استفاده از کمربند در استایل خانم ها
کافه خواندنی

استفاده از کمربند در استایل خانم ها

1.93Kبازدید

کمربند یکی از سخت‌ترین اقلام کمد شما برای ست کردن است و البته شیک‌ترین و مهم‌تر از همه، از تأثیرگذارترینها بر روی استایل شما! گزینه‌های زیادی برای استفاده از کمربند در دسترس است، مهم‌ترین توصیه در مورد کمربند انتخاب درست آن با توجه به موقعیت، فرم هیکل و رنگ و مدل سایر آیتم‌های استایلتان است. کمربندهای خانم‌ها بخش خاصی از اکسسوری ها هستند. آنها را می‌توان روی یک تکه لباس گشاد پوشید که باید محکم شود و یا دقیقاً مانند یک جواهر خوب متناسب به تن کرد.

استفاده از کمربند در استایل خانم ها

سه راه برای پوشیدن کمربند

روی خط کمر باریک و طبیعی
روی باریک‌ترین قسمت کمر، اگر خط کمر متمایز ندارید.
بالا نگه‌داشتن شلوار یا دامن

هر یک از این روش‌ها، قوانین خاص خود رادارند و توجه را به قسمت‌های مختلف بدن جلب می‌کنند. وقتی نوبت موارد اول و دوم است، می‌توانید آن را با یک لباس مثل ژاکت کش‌بافی یا ژاکت پارچه‌ای یا حتی با یک کت بپوشید. از اهمیت اساسی برخوردار است که بدانید پوشیدن کمربند روی خط کمر آن قسمت خاص بدن را مشخص می‌کند. این باعث می‌شود بدن شما به نسبت عالی به نظر برسد و این یک فرصت خوب برای شما است که بتوانید خود را شیک‌تر از همیشه نشان دهید. هنگام صحبت از کمربندهای شلوار و دامن ( مورد 3) عرض کمربند بسیار مهم است. هرچه حلقه‌های شلوار بزرگ‌تر باشند، باید کمربند ضخیم‌تر باشد، در غیر این صورت به بالا و پایین حرکت می‌کند و ناپایدار می‌شود. وقتی شلوار حلقه‌ای نداشته باشد، نباید کمربند را با آن بپوشید، بنابراین باید آن شلوار حتماً برای بدن شما کاملاً اندازه باشند.

استفاده از کمربند در استایل خانم ها

قوانین طلایی استفاده از کمربند

کمربندهای بین عرض1-2 سانتی‌متر با لباس (موارد 1 و 2) مطابقت دارند.
کمربندهای بین5-2 سانتی‌متر با کت، ژاکت، ژاکت کشباف و کت به بهترین وجه مطابقت دارند.
کمربندهای بین عرض4-3 سانتیمتر با شلوار، دامن و شلوار جین بهتر مطابقت دارند.
کمربندهای بین عرض12-5 سانتی‌متر با لباس مجلسی مطابقت دارند و هنگام پوشیدن شلوار یا دامن با تاپ، بر خط کمر تأکید می‌کند.
کمربندهای نازک و فلزی بیشتر به جواهرات شبیه هستند

چگونه می‌توان کمربند را پوشید؟ آیا کمربند باید با سایر آیتم‌های استایل مطابقت داشته باشید؟

روزهای مطابقت کمربند با کفش و کیف‌دستی از دست رفته است! امروزه زمانه‌ی “هرچه می‌خواهد دل‌تنگت، بپوش” است! این حرف به معنی عدم لزوم ست کردن کمربند با سایر اقلام استایلتان است، اما به معنی عدم مطابقت بافرم اندامتان نیست! به هیچ‌وجه! فراموش نکنید مهم‌ترین اصل در لباس پوشیدن، تناسب آن با شخص شما است. همیشه کمربندی بخرید که مناسب شما باشد. نه خیلی محکم و نه آن‌قدر طولانی که مجبور باشید از آخرین شکاف کمربند استفاده کنید تا به خوبی آن را بپوشید.

نحوه انتخاب کمربند متناسب بافرم اندام

کمربندهای ضخیم برای خانمهایی که دارای بالاتنه بلند هستند، بسیار عالی است زیرابه کوتاه شدن بدن آنها کمک می‌کند و هم‌چنین کمک می‌کند متناسب‌تر به نظر می‌رسد.
از طرف دیگر، زنان با بالاتنه کوتاه با کمربندهای باریک بهتر به نظرمی‌رسند، زیرا آنها قسمت از سینه تا پاهای این اشخاص را طولانی‌تر نشان می‌دهند و باعث می‌شود این افراد قدبلندتر دیده شوند.

استفاده از کمربند در استایل خانم ها

جالب است بدانید

به کمربند خودبه‌عنوان یک تکه جواهر نگاه کنید. اگر نمی‌خواهید جواهرات طلای قدیمی، پیر و چرمی بپوشید، پس کمربند با یک طلای عتیقه و تکه‌های قدیمی خریداری نکنید. ضروری نیست که سگک کمربند خود را با جواهرات خود مطابقت دهید. تناسب نسبی بین این دو کافی است.

گره زدن پایان کمربند بلند: این یک گزینه عالی برای لباس‌های کژوال است. فقط مطمئن شوید که کمربند شما به‌اندازه کافی طولانی و نرم است که به‌درستی دراز بکشید و با زاویه‌ای عجیب‌وغریب نایستد و یا به‌صورت ناخوشایند بر روی کمرتان دیده نشود.

تطبیق کمربند با کفش: در تطابق کمربند خود با کفش مشکلی وجود ندارد، اما قطعاًاین یک ضرورت نیست. تطبیق باعث می‌شود تا به نظر جمع‌وجور برسید، اما ظاهری بسیار محافظه‌کارانه است. اگر به دنبال چیزهای کژوال تر و سرگرم‌کننده تر هستید، ناسازگاری بهتر است.
طول مناسب رابه‌دست آورید. در حالت ایده آل، بهتر است کمربند شما روی سوراخ میانی قرار بگیرد. هرچه کوتاه‌تر باشد، گنگ‌تر به نظر می‌رسد. کمربند خیلی بلند هم همانطور که در بالا گفتیم، ممکن است زیبایی کافی نداشته باشد

اطمینان حاصل کنید که کمربندتان با سبک واستایلتان مربوط باشد: سعی نکنید کمربندتان چیزی متفاوت از بقیه لباستان بگوید. اولین کاری که شما باید انجام دهید شناسایی سبک شخصی خودتان است و سپس اطمینان حاصل کنید که کمربندی که می‌پوشید بیانگر ایده کامل لباس است. منظورم چیست؟ به‌عنوان مثال، کمربندهای ظریف طلایی یا نقره‌ای با لباس هوشمند به خوبی پیش می‌روند، درحالی‌که کمربندهای بافتنی با لباس‌های کژوال و اسپرت تر حرکت می‌کنند.

انواع کمر بند

کمربندها جدا از مطلوبیت ذاتی‌شان، معمولاً آخرین آیتمی هستند که شما برای تکمیل استایلتان می‌پوشید. اضافه کردن کمربند می‌تواند معادل اضافه کردن یک نقطه به‌پایان یک جمله باشد. علاوه بر این، آنها می‌توانند کمک به بهبود شکل و تناسب لباس شما کنند. البته، مانند هر اکسسوری دیگر، عوامل و عناصری وجود دارد که به موفقیت اکسسوری ها در استایل، کمک شایانی می‌کنند. با آگاهی از انواع کمربندهای موجود، بهتر می‌توان وقتی فهمید که کدام‌یک را برای موارد خاص انتخاب کنید و اینکه آیا سبک خاصی از کمربند متناسب با سبک شخصی مناسب خواهد بود.

کلاسیک

استفاده از کمربند در استایل خانم ها

چه به رنگ سیاه یا قهوه‌ای، کمربند کلاسیک در کمد لباس هر خانم ضروری است. این کمربند یک قطعه همه‌کاره است که کاربردهای زیادی دارد. با یک طراحی ساده در سگک و فرم، این کمربند باعث می‌شود آن را حتی در یک موقعیت کژوال هم استفاده کنید. این کمربند هنگامی‌که در یک پوشش چرمی باکیفیت خوب است، باعث می‌شود تا استایل شما صیقل داده‌شده و جلا زده به نظر برسد! اما در اینجا متوقف نشوید. چرا چند کمربند بارنگ روشن را امتحان نمی‌کنید؟ آنها گزینه مناسبی برای یک LBD یا لباس ظاهراً تک‌رنگ هستند. به سمت کمربندهای نئون بروید و کمی از جوانی و چند دوز سبک مد روز را به نماهای کلاسیک اضافه کنید. اگر می‌خواهید حسابی جذاب شوید، یک اکسسوری دیگر مانند کیف یا روسری را بارنگ کمربند خود مطابقت دهید.

کمربند بافته شده

استفاده از کمربند در استایل خانم ها

به‌طورمعمول کمربند چرمی بافته‌شده از سبک‌های سنتی‌تر عبور کرده است و به سبک‌های بوهو نزدیک‌تر است. چرم با توجه به سبک خاکی آن، مواد معمول انتخابی برای این نوع کمربندها است. بااین‌حال، سهولت استفاده از این کمربند، آن را تبدیل به یک انتخاب آسان برای مدل‌ها کرده است.

کمربندskinny

استفاده از کمربند در استایل خانم ها

کمربندهای اسکینی، اکسسوری لطیفی هستند که می‌توانند به‌راحتی زیبایی لباس شما را بیرون بریزند و جلوه آن را کامل کنند. بازی کردن با رنگ‌ها و چاپ‌های جسورانه نیز ساده‌تر است زیرا عرض آن باعث می‌شود زیاد به چشم نیاید.

از دیگر مدل‌های کمربند هم می‌توان به کمربند statement ، کمربند ضخیم، کمربند ریسمان مانند، کمربند پارچه‌ای و غیره اشاره کرد.

منبع : طراح لباس

نظر بدهید