با این نکات در دوران قرنطینه و کرونا از پوست خود محافظت کنید.
کافه سلامت

با این نکات در دوران قرنطینه و کرونا از پوست خود محافظت کنید.

953بازدید

این ایام که ویروس کرونا در کنار ماست و حالا حالا ها هم قصد رفتن ندارد، زندگی ما بسیار تغییر کرده است. از آنجا که رفت و آمد در مکان های شلوغ احتمال ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می دهد، بهتر است تا حد امکان از رفتن به آرایشگاه ها و مراکز اسپا خودداری کنید. شما می توانید با انجام دادن چند کار ساده که زمان زیادی هم نمی گیرند، در خانه از پوست تان محافظت و مراقبت کنید. اطلاعات زیر از سایت https://lafarrerr.com/ جمع آوری شده است.

با این نکات در دوران قرنطینه و کرونا از پوست خود محافظت کنید.

  1. کرم آبرسان و مرطوب کننده یک باید است.

استفاده روزانه از مرطوب‌کننده برای پوست سالم بسیار حیاتی است، اما برخی همچنان استفاده از آن را در راستای تمایل به زیبایی می‌دانند. در حالی‌که هر روش مراقبتی پوست، در صورت بی‌توجهی به رطوبت‌ و آبرسانی آن، کامل نخواهد بود؛ به خصوص اینکه در دوران شیوع کرونا و شستن مرتب دست‌ها، استفاده از آبرسان و مرطوب کننده از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید از مناسب‌ترین کرم یا لوسیون برای مرطوب کردن پوست تان استفاده کنید. این امر به درخشان و براق ماندن پوست‌تان در طول روز کمک زیادی می‌کند.

به جای قیمت، به ترکیبات مرطوب کننده توجه کنید.

محصولات با کیفیت و گرانی در فروشگاه ها وجود دارند، اما نمونه های با قیمت مناسب تری هم هستند که همان کار را انجام می دهند. به دنبال ترکیباتی باشید که به طور طبیعی در پوست هم وجود دارند مانند لیپیدها، سرامیدها و هیالورونیک اسید. همه این ترکیبات قدرتمند هستند، اما هیالورونیک اسید یک ابرقهرمان واقعی در دنیای زیبایی به حساب می آید. هیالورونیک اسید این توانایی را دارد که تا 1000 بـرابـر وزن خود آب را در خود نگـه دارد.

  1. ضد آفتاب بزنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب باعث محافظت از پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید می‌شود و می‌تواند به جلوگیری از سرطان پوست کمک ‌کند. علاوه بر سرطان پوست، چین و چروک، لک پوستی، تیره شدن رنگ پوست و … هم از آثار منفی آفتاب بر پوست هستند.

از چه نوع کرم ضد آفتابی استفاده کنیم؟

ضدآفتاب‌هایی که ویژگی‌های زیر را دارند، از پوست در مقابل آفتاب سوختگی، پیری زودرس و سرطان محافظت می‌کنند:

  • طیف گسترده باشد و از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند.
  • دارای spf 30 و یا بالاتر باشد.
  • در برابر آب مقاوم باشد.
  1. سرم پوست را به روتین مراقبت از پوست تان اضافه کنید.

درست است که هر محصولی که در برنامه مراقبت از پوست شما قرار دارد، باید شامل مقدار کافی از آنتی اکسیدان‌ها، تقویت کننده‌ها و مواد ترمیم کننده پوست باشد اما سرم‌ها خاص هستند. سرم‌های صورت پیشرفته‌تر هستند و به نحوی طراحی شده اند که به صورت متمرکز نوع خاصی از مشکلات پوستی را درمان کنند.

سرم ویتامین سی

ویتامین سی یک ماده رایج ضد پیری است. این ماده قدرتمند نه تنها باعث ایجاد کلاژن می‌شود، بلکه ایمنی پوست را نیز بالا می‌برد؛ بنابراین لازم است به طور منظم، بخشی از رژیم مراقبت پوست شما باشد. اگر در اواخر دهه 30 یا 40 سالگی هستید، سرم ویتامین سی را به برنامه پوستی خود اضافه کنید.

  1. قبل از خواب از آرایش پاک کن استفاده کنید.

1212

پوست صورت شما هر روز در معرض اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید، کثیفی، آلودگی و مواد آرایشی قرار دارد. به همین دلیل هر شب قبل از خواب باید پوست خود را به طور کامل پاکسازی کنید. اولین قدم در پاکسازی پوست، پاک کردن آرایش است. پاک‌کننده‌ آرایش به شما در رها شدن از شر کثیفی‌‌ها و آلودگی‌هایی که روی سطح پوست شما قرار گرفته کمک می‌کنند. نادیده‌گرفتن این قدم مهم در مراقبت از پوست منجر به تحریک یا پیرشدن سریع‌تر پوست و ایجاد لک‌های پوستی می شود.

راهنمای کامل استفاده پاک کردن آرایش

اگر شما هم جزو افرادی هستید که پاکسازی آرایش را درست انجام نمی‌دهید، نگران نباشید! ما در ادامه مطلب شما را قدم به قدم برای پاکسازی پوست تان راهنمایی کنیم:

  1. شستن دست‌ها

باکتری و آلودگی انگشتان تان می‌تواند به راحتی به صورت تان منتقل شود. به همین دلیل، بهترین کار، خوب شستن دست‌ها قبل از لمس صورت است.

  1. استفاده از پد پنبه‌ای

چه از میسلار واتر استفاده می‌کنید چه پاک‌کننده صورت، در هر صورت استفاده از پد پنبه‌ای فرایند پاکسازی آرایش را آسان می‌کند. پد پنبه‌ای را در محلول پاک‌کننده آرایش فرو کنید تا از شر تمام مواد آرایشی خلاص شوید.

  1. اجتناب از مالیدن شدید پوست

پد پنبه‌ای را به آرامی روی صورت تان بکشید‌ و از مالیدن شدید پوست تان اجتناب کنید. مالیدن شدید پوست برای پاک کردن آرایش، می‌تواند باعث پیرشدن سریع‌تر پوست شود.

  1. پاک کردن باقیمانده‌ی مواد آرایشی از پوست

زمانی که پوست تان را به طور کامل با پد پنبه‌ای پاک کردید، یک حوله (پارچه) تمیز و نرم برای صورت تان بردارید، آن را با آب گرم بشویید و باقیمانده‌ی مواد آرایشی را که با پاک‌کننده آرایش برطرف نشده از صورت تان پاک کنید.

  1. پاک کننده صورت را از یاد نبرید.

هدف اصلی انواع پاک کننده‌های صورت، از بین بردن آلودگی، عرق، سبوم و ناخالصی هایی است که منافذ پوست را مسدود می کنند. اگر از پاک کننده صورت استفاده کنید، این آلودگی‌ها قبل از اینکه با باکتری‌ها ترکیب شوند و آسیب جدی به پوست شما وارد کنند، پاک می‌شوند.

بنابراین به خاطر داشته باشید که بعد از پاک کردن آرایش، صورت تان را با یکی از انواع پاک کننده صورت بشویید.

نظر بدهید