند. در سال 1977 یک مجله ملی امریکایی به کفش های ساکونی عنوان بهترین کیفیت را داد. این عنوان نام ساکونی را در ذهن دوندگان کشور ثبت کرد. در سپتامبر 1977 کلگیت پالمولیو پیشنهاد داد 312960 سهم از سهام کلگیت را به ارزش 7.77 میلیون دلار خریداری کند. در مدت یک ماه مذاکرات به پایان رسید.

در دهۀ 1980 شرکت ساکونی خط تولید کفش های ورزشی خود را گسترش داد. به طوریکه دوندگان ماراتن، و بعدها ورزش های سه گانه محبوب شدند، ساکونی طرفداری بیشتر دوندگان مسافت های طولانی را به دست آورد. هنوز هاید رشد آرامی را در دهۀ 19800 تجربه می کرد. یک دهه ای که شاهد رشد سریع در فروش کفش های ورزشی بود. اندازۀ شرکت مانع از رشد بود. این امر توانایی در تبلیغات را کاهش می داد. با این حال برخی از ناظران صنعت در آن زمان احساس کردند که سرعت آرام توسعۀ هاید، این شرکت را قادر می سازد که بر کنترل کیفیت محصولات خود نظارت بیشتری داشته باشد و این امر باعث شهرت آیندۀ شرکت خواهد بود. در سال 1984 هاید گزارش کرد که در سال 1983 فروش 22 درصد افزایش یافته است. در اوایل سال 1985 شرکت به ساختمان جدید خود در Peabody، ماساچوست نقل مکان کرد. در همان سال شرکت کفش ورزشی بروکفیلد، تولید کننده کفش اسکیت، اسکیت روی یخ و اسکتینگ را خریداری کرد.

در ماه سپتامبر 1988 هاید اعلام کرد که قصد دارد خط تولید کفش های PF Flyer ( کتونی هایی از جنس کرباس) که در دهۀ 1950 و 60 بسیار پرطرفدار بود و در دهه 1980 از بازار حذف شده بود را دوباره راه اندازی کند. این حرکت در پاسخ به محبوبیت ناگهانی کفش کرباس Keds بود که پیش بینی می شد فروشی سه برابر بیشتر از فروش آن در سال 1985 داشته باشد. کفش های PF Flyer در مقایسه با فروش 155 دلاری آن در دهۀ 1950 که Flyer محبوبترین کفش ورزشی در بازار بود، بین 60 تا 70 دلار به صورت خرده فروشی، به فروش رسید. هاید بازار کفش را در ابتدا برای پسران 11 تا 188 ساله برنامه ریزی کرده بود.

چالش در اوایل دهۀ 1990

هاید نتوانست به سطوح فروش بازیکنان بزرگ در میدان کفش ورزشی نزدیک شود. به ویژه نایک، که قرارداد پر منفعتی را با مایکل جردن ستارهبسکتبال امضا کرده بود. در سال 1990 شرکت به شرایط پایداری از فروش سالیانه با بیش از 60 میلیون دلار و 2500 نیروی کار یعنی بیشتر از 150 نفر نسبت به سال 1988، رسید. شرکت همچنین یک خط تولید کفش ورزشی که در آمریکا در کارخانه مین، بنگور تولید می شد را راه اندازی کرد. در ژانویۀ 1992، هاید قرارداد توزیع با شرکت Tokai Sporting Goods Co، یک شرکت ژاپنی، امضا کرد که کفش ورزشی ساکونی را به بازار ژاپن معرفی کرد. این قرارداد باعث ایجاد دفتر فروش ساکونی در ژاپن شد.

در اوایل دهۀ 1990، بخش ساکونی شرکت هاید سه چهارم سهم فروش کل را به خود اختصاص داد. بیشتر این محصولات مورد توجه دوندگان حرفه ای قرار گرفت. اگرچه این خط تولید در بین سال های 1971 تا 1991 کاهش فروش از 55 میلیون دلار به 366 میلیون دلار را تجربه کرده بود.

در ماه می 1992، شرایط شرکت تغییر کرد. یک مقاله در مجله Consumer Reports اعلام کرد که کفش Jazz 3000 شرکت ساکونی بهترین نرخ خرید را داشته است. در نتیجه این تبلیغات غیر منتظره، فروش شرکت ساکونی در دو ماه آینده دو برابر شد. تحلیلگران صنعتی متعجب شدند که آیا هاید امکانات و یا تجربه برای سرمایه گذاری در حرکت جدید خود را دارد. شرکت برای دوبرابر کردن بودجه تبلیغات خود برنامه ریزی کرد تا تبلیغات خود را در مجله هایی مثل USA Today قرار دهد و در کمپین ساخت آمریکا وارد شود. هاید همچنین تخمین زد به زودی خروجی کارخانه Bangor را با معرفی تجهیزات جدید و بیشتر کردن نیروی کار افزایش خواهد داد. سال بعد شرکت اعلام کرد که فروش ناشی از بخشساکونی از 11 میلیون دلار به 47 میلیون دلار افزایش یافته است. تعداد مغازه هایی که کفش ساکونی را به فروش می رساندند به 255 درصد افزایش یافت. و سهم شرکت هاید در بازار کفش ورزشی دو برابر و به میزان 6.66 درصد رسید.

Consumer Reports در اواسط سال 1993 دوباره به کمک ساکونی آمد. در ماه جولای، شرکت ریباک از رقیب خود برای به کار بردن اشتباهی در تبلیغات و روابط عمومی شکایت کرد. در حقیقت Consumer Reports کفش Avia 382 شرکت ریباک را بهترین کفش نامید. ده روز بعد دو شرکت در خارج از دادگاه به توافق رسیدند. هاید توافق کرد که ادعای خود را راجع به این موضوع باز پس گیرد.

صنایع ورزشی هاید محصولات تفریحی در فضای باز برای بچه ها، PF Flyer، کفش های چرخ دار Brookfield و اسکیت روی یخ برای بچه ها تولید می کرد. اگرچه بخش ساکونی کفش ورزشی شامل کفش های دو، پیاده روی، کوهنوردی، تناسب اندام و تنیس 755 درصد از فروش سالانه شرکت را به خود اختصاص داد. با توجه به اینکه در سال 1993 محبوبیت تناسب اندام که در دهۀ 1980 شروع شده بود فروکش کرد، هاید خطوط تولید کفش پیاده روی و کوهنوردی را که در سال 19855 راه اندازی کرده بود را گسترش داد و چندین مدل جدید به آن اضافه کرد. همزمان شرکت به خریداران کفش های پیاده روی خود پیشنهاد عضویت رایگان در باشگاه پیاده روی ساکونی که شامل، اطلاعات آموزشی و خبرنامه منظم بود را داد.

در طول این مدت، هاید حضور بین المللی خود را گسترش داد. در ماه سپتامبر 1993، هاید یک دفتر بازاریابی و فروش در هایدلبرگ آلمان برای ارائۀ خدمات به اروپا، بریتانیا و ایرلند تأسیس کرد. در ماه نوامبر، نمایندگی توزیع در استرالیا را با قیمت نامعلومی به دست آورد و نام آن را بهساکونی تغییر داد. این معامله سودی را از چهار توزیع کننده خارجی شامل، ساکونی BV از بنلوکس، ساکونی کانادا، دفتر منشعب شده از شرکت و ساکونی U.K در انگلستان نصیب شرکت کرد. به عبارت دیگر، هاید شامل 155 توزیع کننده مستقل در سراسر جهان بود.

تاریخچه شرکت ساکونی

بیشتر تبلیغات ناخواسته در اواسط دهه 1990 ظهور کرد. زمانیکه کمیسیون تجارت فدرال (FTC) متهم کرد که کفش های ورزشی هاید ونیوبالانس به دروغ در تبلیغات خود ادعا کرده اند که محصولات آن ها در آمریکا تولید می شود. FTC اعتقاد داشت که اگر چه کفش در داخل کشور مونتاژ شده است، بسیاری از قطعات آن را در خارج از کشور تولید شده است. نیوبالانس با این حکم جنگید و دستورالعمل FTC را به طور ناامید کننده ای منسوخ و قدیمی دانست. از طرف دیگر، هاید برای اجتناب از هزینه های نبرد در دادگاه، اقدام به حل و فصل مشکل با وساطت کرد. در این شرایط، شرکت مجاز به فروش محصولات خود با برچسب ساخته شده در آمریکا بود. هاید همچنین توافق به اضافه نمودن برچسب بر محصولاتی که به طور کامل و یا تقریباً به طور کامل در آمریکا ساخته شده بود، کرد. هاید و نیوبالانس اولین شرکت های معروف بودند که برخلاف استانداردهای ساخت در آمریکا FTC عمل کردند. بسیاری از ناظران بیان کردند که این شرکت به دنبال موارد کوچکتر می رود و تخلفات بسیار بزرگتر و فاحش تر را نادیده می گیرد. در پایان بعد از بررسی اداری دستورالعمل ها که بیش از سه سال به طول انجامید، FTC تصمیم به حفظ استانداردهای سختگیرانه برای نزدیک به 50 سال گرفت.

در سال 1996، هاید دوباره خود را در تقابل با رقیب خود ریباک دید. در اوایل سال ریباک با میشل جونز، ورزشکار رشتۀ ورزش های سه گانه، قرارداد امضا کرد. هاید شکایت کرد و ادعا نمود که تحت شرایط قرارداد آن ها با جونز، هاید یک سال پس از انقضای قرارداد نباید هیچگونه تبلیغاتی را می پذیرفت. هاید اولین شرکتی بود که به دنبال امضای قرارداد با ورزشکاران ورزش های سه گانه رفت و حفظ جایگاه خود در اینورزش ها، به ویژه در رویداد های زنان، برای شرکت بسیار مهم بود. در ماه مارس طی یک دستور از یک قاضی دادگاه عالی ماساچوست جونز از نشان دادن ریباک در تبلیغات و پوشیدن محصولات ریباک در منظر عموم و رقابت ها منع شد. دو شرکت مشکل را خارج از دادگاه در تابستان بعد حل و فصل کردند. شرکت ریباک مقدار نامشخصی پول برای آزادی فوری جونز از تمام تعهدات قراردادی با هاید پرداخت کرد.

در اواخر دهۀ 1990 هاید به ساکونی تغییر نام داد

در اواخر سال 1997، هاید یک تحول بزرگ را شروع کرد. در ماه اگوست هاید شرکت بین المللی بروکفیلد، شرکت تابعه که تولیدات اسکیت،کفش چرخ دار، اسکیت برد و تجهیزات محافظتی، اغلب تحت لیسانس از شرکت هایی مانند والت دیزنی Hasbro Inc., and Mattel Inc. Brookfield’s CEO James Buchanan و شرکت سرمایه گذاری Brynwood III را با مبلغ نامشخصی خرید. در ژانویۀ 1998، هاید بخش کفشساکونی را دوباره سازماندهی کرد. که با فروش بروکفیلد، 85 درصد از فروش کل سالیانه هاید تخمین زده شد. بخش ساکونی به دو بخشساکونی بین المللی و ساکونی شمال آمریکا تقسیم شد و مرکز اجرایی در Peabody، ماساچوست باقی ماند.

سازماندهی مجدد منجر به تغییرات متعددی شد، به طوریکه ضرر 4.7 میلیون دلاری در پایان سال 1997 اعلام شد. انتظار می رفت تقریباً نیمی از کارمندان ساکونی در Peabody دوباره سازماندهی شوند تا عملیات تولید کارآمد تر شود. در بهار 1998، هاید به طور رسمی به ساکونی تغییر نام داد.

در بیشتر از یک سال، ساکونی عملکرد خود را دگرگون کرد. بعد از یکسان بودن قیمت ها برای پنج سال، قیمت سهام سه برابر شد و سبب تغییر خط اولیه ساکونی شد. خط اولیه با تولید کفش دو Jazz راه اندازی شد. یکی از تولیدات پرطرفدار و مدلی با کارایی بالا در اوایل دهۀ 19800.کفش دو Jazz قادر با مطابقت با فن آوری اواخر دهۀ 1990 نبود اما آن ها جذاب و راحت بودند و با قیمتی بین 40 تا 600 دلار مقرون به صرفه بود. زمانیکه ساکونی خط جدید را معرفی کردند، تبلیغات خود را فراتر از مجلات ورزشی و در نشریات مرتبط با جوانان مانند Spin و Vibeگسترش داد. هنگامیکه Saucony Originals در مجله مد Teen People تبلیغ شد، خط تولید اوج گرفت. واقعیت این بود که کفش اغلب توسط ستارگان موسیقی راک پوشیده شده و باعت افزایش محبوبیت آن شده بود. از آنجا که خط Originals 377 درصد از فروش خالص شرکتساکونی را تشکیل داد، برنامه ریزی ها برای معرفی دیگر مدل های Originals در سال 20000 اعلام شد.

علیرغم فروغ کم صنعت کفش های ورزشی، فروش سال 1999 شرکت ساکونی 47 درصد افزایش نشان داد. ساکونی با اسپانسری رویدادهایی مانند Super Bowl XXXIV و ماراتن لس انجلس، و اهدا 1900 جفت کفش به دانش آموزان محلی سود سهام را افزایش داد.

در طول سال ها ساکونی به رشد سالم خود ادامه داد. تولیدات فقط کفش های رانینگ نبود. آن ها همچنین چند تکنولوژی پیشرفته مانند سیستم لایه گذاری “Grid” را در چندین کفش کتونی خود برای بیش از 15 سال ترکیب کردند. آن ها همچنین یک پارچه با نام Comfortemp که قادر به تعیین درجه حرارت پوست بوده و به پارچه امکان می داد که به گونه ای عمل کند و اگر پا سرد است آن را گرم و اگر گرم است آن را سرد کند.

در سال 2005 Stride Rite Corporation همه تولیدات و حق کفش ساکونی را قبل از فروش به Payless ShoeSouce در سال 2007 خریداری کرد. سه دهه بعد از تولید اولین محصولات، صنعت، همچنان نوآوری، رهبری فنی و کیفیت محصول شرکت ساکونی را به رسمیت می شناسد. در سال 2007 Independent Running Retailers Association جوایز فروشنده سال و محصولات سال را به شرکت ساکونی داد.

عملکرد کفش های ساکونی

Kinvara 3 کفش فوق العاده سبک و در عین حال بادوام است. و با زیرۀ مهندسی جدید بسیار نرم تر از نسل قبل از خود عمل می کند. وزن آن تنها 7.7 اونس (بر اساس سایز 99 مردانه) است.

عملکرد کفش های ورزشی با انحراف 4 میلی متری از پاشنه تا پنجه، موقعیت پای دونده را در تماس به صورتی قرار می دهد که دامنۀ حرکت بیشتری از نمونه های قبلی کفش ( با انحراف 122 میلی متری پاشنه تا پنجه) برای سیستم تاندون عضله سولئوس-آشیل ایجاد می شود.

مهندسی دقیق رویۀ کفش که به لطف وجود تکنولوژی ™ FlexFilm( یک غشاء بسیار سبک انعطاف پذیر و بسیار پویا درون لایۀ رویی با قابلیت تنفسی که امنیت و ثبات پا را در سراسر چرخۀ راه رفتن را ایجاد می کند) بسیار سبک تر و انعطاف پذیر تر است.

لایه میانی دارای ژل EVA برای حفاظت بهتر از زیر پا، با ماکزیمم واکنش (rebound) جهش و انعطاف پذیری است.

لایه خارجی شامل پاشنه اریب است تا حرکات چرخشی پاشنه به پنجه را تسهیل کند.

 

منبع: Osport

نظر بدهید