انتخاب لباس خواستگاری برای آقایان
مدل لباس مردانه

انتخاب لباس خواستگاری برای آقایان

3.41Kبازدید

انتخاب لباس مناسب خواستگاری برای آقایان

خواستگاری، تقریبا میشه یه چیزی تو مایه های سربازی برای اقایان میباشد که چه بخوای چه نخوای باید یه روزی بری. به قول معروف شتری هست که در خونه همه میخوابه .در این مراسم مهم داماد به زیر ذره بین خوانواده عروس میرود و برای انتخاب لباس مناسب خواستگاری باید بیشتر دقت کرد. و اینکه استرس اینو داری که چه لباسی بپوشم که بهتر دیده بشم یا پدر خانم آینده م از من خوشش بیاد. این یه چیزی نیست که بخواهیم بصورت عمومی در مورد آن بحث کنیم ولی به طور کلی مواردی هست که باید برای لباس پوشیدن در خواستگاری به اون موارد دقت کنید.

وقتی به مرحله خواستگاری رسیدی نیازی نیست که یهویی سبک خودتو عوض کنی و تغییرات زیادی تو خودت انجام بدی باید یه چیزی بپوشی که مطمئن و با صلابت جلوه بدی .

انتخاب لباس خواستگاری برای آقایان

1 – انتخاب کت و شلوار

به دنبال سبک کلاسیک کت و شلوار بگردید. کت و شلوار های کلاسیک یکی از لباس های کاملا رسمی به شمار میرود که مناسب مراسم خواستگاری نیز میباشد.

معمولا آقایان از شیک بودن و تن خور کت و شلوار خوششان میاید . ولی کار به اینجا ختم نمیشه خانم ها توجهشون به رنگ کت و شلوار هست تا نوع آن ، پس باید حواستون جمع باشه .

پس باید برای خرید یک کت و شلوار کلاسیک با رنگ معقول و مناسب اقدام کنید.

انتخاب لباس خواستگاری برای آقایان

2 – رنگ کت و شلوار مراسم خواستگاری

طی تحقیقاتی که انجام شده پوشیدن رنگ آبی و طیف های رنگ آبی آقایان را جذاب تر نشان میدهد . رنگ سرمه ای نیز رنگ محبوب بین همه افراد میباشد که برای مراسم خواستگاری گزینه ی مناسبی میتواند باشد. بعد از رنگ سرمه ای میتوان به رنگ خاکستری و قهوه ای اشاره کرد.

انتخاب لباس خواستگاری برای آقایان

3 – نوع پارچه کت و شلوار خواستگاری

برای خرید کت و شلوار سعی کنید بهترین نوع پارچه را تهیه کنید زیرا پارچه مرغوب و طبیعی از جنس نخ تهویه هوا در آن به خوبی به گردش در میاید و با کمی تعریق در آن بوی بد به خود نمیگیرد. در هنگام شستشو رنگ آن پارچه ثابت میماند و هنگام اتو کردن پارچه برق نمی افتد.

انتخاب لباس خواستگاری برای آقایان

به مهم ترین نکته خرید کت و شلوار دقت کنید ینی سایز دقیق و اندازه دقیق خودتان.

اگر دوست ندارید کسی وسط مراسم به شما خیره بشه یا اینکه عرق بشینه رو پیشونیتون ، باید از پیراهنی استفاده کنی که با رنگ کت و شلوار کاملا متضاد باشه . پوشیدن رنگ های جیغ در مراسم خواستگاری برای شما پیشنهاد نمیشه .

میتونید از کراوات استفاده کنید به شرط اینکه خونواده همسر آینده از لحاظ فرهنگی با این موضوع مشکلی نداشته باشند. میتوانید برای انتخاب کراوات از رنگ متضاد کت و شلوار استفاده کنید یا اینکه همرنگ کت و شلوار باشد . البته توصیه ما به شما اینه که کراوات همرنگ لباس داماد مناسب تر میباشد.

از موارد مهم دیگر تو مراسم خواستگاری پوشیدن کفش مناسب هست که تا حدودی نشان دهنده سبک و شخصیت شما میباشد. پوشیدن کفش های کالج و کفش هایی رسمی به سبک مدرن مانعی ندارد. بستگی دارد میخواهید عروس خانم چه فکری راجع به شما بکند با پوشیدن این نوع کفش ها علاوه بر پوشیدن کت و شلوار کلاسیک شما را فردی مدرن و امروزی جلوه میدهد .

انتخاب لباس خواستگاری برای آقایان

سبک مدل مو هم تاثیر زیادی داره تو جلوه شخصیت شما . به هیچ وجه توصیه نمیشه که از مدل های عجیب غریب و فشن های آنچنانی استفاده کنید . شما قراره مرد زندگی باشید و باید یک مدل موی اراسته و ساده داشته باشید.

یکی دیگه از مسائلی که خیلی مهمه این هست که درسته در خیلی از موارد میشه با کت و شلوار کفش های کالج و مشابه اونها رو پوشید، ولی در این مورد شما باید نشون بدید علاوه بر کلاسیک بودن، استایل خوب و مدرنی هم دارید تا عروس خانوم یک دفعه نظرش عوض نشه.

زدن عطر و ادکلن مناسب در مراسم خواستگاری باید جوری باشد که دیگران را اذیت نکند . لطفا شیشه عطر را روی خود خالی نکنید !!!!

از استفاده از عطر های با بوی تند خودداری کنید ترجیحا از عطر هایی استفاده کنید که بوی ملایم و مردانه داشته باشد که به جذابیت شما بیافزاید.

انتخاب لباس خواستگاری برای آقایان

نکاتی کلیدی دیگر در مورد پوشیدن کت و شلوار مراسم خواستگاری :

* اگر دارای قدی کوتاه یا متوسط هستید و دوست ندارید این زیادی به چشم بیاید . با انتخاب کت و شلوار با راه راه عمودی و کمربند همرنگ با کت و شلوار تا حدودی میتوانید قد بلند تر بنظر برسید.

* در هر صورت با کت و شلوار کلاسیک باید پیراهن آستین بلند بپوشید.

* اگر کمی چاق هستید و دارای اضافه وزن میباشید بهتر است از کتی استفاده کنید که در قسمت پشت آن یک چاک دارد . زیرا از به چشم آمدن بزرگی باسن جلوگیری میکند .

* برای انتخاب کفش مناسب ، کفشی انتخاب کنید که کمی تیره تر از کت و شلوار شما باشد . برای اینکه نشان دهید به تیپ و لباس پوشیدن اهمیت زیادی میدهید میتوانید بند ساعت و کمربند و کفش را با یکدیگر ست کنید .

* به هیچ وجه جوراب سفید نپوشید. رنگ جورابتان با رنگ کت و شلوار هماهنگ باشد بهتر است یا اینکه همرنگ کفشتان باشد یا اینکه کمی تیره تر از رنگ کفش تان . به سایز جوراب دقت کنید که ساق پای شما را کاملا پوشانده باشد . تا جایی که شلوار شما بالا میرود پای شما نمایان نشود .

 

منبع : تیپکا

نظر بدهید