تاریخچه برند بربری Burberry
کافه خواندنی

تاریخچه برند بربری Burberry

4.03Kبازدید

بربری یکی از معروف ترین برندهای خانه ی مد بریتانیایی و کالاهای لوکسه و در این زمینه به طراحی، تولید و توزیع اونها پرداخته. ازجمله مهمترین و معروف ترین تولیدات بربری پوشاک زنانه و مردانه، عینک های آفتابی، اکسسوری و عطرها هستن.

تاریخچه برند بربری Burberry

این شرکت بزرگ توسط توماس بربری در سال ۱۸۵۶ در شهر باسینگستوک افتتاح شد. درحال حاضر بربری علاوه بر تولید و طراحی کالاهای مختلف صاحب ۴۹۷ بوتیک و شعبه ی فروش در ۵۰ کشور دنیاست.

تاریخچه برند بربری Burberry

توماس بربری در روستایی نزدیک به شهر لندن متولد شددوران نوجوانی خودش رو با کار کردن توی یک پارچه فروشی سپری کرد. توماس بعد از افتتحاح اولین شعبه فروشگاه کوچک لباس با اینکه موفقیت زیادی کسب نکرد اما هیچوقت دست از تلاش کردن برای رسیدن به هدف خودش برنداشت. توماس به هوای بارونی انگلیس عادت نداشت و همیشه از استخون دردی که توی فصل های بارونی به سراغش میومد عذاب میکشید. بعد از مراجعه های متعدد به پزشک برای این دردهای روماتیسمی خودش به این نکته پی برد که پوشیدن بارونیهای پلاستیکی اون زمان باعث تشدید این دردها میشه،  و به فکر اختراع یک پارچه ی جدید افتاد که با اون بتونه نوعی بارونی نخی درست کنه. این لباس علاوه بر محافظت در برابر رطوبت بارون مانع تنفس پوست بدن هم نمیشد. این پارچه به اسم گاباردین در سال ۱۸۸۰ توسط بربری اختراع شد و شهرت جهانی پیدا کرد.

تاریخچه برند بربری Burberry

بربری از سال ۲۰۱۳ توسط اینتربرند در رتبه ۷۷ با ارزشترین نام های تجاری جهان شناخته شد و بخشی سهام این شرکت در بازار بورس لندن مبادله شد.

در سال ۱۸۹۰ اتفاق بسیار جالبی رخ داد . خانواده سلطنتی انگلیس و ارتش انگلستان هم به این برند علاقه‌مند شدن و فرماندهان و سربازان ارتش بریتانیا در جنگ جهانی اول لباس‌های ضدآب بربری مثل بارونی و ترنچ کت معروف بربری رو به تن می‌کردن. این برند اونقدر مورد پسند خاندان سلطنتی قرار گرفت که خاندان سلطنتی نیز حکم مخصوص سلطنتی انتصاب (Royal Warrants of Appointment) را به نشان تایید به توماس بربری داد. از این رو بربری یک مارک مشهور در دنیای مدو لباسه و یکی از لوکس ترین و گرون قیمت ترین برند های جهان به شمار میاد.

در سال ۱۹۵۵ فروشگاه‌های بزرگ یونیورسال (Great Universal Stores) یا همان GUS نام تجاری بربری رو خریداری کرد، ولی در اون زمان مدت‌ها بود که پارچه منحصر به فرد بربری بدون هیچگونه تغییری در سطح بین‌المللی به فروش می‌رسید و متناسب با تغییرات مد پیش نرفته بود.

تاریخچه برند بربری Burberry

این شرکت برای افزایش میزان محبوبیت و فروش هر چه بیشتر محصولات شیک خود، به بهره‌گیری از قابلیت‌های فضای مجازی روی آورده و در این راه موفقیت‌های زیادی به دست آورد. بعد از ورود بربری به حوزه شبکه‌های اجتماعی در اینترنت، میزان فروش این شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱، ۲۱ درصد افزایش داشت. حضور قدرتمند بربری در دنیای سایبر باعث شده مشتری‌ها به گونه‌ای آسان‌تر و سریع‌تر با این شرکت و خدمات متنوع اون تعامل داشته باشن و این کار رو با لذت بیشتری انجام بدن.

اولین وب سایت بربری به شش زبان مختلف طراحی شد و محتوای بسیار قوی و گسترده ای در تمامی شاخه ها مثل موسیقی، چت آنلاین با نمایندگان واحد خدماتی و همچنین فروش و عرضه محصولات داره.

منبع:ست شو

نظر بدهید