بدترین خوراک برای صبحانه
کافه سلامت

بدترین خوراک برای صبحانه که مانند سیانور عمل می کنند!

923بازدید

در خوردن خوراکی‌ها باید به زمان مصرف آنها هم باید توجه شود در ادامه بدترین خوراک برای صبحانه را معرفی کرده‌ایم که اگر ناشتا بخورید مانند سیانور عمل می‌کند، با ما همراه باشید.

البته لازم به ذکر است که خوراکی‌های سالمی که در وعده صبحانه میل می‌شوند تاثیر مخربی دارند.

بدترین خوراک برای صبحانه

یک فنجان قهوه یا چای و آب پرتقال تازه، این چیزی است که اکثر مردم هنگام فکر کردن به یک صبحانه عالی به آن می رسند. اما باید توجه داشته باشیم، خوراکی‌هایی که هنگام صبح با معده خالی مصرف می‌کنیم، نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش ما ایفا می‌کنند.

چای و قهوه

بدترین خوراک برای صبحانه

چای و قهوه را ناشتا نخورید زیرا باعث افزایش اسیدیته معده می‌شود و سوزش سر دل و سوء هاضمه را در طول روز به‌دنبال دارد. همچنین نوشیدن چای با معده خالی صفرا و اسید موجود در معده را کاهش داده و هضم غذا و روند تنظیم کلسترول را دچار اختلال کند.

شیرینی‌ها و غذاهای فرآوری شده

بدترین خوراک برای صبحانه

این چیزی نیست که کسی نداند که افزایش مقدار قند مصرفی برای سلامتی مضر است. اما آیا می‌دانید قندی که به غذاهای فرآوری شده اضافه می‌شود از جمله شربت ذرت با فروکتوز بالا و سایر شیرین کننده‌ها مانند نوشیدن زیاد الکل بر روی کبد تاثیر دارد؟ قندی که به طور طبیعی در میوه‌ها یافت یم‌شود با فیبر آن جبران می‌شود، اما خوردن مقادیر زیاد فروکتوز با معده خالی منجر به آسیب دیدن کبد می‌شود. همچنین غذاهای حاوی مخمر را نخورید زیرا باعث تخریب پوشش معده می‌شود و باعث نفخ می‌شود.

گوجه فرنگی

بدترین خوراک برای صبحانه

اگرچه گوجه فرنگی مقادیر زیادی از ویتامین c و مواد مغذی را داراست اما این میوه دارای مقدار زیادی اسید تانیک می‌باشد که منجر به افزایش اسیدیته معده می‌شود و باعث زخم معده می‌شود. یکی از بهترین موارد مصرف گوجه فرنگی، مصرف آن در سالاد برای شام می‌باشد.

ماست

بدترین خوراک برای صبحانه

برخی کارشناسان ماست و میوه را غذایی مناسب برای صبحانه می‌دانند که به کاهش وزن کمک می‌کند اما منظورشون ماست‌های سنتی می‌باشد. ماست‌های بدون چربی اغلب پرفند بوده تا مره‌ی نبود چربی را جبران کند. همچنین دلیل بر نخوردن ماست با معده خالی این است که فواید باکتری‌های اسید لاکتیک موجود در ماست به دلیل اسیدیته زیاد محیط معده در صبح بی‌اثر می‌شود و بدین صورت است که مزایای کمی از ماست در صبح نصیبتان می‌شود.

موز

بدترین خوراک برای صبحانه

موز به عنوان یک غذای رژیمی شناخته شده است. همچنین این میوه، بیماریهای گوارشی را تسکین می‌بخشد. رفع کننده یبوست است و از نظر برخی کارشناسان بهداشت یک غذای فوق‌العاده محسوب می‌شود. اما موز دارای مقادیر زیادی منیزیم و پتاسیم است که در صورت خوردن آن با معده خالی، می‌تواند منجر به عدم تعادل منیزیم و پتاسیم خون شود.

موز یکی از معروف‌ترین غذا‌های رژیمی است. این میوه برخی از بیماری های دستگاه گوارش را تسکین می‌بخشد، در رفع یبوست کمک می‌کند و از نظر برخی کارشناسان بهداشت یک غذای فوق العاده محسوب می‌شود. با این حال، موز حاوی مقادیر زیادی منیزیم و پتاسیم است که در صورت خوردن آن با معده کاملاً خالی، می‌تواند منجر به عدم تعادل منیزیم و پتاسیم خون شود. موز یک نمونه اصلی از خوردن غذای مناسب در زمان اشتباه است.

بهترین خوراک برای صبحانه

اما در کنار مواد غذایی که نباید ناشتا خورد، مواد غذایی هستند که بهتر است ناشتا خورد تا فرآیند هضم را بهبود بخشد و انتخابی عالی برای صبحانه می‌باشند.

میوه تازه

بدترین خوراک برای صبحانه

میوه‌ها مملو از ویتامین‌ها، مواد مغذی، فیبر و آب است و ترکیب کردن میوه با مواد غذایی به روش صحیح باعث می‌شود که دستگاه گوارش شما از طریق دریافت ویتامین‌ها، هضم بهتری داشته باشد. همچنین خوردن میوه به صورت ناشتا بدن را سم‌زدایی می‌کند. میوه‌ها انرژی بدنی زیادی تولید کرده و باعث کاهش وزن بدن و انرژی مورد نیاز فعالیت‌های روزانه را فراهم می‌کند.

قند‌های موجود در میوه به زمان نیاز دارند تا جذب بدن شوند و هنگامی که میوه‌ها به تنهایی و با معده خالی خورده می‌شوند، همه مواد مغذی، فیبر و قندهای ساده در آن را آسان‌تر جذب می‌کند.

جو دو سر، گندم سیاه و فرنی ذرت

بدترین خوراک برای صبحانه

خوردن جو دو سر به صورت ناشتا پوشش روی معده را ضخیم کرده و از تحریک آن به طور طبیعی توسط اسید هیدروکلریک (HCL) موجود در شیره جلوگیری می‌کند. همچنین حاوی فیبر بوده و به هضم غذا و باعث کاهش کلسترول می‌شود.

خوردن گندم سیاه و فرنی ذرت باعث کاهش فشار خون و کلسترول خون و همچنین به هضم غذا کمک می‌کند. از دیگر خواص گندم سیاه و فرنی ذرت می‌توان به دفع سموم و فلزات سنگین از روده اشاره کرد و برای مدت طولانی احساس سیری داشته باشید.

عسل

بدترین خوراک برای صبحانه

عسل باعث بیدار شدن سیستم ایمنی و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. همچنین طبق تحقیقاتی که انجام شده است عسل به درمان “سندرم روده تنبل” و مشکلات معده کمک شایانی می‌کند. همچنین عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته می‌شود و موجب پاک کردن بدن از ویروس‌ها و باکتری‌های مضر می‌شود.

تخم مرغ

بدترین خوراک برای صبحانه

تخم مرغ را هر موقع بخورید خواص زیادی برای بدن شما دارد. خوردن تخم‌مرغ در صبحانه یا با معده خالی باعث سیری فرد به مدت طولانی می‌شود و تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن صبحانه در صبح، کل کالری مصرفی روزانه کاهش می‌یابد و از طرفی باعث کاهش چربی می‌شود.

منبع: سایت ویبره

نظر بدهید