انواع جمع کننده پرده
کافه دکوراسیون

انواع جمع کننده پرده

4.95Kبازدید

از نظر بسیاری از طراحان و دکوراتورها، در انتخاب پرده مناسب برای فضاهای مختلف خانه، همان طور که به جنس پارچه، مدل، نقش و رنگ آن توجه می کنید باید به لوازم جانبی آن نیز توجه داشته باشید. یک کتیبه، یراق و یا گل میخ به راحتی می تواند بر روی نما و ظاهر پرده شما تاثیر گذاشته و حتی در بعضی از موارد، سبک خاصی را به وجود بیاورد. شاید گل میخ و بند جمع کننده آن یکی از مهم ترین ملزومات برای پرده به حساب بیایند که دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و مدل نیز هستند. در ادامه به برخی از رایج ترین و زیباترین این مدل ها می پردازم.

جمع کننده پرده مدل کراواتی

انواع جمع کننده پرده انواع جمع کننده پرده

شاید به جرات بتوان این گفت یکی از قدیمی ترین و رایج ترین مدل های جمع کننده پرده است. همان طور که از نام این مدل مشخص است، به صورتی دور پرده بسته می شود که حالت کراوات به خود گرفته و قسمتی از آن بر روی پرده آویزان خواهد ماند. برای این مدل معمولا از متریال های گوناگون مانند بندهای چرمی، کنافی، کاموایی و پارچه ای از جنس خود پرده انتخاب می شود. مدل کراواتی معمولا نیازی به گل میخ نداشته و به تنهایی قادر است پرده را به صورت جمع شده نگه دارد.

مدل دستبندی جمع کننده پرده

انواع جمع کننده پرده انواع جمع کننده پرده انواع جمع کننده پرده

این مدل یکی از مدل های بسیار مدرن و امروزی تر برای گل میخ ها محسوب می شود. نحوه نصب آن به گونه است که به رو سمت دیوار داشته و پرده داخل آن قرار می گیرد. در واقع مانند دستبندی می ماند که دور پرده جمع شده و از یک طرف به دیوار محکم متصل شده است. طرح ها و شکل های بسیار متنوعی برای مدل دستبندی به بازار ارائه شده اند که می توانند متناسب با سبک پرده و دکوراسیون شما ست شوند. سه نمونه مختلف از این مدل را در تصاویر بالا به خوبی مشاهده می نمایید. بسته به مدل و طرح، شما می توانید برای سبک های مدرن یا کلاسیک از آن بهره ببرید.

جمع کننده پرده با مدل گره ای

انواع جمع کننده پرده

مدل گره ای کمی به مدل کراواتی شباهت دارد با این تفاوت که بند استفاده شده به صورت یک گره باقی مانده و دیگر قسمتی از آن آویزان نمی شود و البته به یک گل میخ بر روی دیوار کناری نیز احتیاج خواهد داشت. معمولا ترجیح در این است که گره ثابت شده بر روی پرده دارای مدل خاص و زیبایی مانند یک گل باشد. برای این مدل نیز می توان از بندها با متریال های مختلف مانند کناف، چرم، پارچه و … استفاده کرد. همه چیز به سبک پرده شما بستگی دارد.

مدل حلقه ای جمع کننده پرده

انواع جمع کننده پرده

این مدل نیز امروزه بسیار رایج شده و شاید دلیل آن در سادگی و کاربرد راحت آن باشد. مدل حلقه ای به راحتی بدون نیاز به هیچ گل میخ یا وسیله جانبی دیگری دور پرده را گرفته و ثابت بر روی آن می ایستد. حلقه های معمولا از فلزی بوده و البته می توانند مدل های متنوعی مانند شکل برگ، گل و …. داشته باشند. تفاوت مدل حلقه ای با سایر مدل ها در این است که قسمت وسط پرده را بیش تر به سمت خود جمع کرده و تقریبا حالت بسته به آن می دهد. البته این مدل بیش تر برای سبک های مدرن به کار می رود.

جمع کننده پرده با مدل کمربندی

انواع جمع کننده پرده انواع جمع کننده پرده انواع جمع کننده پرده

در این مدل هم به یک بند به عنوان جمع کننده و هم به یک گل میخ نیاز دارید. جمع کننده به صورت کمربند به دور پرده حلقه زده وسپس به گل میخ متصل می شود. این مدل نیز از انواع رایج برای پرده است و به دلیل تنوع بالایی که در طرح و متریال دارد برای انواع سبک پرده با مدل های گوناگون مناسب خواهد بود. در سه تصویر بالا می توانید سه طرح کاملا متفاوت از این مدل را مشاهده نمایید.

جمع کننده پرده مگنتی

انواع جمع کننده پرده

جدیدترین مدل گل میخ و جمع کننده پرده مدل مگنتی یا همان مغناطیسی است که جذابیت خاصی را برای پرده خلق می کند. این نوع جمع کننده ها به نوعی طراحی شده اند که توسط آهنربا به یکدیگر متصل شده و به خوبی در جای خود محکم می ایستند. این مدل هم می تواند با گل میخ و هم بدون گل میخ استفاده شود، اما نکته قابل توجه در مورد آن ها در این است که برای اکثر سبک ها ایده آل استفاده خواهند بود.

منبع : چیدانه

2 نظر

  1. عزیزم با سلام و تشکر از سایت خوبتان،لطفا بفرمایید این جمع کننده پرده ها را از کجا میتوان خرید،با تشکر از شما

    1. با سلام سپاس از شما که با نظراتتون ما رو دل گرم می کنید، برای خرید جمع کننده پرده تمامی پرده فروشی ها این محصول رو دارن و در این دوران کرونا شما می توانید با سرچ در گوگل “خرید جمع کننده پرده” فروشگاه های آنلاین بسیاری رو پیدا کنید و مدل ها رو ببینید و سفارش بدید.موفق باشید.

نظر بدهید