اصول مهم در انتخاب و خرید لباس برای کودک
مدل لباس کودک و نوجوان

اصول مهم در انتخاب و خرید لباس برای کودک

1.77Kبازدید

همه ی ما می دونیم که بدن کودکان نسبت به آدم بزرگ ها خیلی حساس تره و خیلی موقع ها دیدین که وقتی یه لباسی رو به تن کودک میکنین گریه و بی تابی میکنه .این مشکل رو بیشتر زمانی می بینین که کودک خیلی کوچیکه و قادر به حرف زدن نیست تا درباره ی راحتی لباسش حرف بزنه .بنابراین ما باید بدونیم که کودکان در چه لباس هایی راحت هستن و چه لباس هایی مناسب شون هست که در اینجا بهش اشاره می کنیم .

اصول مهم در انتخاب و خرید لباس برای کودک

راحتی لباس کودک

راحتی لباس کودک اولین مساله ای هست که والدین باید بهش توجه کنن و اینکه کودکان خیلی سریع در حال رشد هستن و باید از خرید لباس های جذب و خیلی تنگ و چسبان خوداری کنین .وقتی که میخواین لباسی رو برای کودک تون خریداری کنین باید قسمت های یقه ،مچ پا ،پاچه شلوار و سر آستین لباس گشاد و راحت باشه تا وقتی میخواین لباس رو تن کودک کنین اذیت نشه .جریان خون راحت در بدن کودک بسیار مهمه .همچنین این نکته رو هم باید رعایت کنین که پارچه ی لباس های کودک منعطف و لطیف باشه و از خرید کردن لباس های خشک ،زبر و غیر کشسان خوداری کنین .

اصول مهم در انتخاب و خرید لباس برای کودک

رنگ لباس کودک

در انتخاب لباس کودک توجه به رنگ ها و هماهنگی بین رنگ ها خیلی توصیه میشه .
برای اینکه یه انتخاب خوب برای کودک تون داشته باشین بهتره از قوانین ست کردن لباس و هماهنگی در انتخاب لباس کودک استفاده کنین .
کودکان لباس هایی با رنگ های روشن رو بیشتر می پسندن ،پس بهتره برای ست کردن رنگ لباس کودک بیشتر روی رنگ های قرمز ،آبی ،بنفش و سبز تمرکز کنین .
فقط این نکته رو در نظر داشته باشین که بین لباس های دخترونه و پسرونه کمی تفاوت رنگ رو در نظر بگیرین .

جنس لباس کودک

اصول مهم در انتخاب و خرید لباس برای کودک

قبل از اینکه لباسی رو خریداری کنین ،در هنگام انتخاب لباس حتما به برچسب روی لباس دقت کنین و آن را بررسی کنین که درصد الیاف طبیعی به کار رفته در پارچه ی آن بالا باشه .بهترین جنس لباس برای کودکان ،پارچه های پنبه ای هستن، فقط باید توجه داشته باشین که این نوع لباس ها در هنگام شستشو کمی آب میرن بنابراین از پارچه های پنبه ای استفاده کنین که درصدی از پلی استر در اون ها وجود داشته باشه تا دوام و ظاهری بهتر ی داشته باشن .

دوخت لباس کودک

وقتی لباسی رو انتخاب کردین و میخواین بخرین به درزهای داخل لباس توجه کنین تا بدون برجستگی باشه و دوخت تمیز و صافی رو داشته باشه .

اصول مهم در انتخاب و خرید لباس برای کودک

اجزا لباس کودک

هر جز کوچک و تزیینی که روی لباس کودکان وجود داره شامل دکمه ،نگین ،مروارید ،سنگ دوزی ها و قطعات تکه دوزی شده روی لباس رو دوباره بدوزین و از محکم شدن آن ها روی لباس اطمینان حاصل کنین چون یکی از عادت های بدی که کودکان دارن ،خوردن هر چیز کوچیکی در اطرافشون هست و با این کار از نگرانی خودتون کم میشه .لباس های کودکان زیر ۴ سال هم بهتره دکمه یا زیپ هایی داشته باشن که خود کودک بتونه آن هارو باز و بسته بکند .

 

منبع:ست شو

نظر بدهید