بیوگرافی بیانسه بازیگر زن زیبای سال 2017 4
کافه خواندنی

بیوگرافی بیانسه بازیگر زن زیبای سال 2017

2.28Kبازدید

بیوگرافی بیانسه (Beyoncé) اولین رتبه ی بازیگر زن زیبای سال 2017

بیانسه جیزل نولز-کارتر (به انگلیسی: Beyoncé Giselle Knowles-Carter) (زاده ۴ سپتامبر ۱۹۸۱)، خواننده، ترانه‌سرا و هنرپیشه آمریکایی است. او در هوستون، تگزاس به دنیا آمد و از کودکی در مسابقات مختلف خوانندگی و رقص شرکت کرد و در اواخر دهه ۱۹۹۰ به عنوان خواننده اصلی گروه آراندبی دستینیز چایلد به شهرت رسید. با مدیریت پدرش متئو نوولس، این گروه از از پرفروش‌ترین گروه‌های موسیقی دخترانه شد. پس از وقفه‌ای چندساله، بیانسه اولین آلبوم خود به نام به طرز خطرناکی عاشق را در سال ۲۰۰۳ منتشر کرد. این آلبوم برای او پنج جایزهٔ گرمی به ارمغان آورد و دو آهنگ مجنون عشق و پسر بچه از آن، در نمودار ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد در صدر قرار گرفتند.

بیوگرافی بیانسه بازیگر زن زیبای سال 2017

پس از الغای گروه دستینیز چایلد در سال ۲۰۰۵، بیانسه دومین آلبوم استودیویی خود به نام زادروز را که شامل آهنگ‌های موفق دژاوو، غیرقابل‌تعویض و دروغگوی زیبا بود، در ۲۰۰۶ منتشر کرد. او در بازیگری نیز بخت خود را آزمود و در فیلم‌های دختران رؤیایی (۲۰۰۶) و پلنگ صورتی (۲۰۰۶) نیز بازی کرد و به خاطر فیلم دختران رؤیایی، نامزد بهترین بازیگر زن گلدن گلوب شد. او تحت تاثیر اردواجش با جی زی و ایفای نقش اتا جیمز در فیلم کادیلاک رکوردز، سومین آلبوم استودیویی من… ساشا فیرس هستم را منتشر کرد.این آلبوم در گرمی ۲۰۱۰ برندهٔ شش جایزه گرمی، از جمله ترانهٔ سال برای خانم‌های مجرد (یک حلقه رویش بگذار)، شد. بیانسه در سال ۲۰۱۰ مدتی از موسیقی فاصله گرفت و در چهارمین آلبومش به نام «۴» سری به قالب‌های موسیقی فانک دههٔ ۱۹۷۰، پاپ دههٔ ۱۹۸۰ و سول ۱۹۹۰ زد. پنجمین آلبوم تحسین‌شدهٔ منتقدین او، بیانسه در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. ششمین البوم تحسین‎شده او به نام لیموناد در سال ۲۰۱۶ و متعاقب فیلمی به همین نام، منتشر شد.

او در طول فعالیت ۱۹ ساله‌اش، بیش از ۱۰۰ میلیون اهنگ را به به عنوان خوانندهٔ تک و بیش از ۶۰ میلیون با گروه دستینیز چایلد، فروخته است و به این ترتیب یکی از پرفروش‌ترین خوانندگان تمام تاریخ است. او ۲۲ جایزهٔ گرمی را برنده شده است و یکی از بیشترین نامزد شدگان زن تاریخ گرمی است.

زندگینامه

بیوگرافی بیانسه بازیگر زن زیبای سال 2017

وی در شهر هوستون، تگزاس چشم به جهان گشود. او در آغاز به خاطر اینکه خواننده اول گروه دستینیز چایلد بود مشهور شد. پس از یک دوره از کارهای موفقیت آمیز با گروه بیانسه، آلبوم خود را به نام «دیوانه‌وار در عشق» (crazy in love) وارد بازار کرد. این آلبوم تبدیل به یکی از بزرگترین آلبوم‌های آن سال شد و بیانسه برای آن ۵ جایزه گرمی به دست آورد. آلبوم دوم بیانسه به نام B’day (روز تولد) همزمان با تولد ۲۵ سالگی او وارد بازار شد و دلیل این نام‌گذاری نیز همین است.

بیانسه همچنین در عرصه سینما نیز موفقیت‌هایی را به دست آورده و در فیلم‌های هالیوودی مثل پلنگ صورتی و دختران رویایی بازی کرده‌است. همسر او جی-زی رپر و خواننده هیپ پاپ مشهور است. آن‌ها سال ۲۰۰۸ ازدواج کردند.

در مراسم جوایز موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی ۲۰۱۱ در حالی که بر روی صحنه مشغول خواندن بود لباس خود را باز کرد و نشان داد که حامله‌است. پدر بچه جی-زی، رپکن معروف است.

او در مراسم اهدای جوایز ام‌تی‌وی ۲۰۱۴ جایزهٔ «پیشگام ویدئو مایکل جکسون» را برد.

جدیدترین آلبوم او که در ١٣ دسامبر ٢٠١٣ منتشر شد، از سوی منتقدین تحسین برانگیز خطاب شده است و حتی بازیگران معروفی در صفحات اجتماعیشان از این آلبوم تعریف کرده اند. این در حالی است که این آلبوم بدون اطلاع قبلی منتشر شد و همین موجب شگفتی طرفداران وی شد البته او اقرار کرد که پنهان ماندن کار بر روی این آلبوم بسیار برایش سخت بوده است. در این آلبوم علاوه بر ١۴ آهنگ، موزیک ویدیو ی آن ها نیز همزمان قرار داده شده است.

سیاست

بیانسه و همسرش روابط خوبی با اوباما و همسر اوباما دارند. همچنین مطرح شده که بیانسه و همسرش در کمپین انتخاباتی به حمایت از اوباما شرکت داشته اند.

فیلم ها

۲۰۰۱ Carmen: A Hip Hopera کامرون براوت
۲۰۰۲ آستین پاورز: در عضو طلایی فاکسی کلوئوپاترا
۲۰۰۳ وسوسه های مبارز لیلی
۲۰۰۶ پلنگ صورتی زانیا
۲۰۰۶ دختران رؤیایی دینا جونز
۲۰۰۸ کادیلاک رکوردز اتا جیمز
۲۰۰۹ غرق شده شارون چارلز
Wow! Wow! Wubbzy!: Wubb Idol
۲۰۰۹ Obsessed
۲۰۱۳ حماسه
۲۰۱۳ Life Is But a Dream

آلبوم‌ها

آلبوم های استودیویی

  • Dangerously in Love (خطرات عشق) (۲۰۰۳)
  • B’Day (روز تولد) (۲۰۰۶)
  • I Am… Sasha Fierce (من شدیداً ساشا هستم) (۲۰۰۸)
  • (4) (چهار) (۲۰۱۱)
  • (Beyoncé) (بیانسه) (۲۰۱۳)
  • (Lemonade) (لیموناد) (۲۰۱۶)

آلبوم های زنده

  • Live at Wembley (کنسرت ومبلی) (۲۰۰۴)
  • The Beyoncé Experience Live (بیانسه کنسرت را تجربه می کند) (۲۰۰۷)
  • I Am… Yours: An Intimate Performance at Wynn Las Vegas (من… بااحترام: عملکرد لاس وگاس) (۲۰۰۹)
  • I Am… World Tour (من… تور جهانی) (۲۰۰۹)

آلبوم های تلفیقی

  • Dangerously in Love / Live at Wembley (خطرات عشق/کنسرت ومبلی) (۲۰۰۸)
  • Above and Beyoncé: Video Collection & Dance Mixes ( بیانسه و بالا: مجموعه ویدئو و میکس های رقص) (۲۰۰۹)
  • Beyoncé: Platinum Edition (بیانسه: نسخه پلاتین) (۲۰۱۴)

بیانسه در فیلم پلنگ صورتی

بیوگرافی بیانسه بازیگر زن زیبای سال 2017

 

 

 

نظر بدهید