اشتباهات انتخاب پرده در دکوراسیون
کافه دکوراسیون

اشتباهات انتخاب پرده در دکوراسیون و راه های اجتناب از آن

1.32Kبازدید

پرده به عنوان زینت و آرایش نقش اساسی در دکوراسیون داخلی هر فضایی دارد از پرده در دکوراسیون به عنوان المانی دکوری یا برای افزودن حریم خصوصی بیشتر و مانع دید در دکوراسیون یا برای کم کردن نور وارده به اتاق و یا گرمتر نمودن فضا استفاده می شود بنابراین قبل از انتخاب پرده فراموش نکنید نیاز های ضرورری را بررسی کنید و بعد از تعیین اولویت ها پرده مورد نظر را انتخاب کنید زیرا همانطور که انتخاب صحیح پرده تاثیر زیادی بر بهبود دکوراسیون و ایجاد فضایی کاربردی دارد انتخاب نادرست می تواند مانعی برای زیبایی و عملکرد مناسب فضا محسوب شود. در ادامه با ۳ اشتباه رایج درباره پرده در دکوراسیون و روش حل مشکل با ما همراه باشید.

اشتباهات انتخاب پرده در دکوراسیون

اشتباه ۱: عدم تناسب ابعاد پنجره و پرده

ابتدا اطمینان حاصل کنید که پرده های شما به اندازه کافی گسترده هستند تا پنجره های خانه را پوشش دهند زیرا در صورت ابعاد خیلی بزرگتر یا کوچکتر از لحاظ زیبایی شناسی مشکل ایجاد کرده و هم از لحاظ کاربردی مناسب نمی باشد برای جلوگیری از این اشتباه قبل از خرید یا انتخاب پرده ها، پنجره خود را اندازه گیری کنید. پنل های پرده باید حدود دو برابر عرض پنجره ای که مدنظر شماست طول داشته باشند.

اشتباهات انتخاب پرده در دکوراسیون

اشتباه ۲: ارتفاع نادرست پرده

پرده های با برش کج و شیب دار و یا با ارتفاع نامناسب از نظر بصری ظاهری ناخوشایند ایجاد می کند برای مثال پرده های با قد کوتاه تناسب را در فضا از بین می برد و با کوتاه تر نشان دادن سقف ها فضا را کوتاهتر نشان می دهد همینطور پرده هایی که روی زمین کشیده می شوند به راحتی گرد و غبار را جمع می کنند برای اجتناب از این موضوع و به منظور پیدا کردن طول پرده درست، با اندازه گیری کف تا میله آویز پرده یکی از سه روش زیر را انتخاب کنید:

۱-در این حالت که بیشتر برای پرده های آشپزخانه استفاده می شود:

ارتفاع پرده = ارتفاع پنجره + ۱۰ سانتی متر + ۱/۵ سانتی متر

۲-این حالت بیشتر برای اتاق خواب مخصوصا تا بالای تخت استفاده می شود :

ارتفاع پرده = ارتفاع پنجره + ۱۰ سانتی متر + ۱۵ سانتی متر

۳-این اندازه بیشترین کاربرد را در پرده های پارچه ای دارد:

ارتفاع پرده = فاصله قسمت بالای پنجره تا زمین + ۱۰ سانتی متر – ۲ سانتی متر

اشتباهات انتخاب پرده در دکوراسیون

اشتباه ۳: مکان قرارگیری اشتباه میل پرده

ضروری است که میل پرده را در جای مناسبی نسبت به فریم پنجره قرار دهید میله ای که خیلی نزدیک به پنجره باشد، می تواند فضا را کوچکتر از ابعاد واقعی نشان دهد اگر آن را چند سانتی متر بالاتر از پنجره قرار دهید اتاق خود را به صورت بصری بلندتر جلوه گر می کنید. همچنین انتخاب یک میله پرده ای که از پنجره شما گسترده تر است ضروری است زیرا اجازه حرکت پرده به کنار و نمود فضایی بزرگتر را سبب می شود. برای انتخاب جای مناسب لازم است میله ۲۰-۳۰ سانتی مترطولانی تر از عرض پنجره و ۱۰-۱۵ سانتی متر در بالای قاب پنجره نصب شود.

اشتباهات انتخاب پرده در دکوراسیون

منبع: تحریریه دکوبوم

نظر بدهید