تاریخچه برند ماکس مارا
کافه خواندنی

تاریخچه برند ماکس مارا

3.4Kبازدید

اچیلی ماراموتی در سال ۱۹۴۷ طراحی لباس را شروع کرد و خانه Max Mara را در سال ۱۹۵۱ به طور رسمی تاسیس کرد. ماکس مارا یکی از قدیمی‌ترین برندهای ایتالیایی در عرضه لباس‌های آماده‌اش (ready to wear) است.

تاریخچه برند ماکس مارا

معرفی برند ماکس مارا

اچیلی ماراموتی در ۷ ژانویه ۱۹۲۷ در رجیو امیلیا در ایتالیا متولد شد. او تحصیلاتش را در رم گذراند و مدرک لیسانس خود را از دانشگاه پارما گرفت. بر طبق فهرست مجله فوربز سال ۲۰۰۵، ماراموتی با ثروت ۲/۱ میلیارد دلار یکی از ثروتمندترین مردان جهان بود.

تاریخچه برند ماکس مارا تاریخچه برند ماکس مارا تاریخچه برند ماکس مارا

وی در ۱۲ ژانویه ۲۰۰۵ در آلبینا ایتالیا درگذشت. ماراموتی دارای دو پسر و دختر، به نام‌های لوئیجی، ایگنازیو و لودوویسا است که تجارت او را دنبال می‌کنند؛ لوئیجی ماراموتی ریاست شرکت را برعهده دارد. پس از مرگ او، طبق خواسته‌اش، یک مجموعه بزرگ و مهم از هنر معاصر اروپا و آمریکا برای دید عموم آزاد شد.

تاریخچه برند ماکس مارا

ماکس مارا یک کسب و کار مد ایتالیایی است. این برند لباس‌های آماده (ready to wear) را به بازار عرضه می‌کند. برند ماکس مارا در سال ۱۹۵۱ در شهر رجیو امیلیا توسط اچیلی تاسیس شد. در مارس ۲۰۰۸، این شرکت دارای ۲۵۵۴ فروشگاه در ۹۰ کشور جهان بود.

 تاریخچه برند ماکس مارا

تاریخچه

اچیلی ماراموتی در سال ۱۹۴۷ طراحی لباس را شروع کرد و خانه Max Mara را در سال ۱۹۵۱ به طور رسمی تاسیس کرد. Mara از نام خانوادگی او گرفته شده، در حالی که Max از نام Count Max ، شخصی معتاد اما همیشه شیک، گرفته شده است. ماراموتی یکی از اولین کسانی بود که آینده مد را در تولید انبوه لباس‌های آماده باکیفیت بالا، می‌دید. شخصیت‌های برجسته مانند لوچیانو سوپرانی، لیسون بنفیس، گرزیلیلا فونتنا و امانول خان شروع به همکاری در توسعه کالکشن‌های جدیدش کردند. شرکت همچنان توسط خانواده‌اش اداره می‌شود.

تاریخچه برند ماکس مارا تاریخچه برند ماکس مارا تاریخچه برند ماکس مارا تاریخچه برند ماکس مارا تاریخچه برند ماکس مارا تاریخچه برند ماکس مارا تاریخچه برند ماکس مارا تاریخچه برند ماکس مارا تاریخچه برند ماکس مارا

طرح اصلی مدل کت ۱۰۱۸۰۱

از اولین مجموعه‌های او که بسیار مورد توجه قرار گرفت، پالتو به رنگ شتری و کت و شلوار به رنگ قرمز شمعدانی (geranium red) بود با برش‌های تمیز و خطوط قاطع که از طرح‌های فرانسوی الهام گرفته بود.

تاریخچه برند ماکس مارا

زیرمجموعه‌های برند ماکس مارا

ماکس مارا دارای ۳۵ برند در زیرمجموعه خود دارد، البته لباس زنانه ماکس مارا هسته اصلی این شرکت است. برندهای زیرمجموعه عبارتند از: اسپورت ماکس (Sportmax)، کد اسپورت ماکس (Sportmax Code)، ویکند ماکس مارا (Weekend Max Mara)، مارلا (Marella)، پنی بلک (Pennyblack)، آی بلوز (iBlues)، ماکس اند کُ (Max & Co.) برای بخش مد و جوانان و مارینا رینالدی (Marina Rinaldi). این آخری، که در سال ۱۹۸۰ تأسیس شده و به نام مادربزرگ ماکس مارا، مارینا رینالدی، نامگذاری شده است.

تاریخچه برند ماکس مارا

جایزه هنر ماکس مارا برای زنان

در ماه مارس سال ۲۰۰۷، جایزه هنر ماکس مارا برای زنان، با همکاری گالری وایت شاپل (Whitechapel) لندن، برگزار شد. این جایزه هر دو سال یکبار و با هدف تشویق و حمایت به هنرمندان زنی که در انگلستان زندگی و کار می‌کنند، اهدا می‌شود. جایزه شامل اقامت شش ماهه در ایتالیا است که طی آن هنرمند، یک پروژه هنری را در گالری وایت شاپل و در کولزیون ماراموتی (Collezione Maramotti) در امیلیا رجیو واقع در شمال ایتالیا به نمایش در خواهد آورد. برندگان این جوایز بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ ، مارگارت سالمون، هانا ریکاردز، آندرا باتنر، لور پرووُست، کورین سوآرن و اما هارت بودند.

تاریخچه برند ماکس مارا

منبع : شوانا

نظر بدهید