اسرار شیک‌پوشی
کافه خواندنی

اسرار شیک‌پوشی میلیونرهای خودساخته درباره چگونگی داشتن ظاهری تاثیرگذار

740بازدید

حتما تا به حال نکات مهم برای پیشرفت در مشاغل مختلف را از زبان پیشگامان آن‌ها شنیده‌اید. درباره تاثیرگذاری ظاهر شما در موفقیت شغلیتان چه می‌دانید؟

اسرار شیک‌پوشی میلیونرهای خودساخته

شما فقط 30 ثانیه یا حتی کمتر از آن وقت دارید تا از روی ظاهرتان، مورد قضاوت دیگران قرار بگیرید. در برخورد اول، این موضوع می‌تواند یک شانس عالی برای تاثیرگذاری روی طرف مقابلتان باشد. شما قطعا دوست ندارید که این فرصت را از دست بدهید؛ بنابراین بهتر است اسرار شیک‌پوشی میلیونرهای خودساخته درباره چگونگی داشتن ظاهری تاثیرگذار را با دقت بخوانید. ما از رهبران مشاغل و مشاوران برتر در «اوراکلز» (Oracles) خواستیم تا تجربیات خود را در مورد نحوه لباس پوشیدن برای کسب موفقیت در کسب و کار، با ما به اشتراک بگذارند. در این جا با این نکات آشنا شوید:

1. به تمیزی ظاهر خود برسید

اسرار شیک‌پوشی

بزرگ‌ترین نکته این است که همیشه ظاهر تمیزی داشته باشید. مطمئن شوید که موها و ناخن‌هایتان مرتب هستند. در مورد لباستان نیز، سرمایه‌گذاری روی یک جفت کفش یا کیف دستی با کیفیت بالا که بتوانید برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنید، ضروری است. سپس می‌توانید برای بقیه لباس‌هایتان، از گزینه‌های ارزان قیمت و در عین حال متناسب کمک بگیرید.

– «تامارا ملون» (Tamara Mellon)، بنیانگذار و مدیر ارشد خلاق برند لوکس کفش Tamara Mellon؛ بنیانگذار Jimmy Choo؛ مدافع حقوق برابر و توانمندسازی زنان

2. یک بلیزر آبی یا پیراهن مشکی تهیه کنید

اسرار شیک‌پوشی

چه خوشتان بیاید یا نه، مردم قبل از این که شما حتی کلمه‌ای بگویید، از روی ظاهر و رفتار شما قضاوتتان خواهند کرد. نحوه لباس پوشیدن نیز بر نحوه دیده شدن شما و در نتیجه اعتماد به نفستان بر عقاید دیگران درباره شما تاثیر می‌گذارد. پس مراقب ظاهر خود باشید. برای داشتن ظاهر خوب نیاز به هزینه زیادی ندارید؛ فقط کافی است نشان دهید که به ظاهر خود اهمیت می‌دهید. این بدان معنا نیست که شما به کمربند گوچی نیاز دارید! توجه کنید که شما همیشه به یک بلیزر آبی روشن یا پیراهن مشکی براق نیاز دارید. حتما آن‌ها را تهیه کنید.

– «مارک بلوم» (Mark Bloom)، رئیس NetWorth Realty، «بهترین مکان برای کار» به انتخاب Glassdoor به مدت دو سال متوالی

3. بدانید که بهترین رنگ‌ها، شکل‌ها و سبک‌ها برای شما کدام است

اسرار شیک‌پوشی

مهم است که بدانید چه رنگ‌ها و شکل‌هایی متناسب با بدن شما است و چگونه می‌توانید مو و آرایش خود را برای ظاهری حرفه‌ای انتخاب کنید. بعد از که اصول درست را شناختید، متعجب خواهید شد که کمدتان پر از انتخاب‌های اشتباه است!

– «کری شول» (Keri Shull)، بنیانگذار تیم Keri Shull، که بیش از 2 میلیارد دلار املاک فروخته است. بنیانگذار تجارت مربیگری املاک و مستغلات HyperFast Agent

4. هر روز یک چیز مشخص بپوشید

اسرار شیک‌پوشی

بعضی‌ها عاشق مد هستند؛ اما، کافی است هنگام انتخاب لباس به دو هدف توجه کنید: راحت بودن و احساس خوبی داشتن. شما می‌توانید به جای داشتن یک کمد پر از انواع لباس‌های مختلف نامناسب، تمرکز خود را فقط بر روی یک مورد ساده بگذارید که آن دو هدف را برآورده می‌کند. شما با به حداقل رساندن لباس‌های داخل کمدتان می‌توانید خلاقیت و انرژی خود را به جای تصمیم‌گیری درباره این که چه بپوشید، برای کارهای مهم‌تر صرف کنید. چیزهایی مانند تصمیمات تجاری و خانواده‌تان.

«جاناتان گودمن» (Jonathan Goodman)، بنیانگذار مرکز توسعه مربیان شخصی، یک منبع رایگان برای صنعت تناسب اندام

5. همیشه درجه یک لباس بپوشید

اسرار شیک‌پوشی

شما هرگز نمی‌دانید در محل کار چه کسی را ملاقات خواهید کرد. حتی نمی‌دانید که آیا برای یک قرار مهم فرصت لباس عوض کردن خواهید داشت یا خیر. اگر می‌خواهید در کارهای تجاریتان حرفه‌ای به نظر برسید، همیشه درجه یک لباس بپوشید. نحوه لباس پوشیدن شما، نشان از احترامتان برای افرادی که با آن‌ها ملاقات می‌کنید دارد. درجه یک بودن ظاهر شما به آن‌ها می‌گوید که به اندازه کافی برایتان مهم هستند. ناخودآگاه ما به طور خودکار برای کسانی که در لباس حرفه‌ای کار می‌کنند، شایستگی بیشتری قائل می‌شود. پزشک با پوشیدن روپوش سفید، نوازنده با کت و شلوار مشکی یا گارسون با لباس فرم. این پوشش‌ها نشان می‌دهند که آن افراد در صدر رشته خود متخصص هستند.

«هولی پارکر» (Holly Parker)، بنیانگذار و مدیر عامل تیم Holly Parker در داگلاس الیمان

منبع: دینو

نظر بدهید