اشتباهات معمول در نصب کاشی کف
کافه دکوراسیون

اشتباهات معمول در نصب کاشی کف

1.27Kبازدید

سال گذشته، خانه داران 3.05 میلیارد فوت مربع کاشی در خانه های ایالات متحده نصب کردند. نصب کاشی روشی خوب برای مدرن کردن ظاهر خانه است. مهم نیست چه سبک کاشی استفاده می کنید، اگر آن را به درستی نصب نکنید اثر منفی روی ظاهر خانه شما خواهد داشت. اجازه ندهید این ترس باعث شود از انجام پروژه نصب کاشی دلسرد شوید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی و سرامیک را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کاشی کار در تهران باشید می‌توانید درخواست نصب کاشی و سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

می خواهیم به شما نشان دهیم چگونه کاشی کاری را مانند یک فرد حرفه ای انجام دهید. این گام ها را دنبال کنید تا مانند یک حرفه ای کاشی کاری خود را انجام دهید.

اشتباهات معمول در نصب کاشی کف

اندازه اشتباه ماله

اندازه ماله مورد نظر باید با کاشی متناسب باشد.هر چه کاشی مورد استفاده شما بزرگتر باشد، باید بتون خود را عمیق تر و باریک تر بزنید.

برای داشتن بتنی عمیق و باریک به ماله ای دارای شیار های عمیق نیاز دارید. شیارهای عمیق اجازه می دهند کاشی ها در هنگام نصب، بهتر در جای خود قرار گیرند.

اطمینان حاصل کنید بتون انتخابی شما برچسب “کاشی بزرگ” را داشته باشد. این نوع بتون ضخیم تر بوده و کاشی های بزرگ را نگه می دارد.

به عنوان یک قانون کلی، یک ماله نیم اینچی برای کاشی های تا 16 اینچ مناسب می باشد. کاشی های بزرگتر از این، به ماله دارای شیارهای 3.4 اینچی نیاز دارد.

به یاد داشته باشید به دلیل استفاده بیشتر از بتون، این ماده سریع تر تمام خواهد شد. یک کیسه 50 پوندی با استفاده از ماله دارای شیار 2/1 اینچی باید 40  تا 50 فوت مربع را پوشش دهد. همان کیسه 50 پوندی، اگر با ماله دارای شیار 4/3 اینچی پخش شود، 30 تا 40 فوت مربع را پوشش خواهد داد.

ترک خوردن کاشی

در هنگام برش کاشی، احتیاط های لازمه را انجام دهید تا کاشی تَرَک نخورد. کاشی های شکسته زیاد هدر رفته و گران تمام می شوند.

استفاده از اره برقی الماس بهترین انتخاب برای برش کاشی است. تیغ اره الماس ساینده بوده و دندانه دار نمی باشد.

قبل از برش دادن، کاشی ها را با مداد علامت بزنید. می توانید از مداد معمولی یا مداد روغنی برای این کار استفاده کنید.

کاشی را مقابل حصار قرار دهید و خط را با یک تیغه مشخص تر کنید. پس از آن که اره را روشن کردید، باید منتظر شوید تا آب روی کاشی جریان یابد.

در هنگام انجام برش، فشاری یکسان و آرام وارد کنید. همانطور که به انتهای برش خود می رسید، دو بخش را به هم نزدیک نمایید. نگه داشتن کاشی، از شکسته شدن آن جلوگیری می کند.

اگر می شنوید که در هنگام رفته رفته تیغه کندتر حرکت می کند، پس یعنی سرعت حرکت شما بیش از اندازه سریع است. هر چه ماده مورد نظر سخت تر باشد، آرام تر باید حرکت کنید.

اشتباهات معمول در نصب کاشی کف

زیرکاری اشتباه

زیرکار سطحی است که کاشی روی آن نصب می شود. شما به یک سطح، مسطح، صاف و قوی نیاز دارید. اگر چنین سطحی ندارید کاشی تان ترک خواهد خورد.

اگر زیر کارتان مناسب نیست، ابتدا یک تخته سیمانی 4/1 تا 2/1 اینچی نصب کنید. سپس کاشی خود را روی آن نصب نمایید.

اگر کف پوش شما از جنس وینیل قدیمی می باشد، این کف مناسب بوده و می توانید کاشی خود را روی آن نصب نمایید. در این جا فرض بر آن است که زمین به اندازه کافی ضخامت دارد که از کاشی پشتیبانی کند.

به کف نگاه کرده و مشخص کنید چهارچوبه تا چه اندازه با ان فاصله دارد. اگر چهارچوبه 14 اینچ فاصله دارد، باید یک تخته سیمانی 1- 8/1 اینچ نصب نمایید. اگر چهارچوب کف 24 اینچ فاصله دارد، تخته سیمانی باید حداقل 2/1 اینچ ضخامت داشته باشد.

به یاد داشته باشید، وقتی تخته سیمانی را به کف وصل می کنید، در واقع ارتفاع را افزایش می دهید. در اینجا باید حلقه توالت را گسترش دهید.

نصب اشتباه کاشی

نصب کاشی در یک الگوی مورب به برنامه ریزی خاصی نیاز دارد. اگر کاشی هایتان به شکل مربع هستند می توانید زوایای 45 درجه داشته باشید.

زمانی که کاشی به شکل لوزی باشد، نحوه نصب آن تغییر پیدا خواهد کرد. با متمرکز کردن کاشی ها کار را شروع کنید. گوشه ها را با یک طرح بندی خطی نصب نمایید.

با اندازه گیری اولیه طراحی خود را انتخاب کنید. در هنگام کار خطوط خود را با تراز بررسی کنید.

دوغاب کاری اشتباه

انتخاب دوغاب غلط، یا دوغاب کاری غلط هر دو می تواند پروژه کاشی کاریتان را از بین ببرد. شما به خطوط دوغاب کاری شده تمیز و یکسان نیاز دارید.

دوغاب خود را با یک ماله مخلوط کنید تا جایی که به غلظت کره بادام زمینی نزدیک شود. استفاده از دریل یا پارو باعث نفوذ هوا و در نتیجه ضعیف شدن دوغاب می شود.

اطمینان حاصل کنید که حتما اجازه دهید دوغاب قبل از استفاده 10 دقیقه استراحت کند. رد شدن از این مرحله باعث می شود دوغاب ضعیف تری داشته باشید که به راحتی ترک می خورد.

آماده نبودن

قبل از نصب کاشی باید سطح مورد نظر را تمیز کرده و آماده سازید. هر گونه چربی، گرد و خاک و اثر انگشت را از روی سطح تمیز نمایید.

اگر این مرحله را به انجام نرسانید، چسب به خوبی به دیوار نمی چسبد. این مشکل در هنگام نصب کاشی برای آشپزخانه و حمام بسیار رایج است.

برای تمیز کردن دیوار از ترکیب آب و صابون ظرفشویی استفاده کنید. اگر لکه های زیادی دارید، از اسپری رنگ یا ساینده استفاده نمایید.

استفاده نکردن از تخته پشتیبان

اگر در حال کاشی کاری مکانی مرطوب هستید، باید از پشتیبان استفاده کنید. تخته پشتیبان پایدار مانده و از عبور آب جلوگیری می نماید.

تخته سیمانی بادوام ترین نوع پشتیبان هاست و در آن سیمان و ماسه به همراه فایبرگلاس تقویت می شوند.

تخته سیمانی فیبری از سیمان و ماسه تقویت شده با فیبر چوبی تشکیل می شود. این نیز به دیگر تخته های سیمانی شباهت دارد اما در استفاده محدودیت هایی دارد.

گچ شیشه ای مات برای مکان های مرطوب عملکرد بسیار خوبی دارد، اما نه مناطقی که مستقیما با آب در ارتباط باشند. آنها سنگ گچ سیلیکونی شده هستند که با فایبرگلاس تقویت می شوند.

اگر در حال کاشی کردن اطراف سینک خود هستید، دیوار کاذب مقاوم انتخاب خوبی خواهد بود. این گزینه می تواند در برابر ریزش گاه و بی گاه آب مقاومت کند، اما رطوبت مداوم آن را ضعیف خواهد کرد.

گچ زنی اشتباه

برای کاشی کاری حمام، مرحله آخر گچ زنی اتصالات می باشد. یک خط صاف به سمت گوشه ها و در کنار لبه وان رسم کنید.

خرید موارد لازم

خرید گچ مناسب آشپزخانه و حمام بسیار مهم است. این نوع گچ افزودنی هایی دارد که از رشد قارچ و کپک جلوگیری می کنند.

میتوانید نوع لاتکسی یا سیلیکونی ان را خریداری نمایید. سیلیکون بادوام تر بوده ولی سخت تر تمیز می شود. تمیز کردن لاتکس آسان تر است، اما دوام کمی دارد.

همچنین باید رنگ مناسبی را خریداری کنید. فروشگاه های مخصوص ابزار تنها رنگ های سفید، بی رنگ و بادامی را دارند. به یک فروشگاه مخصوص کفپوش مراجعه کرده و از رنگ های متفاوت استفاده نمایید.

اعمال گچ

باقی پول خود را برای خرید یک دستگاه گچ زنی استفاده نمایید. این دستگاه خطی صاف از گچ را اعمال می نماید. دستگاه های ارزان تر باعث می شوند خطی بیش از اندازه ضخیم  یا باریک باشند.

خط مکان مورد نظر را با استفاده از نوار چسب پوشش دهید. این کار باعث می شود در هر دو طرف خطی صاف به دست آورید.

دقت کنید اندازه سر لوله گچ مورد نظر با عرض شکاف شما یکسان باشد. این کار باعث می شود خط گچ با اندازه مورد نظرتان یکی شود.

زمانی که خطی از گچ را رسم کردید، انگشت خود را مرطوب کرده و اضافات آن را پاک نمایید. در مرحله آخر هنگامی که گچ هنوز خیس است، چسب را جدا کنید.

تهیه نکردن کاشی به مقدار کافی

دلیل اصلی موفق نشدن در تهیه کاشی به اندازه کافی، نداشتن برنامه ریزی درست است. برای انجام اندازه گیری ها و بررسی ها هر چقدر لازم است زمان صرف کنید.

با اندازه گیری طول و عرض مکان مورد نظر کار را شروع کنید. اندازه های خود را ضربدر 2 کنید.

این کار فوت مربع را به شما می دهد. فوت مربع را با اندازه جعبه کل کاشی ها مجذور کنید.

عدد به دست آمده نشان می دهد چند جعبه کاشی برای مکان مورد نظر نیاز است. سپس، باید مقداری بیشتر اندازه بزنید.

فوت مربع مکان مورد نظر را ضربدر 10% کنید و سپس عدد مورد نظر را به عدد اتاق اضافه نمایید. سپس با یک فوت مربع تک جعبه آن را تقسیم نمایید.

عدد به دست آمده تعداد جعبه هایی است که باید خریداری کنید. جعبه های اضافی برش ها، شکستگی ها و اضافات را پوشش می دهند.

نصب کاشی کف

اولین قدم در نصب کاشی آن است که لوازم مناسب داشته باشید. برای گسترش بتون به یک بیلچه متوسط نیاز پیدا خواهید کرد.

برای برش کاشی بدون شکستن آن به اره الماسی مناسب نیاز دارید. سپس برای نصب کاشی به پایه مناسب نیاز خواهید داشت. با خرید مقدار مناسب کاشی و الگوی مورد نظر خود، آماده شوید. پس از نصب کاشی باید دوغاب کاری را آغاز نمایید.

دوغاب را به خوبی ترکیب کنید تا میزان چسبندگی مناسب داشته باشد و حباب هوا نداشته باشد.

سپس گام های تمیزکاری دوغاب را دنبال کنید تا کارتان تکمیل و زیبا شود.

نظر بدهید