ایده های کاربردی برای تغییر دکوراسیون بالکن خانه
کافه دکوراسیون

ایده های کاربردی برای تغییر دکوراسیون بالکن خانه

3.28Kبازدید

تغییر کاربری و دکوراسیون بالکن خانه ؛ بالکن‌ها در آپارتمان‌های کوچک امروزی نقش کمتری دارند. گاهی به یک انباری برای وسایل اضافی خانه تبدیل می‌شوند و گاهی بدون استفاده می‌مانند. اما بالکن‌ها هرچقدر هم که کوچک باشند می‌توانند بسیار مفید و کاربردی باشند. در ادامه به بررسی ایده‌هایی برای استفاده بهینه از فضای بالکن و تغییر کاربری آن به فضاهایی می‌پردازیم که کمتر به آن توجه شده است. خواهید دید که بر خلاف تصور عموم، بالکن‌ها می‌توانند بسیار مفید و کاربردی باشند.

با سنگ و گیاه و نورپردازی، در بالکن خود محوطه سازی کنید و فضای دنجی برای تجدید قوا بسازید

استفاده از سنگ‌های دکوراتیور و رودخانه‌ای، و ترکیب آن با نورپردازی‌ مناسب، یک ترکیب پرطرفدار در محوطه‌سازی حیاط، روف‌گاردن و به طور کلی فضاهای باز در منازل است. این ترکیب را به بالکن خود بیاورید. اگر بالکن کوچکی دارید، از دیوارها بیشترین استفاده را ببرید و با ایجاد چند شلف دیواری و گیاهان و نورپردازی‌هایی که بیشتر روی دیوار کار شده‌اند، فضای دنج و آرامش‌بخشی در خانه خود ایجاد کنید

ایده های کاربردی برای تغییر دکوراسیون بالکن خانه

بالکن خود را به اتاقی برای استراحت روزانه تبدیل کنید

با انتخاب مبلمان مناسب، بالکن خود را به فضایی مناسب برای استراحت روزانه تبدیل کنید. از صندلی‌های راحتی که برای استراحت روزانه طراحی شده‌اند کمک بگیرید. اگر فضای کافی در اختیار دارید، یک تخت‌خواب کوچک می‌تواند ایده متفاوت و جالبی باشد. صندلی‌های گهواره‌ای هم انتخاب مناسبی برای استراحت روزانه در بالکن هستند. با توجه به فضای بالکن و سلیقه شخصی خود از هر یک از اینها می‌توانید استفاده کنید. از تزیینات جانبی غافل نشوید. یک قالیچه کوچک و تعدادی گلدان می‌تواند فضای استراحت بالکنی شما را دلپذیرتر کند.

ایده های کاربردی برای تغییر دکوراسیون بالکن خانه

بالکن خود را به اتاقی برای بازی‌ بچه‌ها تبدیل کنید

اگر نگران خراب‌کاری بچه‌ها هنگام بازی با رنگ هستید، بالکن خود را به اتاقی برای بازی بچه‌ها تبدیل کنید. جایی که بدون نگرانی از به‌ هم ریختگی و خراب کردن اتاق خود، بتوانند به راحتی با رنگ و گچ و گل سفالگری و وسایلی از این دست بازی کنند. این کار نه تنها باعث تمیز و مرتب ماندن خانه می‌شود، بلکه باعث می‌شود کودکان شما بدون نگرانی به فعالیت‌ها و بازی‌های خلاقانه بپردازند.

ایده های کاربردی برای تغییر دکوراسیون بالکن خانه

یک باغچه کوچک در بالکن خانه خود بسازید

اگر دوستدار گل و گیاه هستید، می‌توانید بالکن خود را به باغچه‌ای پر از گل‌ها و گیاهان مختلف تبدیل کنید. با نصب طبقه‌های دیواری و استفاده از استندهای چند طبقه‌ای، از فضای باکلن حداکثر استفاده را ببرید. پیشنهاد می‌کنیم کف بالکن را با چمن‌های مصنوعی بپوشانید تا حس و حال باغچه‌ خانگی شما تکمیل شود.

ایده های کاربردی برای تغییر دکوراسیون بالکن خانه

بالکن خانه را به اتاق خواب تبدیل کنید

با نصب پنجره و بستن کامل فضای بالکن، می‌توانید از بالکن منزل خود به عنوان یک اتاق اضافی استفاده کنید. حتی اگر بالکن کوچکی دارید، با قرار دادن یک مبل تختخواب شو می‌توانید این مشکل را حل کنید. شاید به نظرتان عجیب باشد، اما این ایده برای کسانی که در منازل کوچک زندگی می‌کنند و با کمبود اتاق مواجه‌اند می‌تواند بسیار کاربردی و راهگشا باشد.

ایده های کاربردی برای تغییر دکوراسیون بالکن خانه

از بالکن منزل به عنوان اتاق غذا خوری استفاده کنید

با قرار دادن یک میز و چند صندلی، فضایی صمیمی و ساده برای صرف غذا در جمع خانواده ایجاد کنید. از گیاهان غافل نشوید. وجود گیاهان در کنار میز غذاخوری فضای زیبا و دلنشینی برای صرف غذا ایجاد می‌کند. اگر بالکن کوچکی دارید از میزهای تاشو در بالکن استفاده کنید. با این کار در عین حال که فضای مناسب برای یک میز غذاخوری را در اختیار دارید، هر زمان که بخواهید با جمع کردن میز می‌توانید از فضای بالکن استفاده‌های دیگری نیز داشته باشید.

ایده های کاربردی برای تغییر دکوراسیون بالکن خانه

منبع: پویانو

گردآوری تصاویر : کافه مد

نظر بدهید