بیوگرافی اما واتسون بازیگر زن زیبای سال ۲۰۱۷ 3
کافه خواندنی

بیوگرافی اما واتسون بازیگر زن زیبای سال ۲۰۱۷

4.72Kبازدید

بیوگرافی اما واتسون (Emma Watson) چهارمین بازیگر زن زیبای سال ۲۰۱۷

اِما شارلوت دوئر واتسون (به انگلیسی: Emma Charlotte Duerre Watson) (متولد ۱۵ آوریل ۱۹۹۰)؛ بازیگر و مانکن بریتانیایی زاده فرانسه است. او با بازی در نقش هرمیون گرنجر در مجموعه فیلم‌های هری پاتر به شهرت رسید. او در حالی این نقش را بازی کرد که تنها ١٠ سال داشت و قبل از آن، فقط در نمایشنامه‌های مدرسه‌اش به اجرا پرداخته بود. او از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ در تمام فیلم‌های هری پاتر در کنار دنیل ردکلیف و روپرت گرینت نقش‌آفرینی کرد. او با بازی در فیلم‌های هری پاتر موفق به دریافت جایزه‌های بسیار شد و حدود ۱۰ میلیون پوند نیز ثروت کسب کرد. او در سال ۲۰۰۹ برای اولین‌بار به حرفهٔ مانکن‌ها وارد شد.

بیوگرافی اما واتسون بازیگر زن زیبای سال ۲۰۱۷

اِما شارلوت دوئر واتسون، در تاریخ ۱۵ آوریل ۱۹۹۰ (‎۲۶ فروردین ۱۳۶۹) در پاریس، فرانسه بدنیا آمد. مادر او جاکولین لوسبی و پدرش کریس واتسون بودند که هر دوی آن‌ها شغل وکالت داشتند و اهل کشور انگلستان بودند. یکی از مادربزرگان اما اهل فرانسه بود. اما تا ۵ سالگی در فرانسه بزرگ شد و قبل از آن که به همراه مادر و برادر کوچک‌ترش، الکس به آکسفوردشیر، انگلستان (به انگلیسی: Oxfordshire) نقل مکان کند، پدر و مادرش از هم جدا شده بودند.

واتسون از ۶ سالگی به بازیگری علاقه پیدا کرد و برای چند سال در شعبه تئاتر هنر استیج‌کوچ شهر آکسفورد آموزش دید و به صورت پاره وقت در تئاتر مدرسه‌ای که در آن درس می‌خواند به بازیگری، رقص و خوانندگی پرداخت.

واتسون تا سن ۱۰ سالگی، تنها در نقش اول نمایش‌های مدرسه‌اش همانند آرتور: سال‌های جوانی و شاهزادهٔ خوشحال بازی کرده بود اما هیچگاه به صورت حرفه‌ای بازی‌ای انجام نداده بود. فعالیت‌های دیگر او در مدرسه مسابقه دیسی پرت پوئتری کمپتیشن بود که در سن ۷ سالگی توانست نفر اول در سن خودش شود.

حرفه

واتسون در ۹ سالگی برای بازی در نقش هرمیون گرنجر انتخاب شد او پیش از این سابقه نمایش‌های مدرسه‌ای را اجرا می‌کرد. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ او در کنار دنیل ردکلیف و روپرت گرینت در ۸ فیلم هری پاتر بازی کرده‌است.[۹] واتسون با بازی در مجموعه هری پاتر توانسته‌است چندین جایزه و و بیش از ۱۰ میلیون پوند درآمد داشته باشد. در سال ۲۰۰۷، واتسون در دو کار غیر هری پاتری ایفای نقش نمود یکی از آنها فیلم کفشهای باله که اقتباس تلویزیونی از یک رمان و دیگری فیلمی پویانمایی با نام داستان دسپرو می‌باشد. کفشهای باله در تاریخ ۲۶ دسامبر ۲۰۰۷ با ۵.۲ میلیون مخاطب پخش شد، و داستان دسپرو بر اساس رمانی با همین نام به قلم کیت دیکامیلو در تاریخ ۲۰۰۸ با فروش جهانی ۷۰ میلیونی خود روبرو شد.

بیوگرافی اما واتسون بازیگر زن زیبای سال ۲۰۱۷

حضور در مجموعه فیلم‌های هری پاتر

در سال ۱۹۹۹ واتسون نقش هرمیون گرنجر در فیلم هری پاتر و سنگ جادو را بازی کرد پس از این، در فیلمهای هری پاتر و تالار اسرار، هری پاتر و زندانی آزکابان، هری پاتر و جام آتش و هری پاتر و محفل ققنوس نیز شرکت داشت. طرفداران هری پاتر نظرات متفاوتی درباره بازی واتسون به عنوان هرمیون گرنجر دارند. عده‌ای اعتقاد دارند که او برای این نقش بسیار مناسب است و عده‌ای دیگر معتقدند که واتسون توانایی نمایش سستی‌ها و عیب‌های گرنجر را ندارد. شکایت عده دیگر از زیبایی او است. شخصیت گرنجر به توجه به نوشته‌های جی کی رولینگ کاملاً ساده‌است (نه زشت و نه زیبا).

بازی در فیلم‌های دیگر

در سال ۲۰۰۷ اما برای اولین بار بازی در فیلمی غیر از هری پاتر را تجربه کرد و در فیلم تلویزیونی کفش‌های باله نقش پائولین فوسیل را بازی کرد. و در یک سال بعد در انیمیشن افسانه دسپرو حضور یافت و نقش شاهزاده پی را دوبله کرد. همچنین پس از آن در فیلم هفته‌ای که با مریلین گذراندم در نقش «لوسی» مشغول به کار شد او همچنین در فیلم مزایای سر به زیر بودن بازی کرده است.

در فیلم حلقه بلینگ (محصول ۲۰۱۳)، اما واتسون در نقش «نیکی» ظاهر شد. این فیلم بر اساس حوادث واقعی گروه سارق «حلقهٔ بلینگ» ساخته شده و در آن، اِما یک نسخه ساختگی از شخصیت الکسیس نیرسا را که یک شخصیت تلویزیونی و یکی از ۷ نوجوانی است که در سرقت‌ها دست داشته‌اند، بازی کرده است. در حالی که نقدهای این فیلم، حالتی ضد و نقیض داشته‌اند، ولی به تصویر کشیدن شخصیت نیکی توسط اما واتسون، کمتر مورد توجه آنها بوده است. در همین حال، پرده سینماها در سال ۲۰۱۳ شاهد نقش‌آفرینی اما واتسون در قالب یک نقش مکمل در یک کمدی آخرالزمانی نیز بود. این فیلم، این پایان است نام داشت که در آن، بازیگرانی مانند سث روگن، جیمز فرانکو، اما واتسون و خیلی‌های دیگر یک نقش اغراق‌آمیز از خود را بازی کرده‌اند.وی در مورد حضور در این فیلم گفته است که نمی‌توانسته فرصت اولین کمدی‌اش را در کنار برخی از بهترین کمدین‌های سینما از دست بدهد.

در ژوئن ۲۰۱۲، مشخص شد که اما واتسون برای بازی در نقش ایلا در فیلم نوح به کارگردانی دارن آرونوفسکی انتخاب شده است. فیلمبرداری این اثر از چند ماه بعد از آن آغاز شد و اکران آن در مارس ۲۰۱۴ صورت گرفت.

یکی از فیلم‌های اما واتسون، تریلر رگرسیون است که نویسندگی و کارگرادانی آن بر عهده آلخاندرو آمنابار بوده و زمان اکران آن برای سال ۲۰۱۵ در نظر گرفته شده بود. در این فیلم، اِما در نقش مقابل اتان هاوک قرار گرفت. کلنیا فیلم دیگر اما واتسون است که باز هم اکران در سال ۲۰۱۵ بود. اِما همچنین در نقش «بل» در فیلم جدید دیو و دلبر نیز نقش‌آفرینی کرد.اما برای بازی در این فیلم پیشنهاد بازی در نقش میا در فیلم لا لا لند را رد کرد و این نقش به اما استون رسید.

بیوگرافی اما واتسون بازیگر زن زیبای سال ۲۰۱۷

فشن و مد

در سال ۲۰۰۵ میلادی، اِما کار مدلینگ خود را با گرفتن یک عکس برای مجله تین ویگ شروع کرد و جوان‌ترین ستاره‌ای بود که بر روی جلد این مجله قرار می‌گرفت.سه سال بعد، خبرگزاری بریتیش پرس گزارش داد که اما واتسون قرار بوده که جایگزین کیرا نایتلی به عنوان چهره کانال فشن هاوس شود، ولی این موضوع توسط هر دو طرف رد شده است. در ژوئن سال ۲۰۰۹، بعد از چند ماه که از شایعات می‌گذشت، اما واتسون تأیید کرد که برای مد پاییز و زمستانه بوربری با این شرکت همکاری خواهد کرد. اما در ۶ حالت مختلف، مبلغی حدود ۸ میلیون پوند دریافت کرد. وی همچنین در مد بهاره و تابستانه بوربری در ۲۰۱۰ در کنار برادرش، الکس واتسون و جورج کریگ (موزیسین) و مت گیلمور و مکس هورد (مدل) ظاهر شد. در فوریه ۲۰۱۱، اما واتسون موفق به کسب عنوان استایل آیکون از بریتیش اله توسط دیم ویویان وستوود شد. در همین حال، کار اِما در زمینه فشن و مد با انتخاب وی به عنوان چهره لنکوم در مارس ۲۰۱۱ ادامه یافت.

زندگی شخصی

او به رقص و ورزش علاقه زیادی دارد و از بازی‌های هاکی و تنیس لذت می‌برد و ماهیگیری را نیز می‌پسندد. او معمولاً وقت خود را با بازی‌های رایانه‌ای و تنیس روی میز می‌گذراند. خانواده او دارای دو گربه به نام‌های دومینو و بابلز است که متعلق به او و برادرش هستند. بازیگران مورد علاقه او جانی دپ و جولیا رابرتز است.همچنین او در وب‌سایت رسمی خود علاقه‌اش را به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اعلام کرد.

فیلم ها و جوایز

بیوگرافی اما واتسون بازیگر زن زیبای سال ۲۰۱۷

جوایزبیوگرافی اما واتسون بازیگر زن زیبای سال ۲۰۱۷

 

نظر بدهید